מי יכול להיות עד לצוואה?

ייתכן שביליתם את הימים, השבועות או אפילו החודשים האחרונים בחשיבה מדוקדקת ובהנחת משאלותיכם בצוואתכם ובצוואה האחרונה. ואם יש לכם צוואה, מזל טוב – החלק הרב ביותר בעשיית הרצון שלכם נעשה. אך במרבית המקרים, מסמך הצוואה שלכם אינו מחייב מבחינה משפטית עד שחתמתם עליו בפני עד אחד או יותר. ממש נשמח באם תשתפו אתנו פעולה ותקראו את המאמר הזה למן תחילתו ועד לסופו, כי בו נדסקס על – מי יכול להיות עד לצוואה?

 

מי יכול להיות עד לצוואה
מי יכול להיות עד לצוואה

מה הוא בעצם עד לצוואה?

באשר לשאלה החשובה – מי יכול להיות עד לצוואה? אז ככה – עד מבחינת יצירת צוואה הוא מי שמשתתף בתוקף מסמך הצוואה. דרוש עד שיאשר כי המוריש אכן חתם על מסמכים משלו. העד יאשר זאת בחתימה על המסמכים גם כדי להפוך אותם למסמך משפטי.


מדוע חייבים עד לצוואה?

בנוגע לשאלה הניכרת – מי יכול להיות עד לצוואה? נשאלת השאלה – מדוע חייבים עד לצוואה? הצוואה שלכם היא מסמך חיוני שבו אתם מקבלים החלטות קריטיות לגבי מי אתם רוצים שיקבל את הרכוש שלכם וידאג לילדים הקטינים שלכם לאחר שתלכו לעולמכם. משום שהצוואה שלכם נכנסת לתוקף לאחר שתלכו לעולמכם, אתם כבר לא בסביבה על מנת לאשר שהצוואה באמת שייכת לכם. זה המקום שבו העדים נכנסים. העדים צופים בכם חותמים על הצוואה שלכם ויכולים לאשר בפני בית משפט שהמסמך אותנטי.


האם צריך עד לצוואה בכתב יד?

צוואה הולוגרפית, משמע – צוואה בכתב יד, היא סוג הצוואה היחיד שאינה מצריכה חתימת עדים. צוואה הולוגרפית אמתית חייבת להיות בכתב יד וחתומה על ידכם. אינכם יכולים להשתמש בשום תהליכים מכניים (תוכנה, מחשבים, וכיוצא בזאת) לצורך צוואה הולוגרפית משפטית.


כיצד עובד כל הרעיון של עד לצוואה?

באשר לשאלה הענקית מי יכול להיות עד לצוואה? כדי שהצוואה שלכם תהיה אותנטית עם עדים, אתם למעשה חותמים ומתארכים את המסמך בנוכחות שני עדים שהסכימו להיות העדים שלכם. העדים גם חותמים ומתארכים את המסמך. כאשר אתם נפטרים, מישהו (בדרך כלל עורך הצוואה שלכם או אדם אהוב) יאתר את הצוואה שלכם ויגיש אותה לבית המשפט לצוואה המקומי. (צוואה היא התהליך המשפטי של ניהול וחלוקת עיזבונו של אדם לאחר מותו.) לפני שניתן יהיה לחלק את העיזבון שלכם, בית המשפט צריך לאמת, או להוכיח, את רצונכם. בית המשפט לצוואה יזמן את העדים שלכם, כדי להעיד שהצוואה שלכם אכן אותנטית. העדים שלכם יאשרו כי – לא הייתם בלחץ ממישהו אחר לחתום על הצוואה שלכם; אתם הייתם מי שחתם על מסמך הצוואה שלכם; הייתם שקולים כשחתמתם; לאחר שהוכח רצונכם, מנהל העיזבון שלכם יבצע את המשאלות שציינתם בצוואה שלכם ויחלק את הרכוש שלכם למוטבים הרצויים לכם.


מי יכול להיות עד לצוואה?

ובכן, מי יכול להיות עד לצוואה? העדים שלכם יכולים להיות כל שני מבוגרים; חברים, שכנים או עמיתים לעבודה. העד אינו יכול להיות נהנה מהצוואה, בן זוג של נהנה בעת החתימה או קטין. כל עד חייב להיות לפחות בגיל הבגרות ובריא נפשית. שני העדים שלכם יכולים להיות קשורים אליכם, או זה לזה, ומתגוררים באותה כתובת, כל עוד הם עומדים בקריטריונים לעיל. חשוב לזכור כי העדים שלכם אינם נדרשים לקרוא את הצוואה או לדעת את תוכנה.


מי יכול או לא יכול להיות עד לצוואה?

נשאלת השאלה הרת הגורל – מי יכול להיות עד לצוואה? ובכן, ישנן כמה דרישות בסיסיות לשאלה מי יכול להיות עד לצוואה שלכם. העדים שלכם צריכים להיות מבוגרים חוקיים, בני שמונה עשרה ברוב המדינות, ובעלי שכל. הם צריכים גם להיות "חסרי עניין", כלומר הם לא קשורים אליכם בדם או בנישואין, ושהם לא יכולים לרשת שום דבר מהעיזבון שלכם. כל עוד העדים שלכם עומדים בדרישות אלה, אתם חופשיים לבחור כל מי שאתם אוהבים. לדוגמה, תוכלו לבחור את האנשים הבאים כעדים שלכם – כל אחד אחר שאתם סומכים עליו. חברים. עורך דין. שכנים. עמיתים לעבודה. מי לא צריך להיות עד לרצון שלכם? כל מי שרשום בצוואה שלכן או עומד לרשת משהו במסגרת הצוואה שלכם לא צריך להיות עד כדי למנוע ניגוד עניינים. זה יכול לכלול – קטין, או מישהו מתחת לגיל שמונה עשרה, בן/בת הזוג או בן/בת הזוג שלכם, מישהו שסביר שילך לעולמו לפניכם (כמו הורה). הילדים והנכדים שלכם. מנהל העיזבון והאפוטרופוס המועמדים שלכם. כל מי שרשום כמוטב בצוואה שלכם וכל מי שקשור אליו.


מה מספר העדים שצריכים ללוות את תהליך החתימה על הצוואה?

לפני התשובה על השאלה, מי יכול להיות עד לצוואה? נשאל – מה מספר העדים שצריכים ללוות את תהליך החתימה על הצוואה? על מנת להפוך את הצוואה שלכם למסמך משפטי, עליכם לחתום עליה בנוכחות שני עדים לפחות ושני העדים חייבים לחתום על הצוואה גם בנוכחות המוריש.


מה יקרה אם אין עד לצוואה?

מי יכול להיות עד לצוואה? או יותר נכון לשאול – מה יקוה אם צוואה לא נחתמת על ידי עדים? אם לא ניתן לראות את הרצון שלכם, זה אומר שאין לאף אחד סמכות להוכיח שהצוואה שלכם אותנטית. הדבר עלול להוביל לכך שהצוואה שלכם תתערער בבית משפט לצוואה או להדחה לחלוטין. אם הצוואה שלך תעורער, אזי העיזבון שלכם יחולק על פי חוקי הצוואה של המדינה. חוסר עדות לרצונכם עלול לגרום לעיכובים ולבלבול עבור יקיריכם ועלול לגרום לכך שרצונותיכם לא ייענו כפי שהתכוונתם.


האם המוטבים יכולים להיות עדים לצוואה?

באשר לשאלה המשמעותית – מי יכול להיות עד לצוואה? יש להוסיף את השאלה – האם המוטבים יכולים להעיד על צוואה? ובכן, לא, הם לא צריכים. מכיוון שלמוטבים שלכם יש אינטרס פיננסי בצוואה ובעיזבון שלכם, זה בדרך כלל לא רעיון טוב לגרום להם להיות עדים לצוואה שלכם. ניגוד עניינים זה עלול לגרום לערעור על צוואתכם.


האם מנהל עיזבון או נוטריון יכולים להיות עדים?

באשר לשאלה העקרונית – מי יכול להיות עד לצוואה? אפשר לשאול – האם מנהל עיזבון יכול להיות עד לצוואה? אז לא, הם לא צריכים. כל מי שרשום בצוואה שלכם לא צריך לשמש כעד כדי להימנע מניגוד עניינים ממשי או נתפס. והאם נוטריון יכול להעיד על צוואה? זה עשוי להשתנות בהתאם למדינה בה אתם גרים, אבל עורכי דין עיזבון אינם ממליצים בדרך כלל שנוטריון יעיד את צוואתם. בדרך כלל, נוטריון יכול לשמש כנוטריון או כעד, אבל הם לא יכולים להיות שניהם במסמך אחד.


לסיכום

מעט מאוד אנשים רוצים לחשוב על מותם ועל האירועים שאחריו. אבל האמת היא שהמוות הוא סוף בלתי נמנע לחיים, וכשזה קורה, אתם תרצו להשאיר את הרכוש שלכם בידיים הנכונות. בנוסף לכך, עליכם לוודא שהשארתם מאחוריכם את כל ההנחיות הדרושות לחלוקת הרכוש שלכם בין התלויים בכם. ומשום כך חשוב שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו כיוון שרק אנחנו מתמחים בתחום מי יכול להיות עד לצוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: