מסמך משפטי חשוב ביותר

באופן עקרוני מומלץ לכל אדם לערוך צוואה, וישנם גם מצבים שבהם עריכת צוואה הופכת לחשובה במיוחד ויש גם מי שיגדירו את הצעד כחובה. במשרד עורכי דין רן רייכמן מסייעים למי שמבקשים להכין מסמך שישקף באופן מדויק את רצונם לגבי חלוקת הנכסים שצברו ויצברו, על בסיס ניסיון רחב היקף ומחויבות אמיתית לכל אדם.

באילו מקרים חשובה במיוחד עריכת צוואה?

* גירושין – בהיעדר צוואה, חוק הירושות קובע כי חלק משמעותי מהנכסים של אדם שהולך לעולמו עוברים לבן/בת הזוג. כשמתחילים הליך גירושין, מן הסתם לא רוצים להשאיר לגרוש או לגרושה רכוש יקר ערך. חשוב לזכור שכל עוד לא מושלם ההליך וניתן הגט הרשמי, מבחינה פורמלית הזוגיות עדיין מתקיימת – ואם אחד הצדדים הולך לעולמו, בן/בת הזוג יזכה בנתח מהירושה אם אין צוואה. מאחר שאף אדם לא יודע מתי יגיע יומו להסתלק מהעולם, חשוב מאוד לערוך צוואה המשקפת את הרצון העדכני.

* ידועים בציבור – על-פי חוק, גם ידוע או ידועה בציבור זכאים לחלק מהירושה בדיוק כמו בן/בת זוג נשואים. יחד עם זאת צוואה מסודרת חוסכת מהפרטנר/ית לחיים טרחה מרובה, ומבטיחה שיקבלו את החלק המגיע להם.

* נישואים שניים – לאדם שהחל פרק ב' בחיים, ויש לו ילדים מנישואים קודמים, ואולי גם מהנישואים הנוכחיים, מומלץ בחום לערוך צוואה שתאפשר לרצון המדויק שלו להתממש, כך שלא תיגרם עוגמת נפש למי שהוא חפץ ביקרם לאחר המוות.

* היעדר שאירים – כשאין שאירים בהתאם להגדרתם בחוק, ואין צוואה, העיזבון עובר לרשות מדינת ישראל. מי שמעוניין במקרה כזה להשאיר את הנכסים לעמותה הקרובה לליבו או לגוף דומה, חייב לערוך צוואה.

* צוואה עם התניות – אדם רשאי להתנות מסירת חלק מהעיזבון שישאיר בתנאים מסוימים – למשל מגורים בארץ. מצד שני ישנם תנאים שמוגדרים בלתי מוסריים, ולכן חשוב במיוחד להתייעץ עם עורך דין מומחה לצוואות.

צוואה מותאמת אישית לכל אחד ואחת

עריכת צוואה היא פעולה שמחייבת תשומת לב רבה, הן מבחינה טכנית והן מבחינה תוכנית. בהתאם מומלץ להיעזר במומחים בתחום – הצוות המיומן של משרד עורכי דין רן רייכמן מספק שירות זה מתוך מודעות לאחריות הנדרשת, ובהתאמה מלאה למאפיינים הספציפיים של כל אדם.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: