מתוך רייכמן ושנירר: על מעמדה של הכתובה בעת גירושין

מעמדה של הכתובה בעת גירושין| – במהלך התכנית סיפר עו"ד משפחה רן רייכמן על מעמדה של הכתובה בעת הגירושין ועל הקלות שבה חתנים צעירים רושמים סכומי עתק במסמך הכתובה מבלי להבין באמת את המשמעות לכך, שכן בעת גירושין הבעל מחויב לתת לגרושתו את מלוא הסכום הנקוב בכתובה.

"לאחרונה שמעתי על פסק דין בו בית הדין חייב בעל בכתובה", מספר עו"ד משפחה רן רייכמן, "הבעל שבגד באשתו, ניסה להעלים ממנה הודעות SMS וזרק את הטלפון הסלולרי לאסלה ומה שנקרא, העלים ראיות. בית הדין לא קיבל את טענתו שלא היה דבר וחצי דבר וחייב אותו במלוא הכתובה".

הכתובה היא התחייבות חד – צדדית של הבעל כלפי האישה, שמטרתו להקשות על הבעל לגרש את האישה בעל כורחה. כשהבעל יוזם גירושין משמשת הכתובה כמסמך הביטוח של האישה ומספקת לה את הנחוץ לכלכלתה. מבחינה משפטית, גם במקרה שהבעל נפטר האישה זכאית לכתובתה, ויתרה מכך – גם להסכם הממון ולחלוקת הרכוש שהתחייבו ביניהם.

רייכמן מסביר כי "במעמד הנישואין מסמך הכתובה הוא מסמך חשוב מאין כמוהו ובמעמד הגירושין אף יותר. אני ממליץ לכל אותם חתנים צעירים ונלהבים לא למהר לרשום בכתובה סכומים גדולים שאינם יוכלו לעמוד בהם, שכן ברגע האמת בית הדין יחייב אתכם במלוא הסכום".

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: