עבירות אלימות במשפחה – עורך דין גירושין או פלילי

אלימות במשפחה עבירות אלימות במשפחה – אלימות במשפחה היא תופעה קשה ומרגיזה אתה יש להתמודד בכל הכלים האפשריים. מה עושים כאשר נתקלים בתופעה, באיזה מישור יש לטפל בה, ובאיזה עורך דין כדאי להיוועץ.

עבירות אלימות במשפחה הן עבירות קשות ביותר. פעמים רבות אנו שומעים על מקרי אלימות במשפחה שמגיעים לכדי אלימות מהסוג הקשה ביותר, קרי רצח. בנוסף, היות ומדובר בפגיעה גופנית המבוצעת על ידי אחד מבני המשפחה, היא גורמת גם לנזק נפשי כבד, מלבד לנזק הגופני.

אלימות במשפחה – הגדרה

אלימות במשפחה מוגדרת כאלימות המופעלת על ידי אחד מבני המשפחה כלפי בן משפחה אחר. לא מדובר בהכרח באלימות פיזית, וגם אלימות מילולית קשה, אלימות מינית, התעללות נפשית ואלימות כלכלית נחשבים כאלימות במשפחה.

אלימות במשפחה מלווה לרוב במשבר עמוק לא רק לקורבן האלימות אלא למשפחה כולה, ולעתים אף להתפרקות המבנה המשפחתי. העובדה כי בן משפחה, שאמור להיות מהאנשים הקרובים והחשובים ביותר לקורבן, מפעיל אלימות כנגדו גורמת לריסוק ערך המשפחה ולמשבר אמון חמור אצל הקורבן ואצל בני משפחה אחרים. כאשר הפגיעה נעשית על ידי אב המשפחה, שאמור להיות הדמות שאחראית על הביטחון בבית, הדבר נכון שבעתיים והנזק שנגרם אפילו גדול יותר.

כיצד ניתן להתמודד עם אלימות במשפחה

הדרך הראשונה עבירות אלימות במשפחה היא לפנות לגורמי אכיפת החוק, כלומר למשטרה. יחד עם זאת, העובדה כי אלימות במשפחה משפיעה באופן רחב יותר על בני המשפחה מביאה גם להשלכות רחבות יותר על המשפחה. כאשר האלימות מופעלת מצד האב כלפי בת זוגו, האלימות במשפחה מביאה גם לעתים להיפרדות בני הזוג ולגירושין.

עורך דין גירושין עקב אלימות בתוך המשפחה

כשם שפונים למשטרה על מנת להתמודד עם הגורם האלים במשפחה, כך יש לפנות לעורך דין גירושין לשם טיפול בבקשת הגירושין. עורך דין לענייני גירושין מכיר מקרוב את המורכבות של הליך הגירושין הנובע מאלימות במשפחה.

אלימות במשפחה מהווה אמנם "סיבה אובייקטיבית" להפסקת נישואין, בדומה לדברים אחרים (כמו בגידה וכדומה), אך הליך גירושין בעקבות אלימות במשפחה שונה מהליכי גירושין אחרים והוא מורכב יותר. עורך דין גירושין המנוסה בטיפול במקרי גירושין לאחר אלימות במשפחה מחזיק בידע והניסיון הנדרשים על מנת להעניק לכם את הליווי המשפטי הטוב ביותר שתוכלו לקבל, בכל צד שלא תהיו.

עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי ילווה אתכם לאורך כל התהליך ויעניק לכם ייעוץ משפטי רחב מתחילתו. הוא ידאג להסכמי משמורת ומזונות הטובים ביותר שתוכלו לקבל, וידאג גם להעניק לכם את התמיכה הנפשית שתצטרכו במהלך התהליך.

במקביל להליך הגירושין, מתנהל לרוב גם הליך פלילי במקרים של אלימות במשפחה. לשם כך חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי. עורך דין פלילי מכיר את כלל האפשרויות העומדות בפני הצדדים (הוצאת צו הרחקה, הוצאת צו הטרדה, דרישה לטיפול פסיכולוגי ועוד) יודע איך לטעון בגינם ואיך להתגונן מולם.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: