מסלול חדש בתחום דיני משפחה

העומס הרב על בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים הוביל את המדינה ליצור מסלול חדש, שעשוי להיות יעיל בחלק מהמקרים של סכסוכים משפחתיים – יישוב סכסוך. מסלול זה הינו חובה במקרים של יחסי ממון בין בני זוג (פרט לסכסוך סביב צוואה או ירושה), מזונות, זמני שהות ועוד, ורק אם לא מגיעים לעמק השווה בדרך זו ניתן לפנות לעזרת בית משפט או בית דין רבני. עוד כדאי לדעת שגם סבא או סבתא רשאים להגיש בקשה ליישוב סכסוך – בינם לבין הורי הנכד לגבי הקשר איתו. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה. פירמת עורכי הדין רן רייכמן מסייעת להגיש את הבקשה באופן מיטבי וגם לתכנן את האסטרטגיה הנכונה ביותר בכל מצב.

דגשים חשובים לגבי בקשה ליישוב סכסוך

* הערכאה הרלוונטית – ניתן לנסות ליישב סכסוך משפחתי ביחידות הסיוע שליד בתי המשפט לענייני משפחה וגם ביחידות הסיוע שליד בתי הדין הרבניים.

* עיכוב הליכים – כל עוד מתקיים הליך יישוב הסכסוך, ניתן לפנות אל בית משפט או בית דין רבני רק במקרים דחופים.

* מבנה התהליך – יישוב הסכסוך בדרך זו כולל 4 מפגשים המוגדרים כמפגשי מהו"ת (מידע, היכרות ותיאום). המפגשים מתקיימים תוך 45-60 ימים ובמהלכם עשויים להיקבע הסדרים זמניים בנושא הנדון.

* חובת התייצבות – זימון למפגשי יישוב סכסוך כמוהו כזימון לבית משפט, ולכן חובה להתייצב אליהם. אי התייצבות עלולה להוביל לפגיעה באינטרסים שלכם.

* תיקוף ההסכם – אם הצדדים הגיעו במהלך מפגשי המהו"ת להסכם ביניהם, יש לתת לו תוקף משפטי – בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה.

* הגשת תביעה לבית משפט – אם הליך יישוב הסכסוך לא מוביל לתוצאה הרצויה, הצד שהגיש את הבקשה ליישוב הסכסוך רשאי לפנות לערכאה שיפוטית לבחירתו, בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני.

ייעוץ קשוב ומדויק

פירמת עורכי הדין רן רייכמן מקפידה על קשב רב לכל אדם, ומתוך המידע שמתקבל על ייעוץ מדויק ומועיל. גם כשעל הפרק בקשה ליישוב סכסוך, הייעוץ ניתן על בסיס 20 שנות ניסיון, בקיאות מעמיקה ואכפתיות אמיתית. השירות כולל במידת הצורך גם ליווי צמוד והגשת תביעה לבית משפט אם הליך יישוב הסכסוך לא משיג את מטרתו.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: