צפו: מה על היורש לבצע אם המנוח הוריש לו את דירתו בעל פה?

מה על היורש לבצע אם המנוח הוריש לו את דירתו בעל פה? – לא פעם אנו שומעים על מקרים שבהם זוכים אזרחים לקבל בירושה דירות על ידי סיכום בעל פה. מה הכוונה? צוואה בעל פה אומרת למעשה כי המוריש הודיע על כוונתו להעביר בירושה רכוש, כמו למשל דירה, מבלי לכתוב זאת על מסמך מסוים ולחתום. אך האם בית המשפט בכלל יכבד צוואה זו?

בתכנית, "שאלה משפטית" ששודרה בערוץ 2, דיבר עורך הדין רן רייכמן על הסוגייה לאחר שקיבל פנייה בנושא: "למעשה, יש ארבע דרכים שבהן ניתן לערוך צוואה. צוואה בעל פה, על פי סעיף 23 לחוק הירושה, אומרת כי אדם אשר נמצא על סף מוות רשאי לערוך אחת כזו, אך אם הוא לא הולך לעולמו בתוך 30 ימים, זו מתבטלת. בכל מקרה, במהלך עריכת הצוואה צריכים להיות שני עדים, אשר מיד עם סיום הצוואה עליהם לפנות לעריכת זיכרון דברים בהקדם, עם נסיבות של עריכת הצוואה, תאריך, מה נאמר על ידי המצווה וחתימתם – כמו כן עליהם להפקיד אצל הרשם לענייני ירושה".צפו בקטע מהתכנית 

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 א

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: