מי הם פסולי החיתון לפי הדין העברי?

עורך דין משפחה רן רייכמן מי הם פסולי החיתון לפי הדין העברי? – אזרחים רבים מוגדרים על פי ההלכה כפסולי חיתון ועל מי שנאסר עליהם לבוא בברית הנישואין. במקרים רבים מדובר בעולים חדשים, בעיקר מי שעלה בעלייה הגדולה של שנות ה-90 מברית המועצות, אשר יהדותם מוטלת בספק. מעבר לסוגיית העולים, ישנן סוגיות רבות, שבהן מוצאים עצמם זוגות רבים ללא יכולת להתחתן ברבנות על פי ההלכה:

  • קרובי משפחה מדרגה ראשונה – ע"פ ההלכה, אחים אינם יכולים להינשא לאחיותיהם, אבות עם בנות, דודים עם אחייניות וכדומה.
  • נשים עגונות ו/או מסורבות גט – נשים שבעליהן נעלמו ולא ברור אם הם עדיין בחיים או הלכו לעולמם. בנוסף, נשים מסורבות גט עדיין נחשבות לנשים נשואות, ולכן הדין הרבני רואה אותן כפסולות חיתון.
  • ילדים "ממזרים" – ילדים שנולדו לאישה נשואה מאיש שאינו בעלה. ילדים ממזרים אסורים לנישואין במשך עשרה דורות, אם כי הם יכולים להתחתן עם ממזרים אחרים או עם אנשים שהתגיירו.

ככלל, כל הרשומים מעלה וכל פסולי החיתון בכלל אמנם אינם יכולים להתחתן על פי ההלכה ועל פי הדין העברי, אך בהחלט יכולים להירשם כנשואים במשרד הפנים ולהתחתן נישואים אזרחיים.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >> 

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: