מידע נוסף אודות הגשת התנגדות לצו קיום צוואה

לאחר שמוגשת לרשם לענייני ירושה בקשה לצו קיום צוואה, החוק מחייב פרסום הודעה ציבורית – כך שאם אדם מסוים מרגיש כי מתן צו כזה פוגע בזכויותיו, הוא יוכל להתנגד. באופן טבעי חשוב להגיש התנגדות לצו קיום צוואה במועד המוקדם ביותר האפשרי, ועוד יותר מכך – כשהבקשה עומדת בכל הכללים הקבועים בחוק ומנומקת היטב. בהתאם כדאי להיעזר בעורך דין מיומן מאוד. במשרד עורכי דין רן רייכמן מסייעים למי שעלולים להיפגע מצו קיום צוואה על בסיס ניסיון של למעלה מ-20 שנות פעילות מוצלחת, ונכונות למאבק חסר פשרות עבור כל לקוח ולקוחה.

דגשים חשובים לגבי התנגדות לצו קיום צוואה

* אופן ההגשה – ניתן להגיש את הבקשה גם באופן מקוון (במערכת של הרשם לענייני ירושה), במשרדי הרשם ברחבי הארץ (לאחר הזמנת תור מראש) או באמצעות שליחת הבקשה בדואר (חשוב לשלוח מספר עותקים בהתאם למספר הצדדים המעורבים בתיק, ועוד אחד לבית המשפט).

* תזמון – התנגדות למתן צו קיום צוואה יש להגיש תוך 14 ימים מהמועד שבו פרסם הרשם לענייני ירושה את דבר קבלתה של הבקשה למתן צו קיום צוואה. אם כבר ניתן צו קיום צוואה, דרך הפעולה האפשרית היא הגשת בקשה לביטולו של אותו צו.

* עילה – ישנן מספר עילות אפשריות להתנגדות לקיומה של צוואה. ביניהן: לחץ פסול, התערבות אסורה, איומים או השפעה לא הוגנת על עורך הצוואה בעת כתיבתה. גם אם ישנה צוואה עם תאריך מאוחר יותר מזו שלגביה הוגשה הבקשה למתן צו קיום צוואה, חשוב להגיש את בקשת ההתנגדות.

* אגרה – הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה של כ-1,000 ש"ח (הסכום המדויק משתנה משנה לשנה).

טיפול מקצועי ומחויב בכל התנגדות

בקשת התנגדות לצו קיום צוואה נבחנת ע"י הרשם לענייני ירושה, ולאחר מכן מועברת אל בית משפט לענייני משפחה – שהוא הגוף המוסמך לקבוע אם ניתן יהיה לקיים את הצוואה או לא. השירות שניתן ע"י צוות משרד עורכי דין רן רייכמן כולל בחינה מדוקדקת של הצוואה המדוברת, נסיבות עריכתה והגורמים שמייצרים את החשד לאי תקופתה. לאחר מכן מגובשת אסטרטגיה מדויקת, ועל בסיס זה יוצא צוות המשרד למאבק נחוש ומחויב עד לקבלת התוצאה הרצויה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: