מתי פותחים צוואה?

כאשר אדם אהוב נפטר ומשאיר צוואה אחרונה, ישנם צעדים חשובים שיש לנקוט כדי שהצוואה תעבור על תנאי, ביצוע הוראותיה וחלוקת הנכסים. ככל שהתהליך יתחיל מוקדם יותר, ניתן יהיה לחלק את הנכסים למוטבים הנקובים בצוואה. בוודאי מעניינת אתכם התשובה לשאלה – מתי פותחים צוואה? על מנת לדעת אותה, פשוט תקראו מראשית דברינו ועד לסופם. אנחנו מבטיחים שהכול יתבהר לכם בהמשך.

 

מתי פותחים צוואה
מתי פותחים צוואה

מתי פותחים צוואה – מי אמור לסדר את הצוואה?

כאשר אדם בוחר לכתוב צוואה, הוא בדרך כלל היה בוחר לפחות אדם אחד שישמש כעורך הצוואה. מנהל העיזבון הוא בדרך כלל קרוב משפחה או חבר, או לפעמים עורך דין או נציג בנק. מקובל שמנהל העיזבון הוא יורש העיזבון.  על מנת להשיג צוואה, אתם יכולים לנקוט בפעולות הבאות –

  1. השתמשו במומחה צוואה, שעלול לעלות אלפי ₪.
  2. עשו זאת בעצמכם, שעולה בדרך כלל כמה מאות ₪.
  3. העלויות משולמות בדרך כלל מהעיזבון, בתנאי שיש מספיק כסף.
  4. השתמשו במומחה צוואה.
  5. אם אינכם מרגישים עומדים במשימה או אם מדובר בעיזבון מסובך, מומלץ להיעזר במומחה צוואות. זה גם הגיוני להשתמש באחד כזה אם יש ספקות לגבי תוקף הצוואה. אם תחליטו להיעזר במומחה לצוואה, תצפו לשלם כמה אלפי ₪ עבור השירותים שלו, אך העלויות יכולות להשתנות באופן משמעותי.
  6. תכתבו צוואה בעצמכם – אם אתם מוכנים לקחת על עצמכם את המשימה של כתיבת צוואה, אתם יכולים לחסוך לא מעט כסף. לאחר מכן תוכלו לשלם לעורך דין עבור דברים קטנים יותר, כמו למשל – בדיקה באמצעות טפסי הצוואה. אם תחליטו לעשות זאת, אתם תהיו האחראים מבחינה משפטית לוודא שכל תביעות על העיזבון, כמו לדוגמה – חובות ומיסים, ישולמו לפני חלוקת העיזבון ליורשים. כעת ניתן לגשת לשירות צוואה באופן מקוון, באופן הזה שאין צורך להוריד את הטפסים. אתם יכולים להשתמש בשירות זה אם אתם מנהלי העיזבון ואתם – יש לכם את תעודת הפטירה המקורית או הזמנית. יש לכם את הצוואה המקורית. כבר דווח על שווי העיזבון. לאחר שתשלימו את הבקשה המקוונת שלכם, יגידו לכם אילו מסמכים עליכם לשלוח למרשם הצוואה. את רובם ניתן לשלוח באמצעות העלאת תמונה של המסמך, אבל יש לשלוח את הצוואה המקורית בדואר.


מתי פותחים צוואה – מה היא בעצם צוואה?

צוואה היא תהליך קבלת הצוואה והוצאתה לפועל של בית המשפט. אך לפני שניתן להפעיל את התהליך, צריך לאתר את הצוואה ואז יודעים מתי פותחים צוואה. יש אנשים ששומרים את צוואתם עם הניירות החשובים שלהם בבית או בכספת. עורך הדין שערך את הצוואה עשוי לקבל אותה או שהוגשה לבית המשפט לצוואה לשמירה. אם יש מספר צוואות, העדכנית היא זו שתקפה ויש להגיש. אם יש קודציל לצוואה (תיקון או תוספת) יש להגיש זאת עמו.


מתי פותחים צוואה – איך מתכוננים לצוואה?

השלב הראשון בהגשת בקשה לצוואה כרוך בקצת 'ציד' וקצת ניירת. באופן ספציפי, עליכם למצוא את הצוואה וליצור עותקים של מסמך מסוים מסמכים אלה נחוצים בזמן שאתם עוברים את תהליך קבלת הצוואה. תמצאו את הצוואה ותכינו עותקים של כמה מסמכים חשובים. המנוח היה צריך לספר לכם, לקרוב משפחה או לחבר היכן הוא אחסן את צוואתו. תבדקו גם את הבאים – Codicil: זהו מסמך משפטי מחייב שהמנוח עשוי היה לכתוב כדי לבצע תוספות או שינויים בצוואתו המקורית. מכתב איחולים: זהו מסמך שאולי המנוח היה כותב כדי להסביר דברים מסוימים בצוואתו, או לומר איזה סוג של הלוויה הם רוצים. מכתב המשאלות אינו מחייב מבחינה משפטית. ייתכן שתזדקקו ליותר מעותק מאושר אחד של המסמכים הבאים – תעודת נישואין או שותפות אזרחית, אם האדם היה נשוי. הרצון. תעודת לידה. תעודת פטירה. אם אינכם מגישים בקשה מקוונת, תצטרכו לצרף עותקים של מסמכים שונים אלה לטופסי צוואה, ולגשת לחשבונות הבנק, ההשקעות או ביטוח החיים של הנפטר.


מתי פותחים צוואה – כיצד מתחילה צוואה?

לאחר שנמצאה הצוואה האחרונה, היא מוגשת לבית המשפט במחוז בו נפטר מי שיצר את הצוואה (הנקרא המוריש) או היכן שהתגורר לאחרונה. בית המשפט המטפל בצוואות ובנאמנויות במחוז שלכם הוא בית המשפט לצוואה. זה יכול להיות בית משפט נפרד או חטיבה של בית משפט אחר. הצוואה מוגשת לבית המשפט לצוואה על ידי מי שמחזיק בה, בדרך כלל מנהל העיזבון או המוטב (במדינות מסוימות רק מוטב או יורש יכולים להגיש את הצוואה, אבל מנהל העיזבון יכול להכריח אותם לעשות זאת) ואפשר שיוגש בכל עת לאחר פטירת המוריש, כל עוד זה במסגרת המועדים שקבעה המדינה. הצוואה מוגשת בצירוף עתירה, המבקשת מבית המשפט לאשר את הצוואה ולהוציאה לפועל. מי שמוגדר כעורך הצוואה בצוואה מופקד על העברת הצוואה בהליך צוואה ועושה את כל מלאכת ניהול וחלוקת הנכסים.


מתי פותחים צוואה – הגשת בקשה?

הגשת בקשה לצוואה או אישור – לאחר הערכת העיזבון, תצטרכו למלא כמה טפסים ולשלוח אותו ללשכת רישום הצוואה הקרובה ביותר. כמו כן, תצטרכו לשלם עמלת בקשה, וחלק או את כל מס הירושה. בדרך כלל אינכם צריכים להגיש בקשה לצוואה אם ​​העיזבון היה – בבעלות משותפת, ובאופן הזה עובר לבן הזוג שנותר בחיים. לא כלל קרקע, רכוש או מניות. אם אתם מגישים בקשה מקוונת, לא תצטרכו להוריד את הטפסים, אך תצטרכו לשלוח את הצוואה המקורית. הכתובת לשלוח גם את זה משתנה בהתאם למקום מגוריכם ותקבלו את הכתובת הנכונה לאחר שתשלימו את הבקשה המקוונת שלכם. התשלום מתבצע גם לאחר הגשת בקשתכם באופן מקוון. אינכם צריכים עוד להישבע שבועה, אבל תצטרכו לחתום על הצהרת אמת כדי לאשר שתוכן בקשת הצוואה הוא אמת. ניתן לעשות זאת גם באופן מקוון אם אתם מגישים בקשה מקוונת.


מתי פותחים צוואה – מה מתרחש במהלך תהליך הצוואה?

לאחר הגשת הצוואה, בית המשפט בוחן אותה על מנת לוודא כי בוצעה כהלכה (חתומה ועידה על פי חוקי המדינה). ברוב המדינות צוואות מוכיחות את עצמן, מה שאומר שאם נראה שהן מבוצעות בתוקף, הן נכנסות לצוואה ללא כל משפט, ראיות או עדים. ליורשים ולמוטבים מקבלים הודעה חוקית, מה שנותן להם אפשרות לערער על צוואה שלדעתם אינה תקפה. לאחר מכן נוצר מלאי של העיזבון ומעריכים נכסים, כך שניתן לדווח לבית המשפט על כל הנכסים והחובות השייכים למוריש ולהעמיד ערך על העיזבון. הנושים מקבלים הודעה על הליך הצוואה כדי שיוכלו להגיש כל תביעה נגד העיזבון. נפתח חשבון בנק על שם העיזבון. לאחר מכן, משלמים חשבונות וחובות. כמו כן, משלמים מיסים, לרבות מס עיזבון ומסי הכנסה. לבסוף מוגשת עתירה נוספת ושאר הנכסים מחולקים לזכאים לפי תנאי הצוואה.


לסיכום

התמודדות עם מותו של אדם אהוב עלולה להיות עצובה ומסובכת, במיוחד אם מדובר בעיזבון. עורכי הדין שלנו יכולים ללוות אתכם בתהליך הצוואה ללא כאבים ככל האפשר, ולגרום לכם להרגיש בטוחים במהלך תקופה לחוצה. בשל זאת, מן הראוי שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו מכיוון שאנו מתמחים בתחום מתי פותחים צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: