האם הבעל זכאי לתשלום עבור חלקו בדירה אשר עזב?

האם הבעל זכאי לתשלום עבור חלקו בדירה אשר עזב? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה:

"אני ובעלי בהליכי גירושין אחרי 10 שנות נישואין די אומללות. לפני 5 שנים בעלי עזב את הדירה המשותפת שלנו, ולפי ההסכם אני ארכוש את חלקו ואתגורר בה. להפתעתי, בעלי תובע כי אשלם לו מחצית מהשכירות על כל השנים שגרתי בדירה בלעדיו. זה נשמע הגיוני? יש לי סיבה לחשוש מכך, או שבית הדין יזרוק אותו מכל המדרגות?"

עו"ד רן רייכמן משיב:

ראשית, אכן בעלך צודק – יש לך אכן סיבה לחשוש. את מתארת מצב של מערכת יחסים רעועה על פני 10 שנים, כאשר לפני 5 שנים בעלך עזב את הבית. ההלכה של בית המשפט הנקראת 'הלכת זרקא', קובעת כי כאשר בן זוג אחד מונע מבן זוג אחר לעשות שימוש בדירת מגורים משותפת, הוא חייב לו שכר עבור החלק המשותף בדירה המשותפת.

בית המשפט גם קבע חזקה מסוימת, לפיה בשעה שאדם עזב את הדירה, רואים בו כאילו הוא ויתר מיוזמתו על אותם דמי שימוש. אלא שבמהלך השנים התרככה אותה תפיסה והיום בתי משפט רואים כי כאשר בני זוג נמצאים בעיצומו של סכסוך ביניהם, טבעי כי הם לא יוכלו לחיות ביחד וכאשר בן זוג אחד נשאר בדירה הוא מחויב בדמי שימוש.

לכן יש בהחלט מקום לטענה של בעלך – את חייבת לו בדמי שימוש ראויים מיום העזיבה שלו עד למועד שבו חתמתם על ההסכם. יש לבדוק אם ההסכם 'שותק' בעניין הזה או שהוא פוטר אותך מחבות כלפיו בעניין התשלום. ראוי היה כי תסדירו את זה גם במסגרת ההסכם, ככל שהדבר לא מוסדר יש לו עילה לתביעה.

צפו בקטע:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: