סוגיות משפטיות הקשורות לצו ירושה

לאחר שמתקבלת אצל רשם הירושות בקשה למתן צו ירושה, מתפרסת על כך הודעה רשמית. בנקודת הזמן הזו ניתן להגיש התנגדות להוצאת צו הירושה – תוך פרק זמן מסוים שאותו קובע הרשם. ההתנגדות מוגשת גם כן לרשם, אם כי הערכאה המשפטית שדנה בה היא בית משפט לענייני משפחה. עוד כדאי לדעת שהגשת התנגדות לצו ירושה כרוכה בתשלום אגרה (של כ-1,000 ש"ח). על-מנת למקסם את הסיכוי שההתנגדות תתקבל, היא חייבת להיות מנומקת היטב, ולמעשה עוד קודם לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיומן. במשרד עורכי דין רן רייכמן מטפלים במקרים אלה מתוך יושרה מלאה ובמקצועיות רבה.

באילו מקרים ניתן וכדאי להגיש התנגדות לצו ירושה?

* כשחלק מהיורשים לא מופיעים בצו הירושה – ולכן הצו מקפח למעשה את זכויותיהם.

* כשחלק מהנכללים בצו הירושה לא זכאים לחלק מהעיזבון – ובעצם מקבלים נכסים שאמורים להיות שייכים ליורשים אחרים.

* התעלמות מהסתלקות יורש – במקרים שבהם יורש מצהיר כי הוא מסתלק מהירושה, והצו בכל זאת כולל אותו, העיזבון יחולק באופן מוטה ולכן כדאי להתנגד לצו הירושה.

* קיימת צוואה תקפה – צו ירושה ניתן רק במקרים שבהם אין צוואה. אם התגלתה צוואה, או שהוסתרה מסיבה כלשהי מהרשם לענייני ירושה, צו הירושה יבוטל.

* נישואים לא תקפים – על-פי חוק הירושה, חלק משמעותי מהעיזבון עובר לבן/בת הזוג. במקרה שהנישואים לא תקפים, ייתכן שבן/בת הזוג לא זכאי לקבל חלק מהעיזבון.

יושרה מוחלטת והגשת התנגדות מנומקת

משרד עורכי דין רן רייכמן הוא המוביל בישראל בתחום הצוואות והירושות, כך על-פי דירוג של חברת דן אנד ברדסטריט. הדירוג המחמיא הוא תוצאה של הצטיינות ארוכת שנים של צוות המשרד, בראשותו של עוה"ד רן רייכמן, ובעיקר של המחויבות המוחלטת לכל לקוח ולכל לקוחה. כשהמטרה היא התנגדות לצו ירושה, המחויבות באה לידי ביטוי קודם כל ביושרה מלאה, כך שתינתן המלצה להגיש את ההתנגדות לצו רק כשיש סיכוי אמיתי להצליח. במקרים אלה, תוגש בקשה מנומקת ומנוסחת בקפידה, ובנוסף כולל השירות ייצוג מקצועי ונחוש בבית המשפט – עד לקבלת התוצאה הרצויה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: