עורך דין התנגדות לצוואה

במידת הצורך, צוואה מיושמת זמן קצר לאחר שאיבדתם אדם יקר. צוואה היא הליך משפטי המאשר הוראות להסדר עיזבון. צוואה עשויה להיות ארוכה, מפרכת ומלחיצה. שלא לדבר על יקרה וגוזלת זמן. ניווט בזה בעצמכם יכול להרגיש כמו פשוט יותר מדי לאחר אובדן יקירכם. אולי תגלו שאתם לא צריכים עורך דין התנגדות לצוואה, אך אם אתם שוקלים לשכור עורך דין התנגדות לצוואה, המדריך הזה יעזור לכם להבין את כל מה שאתם צריכים לדעת, אז רק תמשיכו לקרוא עד הסוף, מכיוון שהיום נדון על – עורך דין התנגדות לצוואה.

 

עורך דין התנגדות לצוואה
עורך דין התנגדות לצוואה

מה היא בכלל צוואה?

צוואה היא "הליך משפטי" המתרחש לאחר מותו של אדם. בצוואה מאומתת תקפות צוואתו של הנפטר, ומתמנה מישהו, משפחה או חבר, כמקיים אותה. לאחר מכן נותר מנהל עזבון זה לנהל את עיזבון הצוואה ולחלק נכסים, כמו למשל – רכוש, לכל מי ששמו מופיע בצוואה. אם אין צוואה, הליך צוואה משמש כדי לקבוע למי ובאילו סכומים יש לחלק את נכסי המצווה. צוואה היא מונח כולל המכסה את ההליך המשפטי, את בית המשפט שבו מטופל הנושא וכן את פעולת חלוקת כל נכסי המנוח. תהליך הצוואה מכסה כל היבט של ניהול עיזבון, כולל אלו –

  1. זיהוי כל המוטבים או היורשים וחלוקת נכסים.
  2. אימות צוואתו של המנוח.
  3. תשלום כל מיסי העיזבון והחובות הרלוונטיים.
  4. מינוי מנהל עיזבון.
  5. חישוב שווי כל הנכסים בעיזבון.

תהליך זה מתחיל בדרך כלל לאחר שנציג המנוח מגיש עתירה לבית המשפט לצוואה. זה מסתיים כאשר בית המשפט סוגר את העיזבון באופן רשמי.


עורך דין התנגדות לצוואה – מה הוא עורך דין צוואה?

עורך דין לענייני צוואה הוא עורך דין בעל רישיון ממלכתי שיכול לעזור לערוך צוואה או למוטבים של עיזבון לעבור צוואה בזמן שהם פועלים להסדר עיזבון. השירותים שלו יכולים לכלול בדרך כלל כל דבר, החל מחיפוש ויצירת מלאי של נכסי העיזבון, דרך הבנה ותשלום של כל החובות שיש לעיזבון, לחלוקה והסדרת העיזבון וכיוצא בזה. עורכי דין מוסמכים מסייעים בתהליך תכנון העיזבון בפועל, למרות שהם נוטים לגבות תשלום גבוה עבור היסודות כמו הקמת אפוטרופסות, יצירת צוואה או כתיבת נאמנות. הטווח עבור שכר טרחת עורך דין התנגדות לצוואה ישתנה, משום שהם יכולים לגבות לפי שעה או שכר טרחה קבוע, ובמדינות מסוימות, שכר הטרחה יכול להיקבע לפי גודל העיזבון.


במה מתבטא תפקידו של עורך דין צוואה?

כאשר בני אדם נפטרים, ולאחר פרק זמן מסוים, יש לחלוק את נכסי העיזבון שלהם. זה קורה לפי התנאים שלהם כפי שמתבטאים בצוואתם. זה קורה גם בהתאם לחוקים של המדינה. לשם כך, חלק מהאנשים נעזרים בשירותיו של עורך דין התנגדות לצוואה. עורך הדין לענייני צוואה יכול לסייע לעורך צוואתו של המנוח וכן למוטבים מהצוואה בהליך צוואה. על ידי הליך צוואה מודרך (ותנאים משפטיים לצוואה), עורך דין התנגדות לצוואה מבטיח שמנהל העיזבון ינהל את הצוואה ללא משוא פנים לפי חוקי המדינה. הוא מבטיח שכל הנהנים מהעיזבון יקבלו את חלקם ההוגן. בעת מסירת הנכסים למוטבים, מנהל העיזבון יכול תמיד לפנות לייעוץ משפטי מעורך הדין לענייני צוואה. תהליך הצוואה כולל את השלבים הבאים –

  1. שחזור חובות עיזבון
  2. זיהוי נכסי המנוח על פי תכנית העיזבון שלהם
  3. העברת נכסים למוטבים מתאימים
  4. הערכת נכסי המנוח
  5. גבייה וניהול תמורה מפוליסות ביטוח
  6. ניהול פנקס המחאות העיזבון
  7. תשלום חשבונות הנפטר (זה עשוי לכלול גם החזרי מס עיזבון)
  8. הסדר החובות של המנוח (רק חובות לגיטימיים)
  9. ניהול והסדר של כל מיסי עיזבון או ירושה
  10. הכנה והגשת מסמכים הדרושים לבית המשפט לצוואה

שימו לב שניתן להימנע מהליך צוואה אם ​​עזבונו של הנפטר הופקד בנאמנות לפני המוות. זה יבטיח הוצאת נכסים ללא תקלות ללא כל הליכים משפטיים. במקרים מסוימים, יתכן שאפילו בקשת צוואה לא תהיה נחוצה כדי שתתקיים חלוקת הנכסים.


עורך דין התנגדות לצוואה – במה בה לידי ביטוי פועלו של עורך דין צוואה?

עורך דין התנגדות לצוואה הוא נציג משפטי מורשה מטעם המדינה, אשר מייעץ למנהל העיזבון או למוטב אחד או יותר מעיזבונו של צד שנפטר. האחריות היום יומית שלו יכולה להשתנות מאוד בהתאם לחוקי הצוואה של המדינה בה נפטר המנוח, ובהתבסס על האם אדם זה נפטר ללא צוואה או לא. עורך דין התנגדות לצוואה יכול לסייע במנעד נרחב של תחומי אחריות לאורך תהליך הצוואה. הוא יכול לסייע בזיהוי ובאבטחת נכסי צוואה, ולסייע בהשגת שמאות כל אחד מרכושו של המנוח. עורך דין התנגדות לצוואה יכול להבטיח שכל המסמכים הנדרשים על ידי בית המשפט לצוואה יוגשו בזמן. זאת ועוד, הוא יכול לייעץ לגבי תשלום החשבונות והחובות של הנפטר, ולעקוב אחר חשבונות העיזבון של העיזבון. הוא יכול לנהל את תשלום כל מיסי העיזבון והירושה הרלוונטיים, ולוודא שמתייחסים לבעיות מס הכנסה. הנה כמה מהמשימות הכלליות האחרות שעורך דין צוואה יכול לסייע לך בהן – יישוב מחלוקות בין מוטבים לנציגים אישיים, מכירת כל נכס עיזבון, חלוקת נכסי המנוח בין המוטבים. כפי שניתן לראות, עורך דין צוואה יכול לסייע במגוון רחב של אחריות לאורך תהליך צוואה. הוא יכול לקחת מה שהוא תהליך מכריע בקלות ולהפוך אותו לפשוט יותר וללא מתח.


מה בדיוק עושה עורך דין צוואות?

עורך דין התנגדות לצוואה נשכר על מנת לסייע בהסדרת עיזבון. לאחר מותו של אדם אהוב, תכנית העיזבון שלו מכתיבה את הצעדים הבאים. אם אין לו צוואה, יהיה צורך בצוואה. נאמנויות לא יעברו צוואה, מה שיכול לפעמים להפוך את התהליך לקצת פחות מסובך והרבה יותר פרטי. אבל גם אם יש רק נאמנות מעורבת (ולא צוואה, ולכן אין צוואה), עורך דין עדיין יכול לעזור לנאמן לנהל את הנאמנות. את מי מייצג עורך דין צוואה? עורכי דין לצוואה בדרך כלל מייצגים יורש לעיזבון (מוטב) או את הנציג האישי או את העיזבון עצמו. למרות שזה קורה לעתים רחוקות, הם יכולים מדי פעם לשחק יותר מתפקיד אחד. עורך דין צוואה יכול להשיג דברים רבים כדי להסדיר עיזבון ולסייע למוציא לפועל ולנהנים, כולל אלו –

  1. זיכוי מחדש של נכסים על שם המוטבים
  2. גביית כספי פוליסת ביטוח חיים
  3. הכנה והגשה של כל מסמכי בית המשפט
  4. קביעת ותשלום מיסי ירושה
  5. תשלום חובות וחשבונות סופיים
  6. בירור ותשלום מיסי עיזבון ומסי הכנסה שעלולים להיות חייבים
  7. הזמנת שמאות נכס למקרקעין
  8. ביצוע הפצות סופיות לאחר תשלום כל החשבונות והמיסים
  9. זיהוי כל נכסי העיזבון
  10. פתיחת וניהול חשבון העיזבון של העיזבון


לסיכום

שכירת עורכי הדין שלנו באמת יכולה לעזור לכם לנווט את תהליך הצוואה בצורה החלקה ביותר שיש. אבל יש כמה דברים שתצטרכו לעשות כדי להפוך את התהליך לפרודוקטיבי ככל האפשר, בשל כך, תצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו משום שאנחנו מתמחים בתחום עורך דין התנגדות לצוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: