מה מסגרת האחריות ותפקידו של העד החותם על צוואה?

מה מסגרת האחריות ותפקידו של העד החותם על צוואה? – אישה אשר מתגוררת בבניין מגורים התבקשה על ידי אחת השכנות לשמש כעדה בעת עריכת צוואה של אמה. אותה אישה טענה כי היא איננה מכירה את האם, אך ידעה כי זו חולה ונמצאת בימיה האחרונים. 2402-2הבת טענה בפני האישה כי מדובר בסך הכול בעניין פורמלי וכי היא זקוקה לחתימתה כעדה. השכנה לא היססה, חתמה אך לאחר מכן הרגישה רע מאוד עם כך.

עורך הדין רן רייכמן התייחס לסוגיה בתכנית "שאלה משפטית" אשר שודרה בערוץ 2: "קודם כל, יש בעיה עם האופן שבו נעשתה הצוואה. סעיף 20 לחוק הירושה קובע שנדרשים שני עדים בעת כתיבת צוואה. לעדים אלו תפקיד מהותי – הם צריכים להיות נוכחים בעת החתימה".

"הם צריכים לוודא שהעד הוא זה שחותם ולשמוע את הצהרתו בנושא", הוסיף עו"ד רן רייכמן. "במקרה המדובר השכנה לא ראתה את המצווה בעת כתיבת הצוואה ולכן היא לא יכולה לדעת האם ידעה על עריכתה. לכן אין ערך אמיתי לצוואה ולמעשה המסמך יתקשה לעמוד בתוקף המשפטי, מאחר שלא התקיימו היסודות הקבועים לסעיף 25 לחוק הירושה האומר כי על המצווה להביא את הצוואה בפני עדים".

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: