צוואה בפני עורך דין

אם אתם חושבים לכתוב צוואה, ייתכן ששקלתם לעשות זאת בעצמכם. קיימות כיום המון תבניות וכלים זמינים ברשת האינטרנט, ביחד עם כמויות עצומות של מידע על החוק וכיצד לפנות לכתיבת צוואה משלכם. יחד עם זאת, ישנם יתרונות משמעותיים לשימוש בשירותיו של עורך דין, על מנת לכתוב את הצוואה שלכם – שלא לדבר על המלכודות של ניסיון לעשות זאת בעצמכם. במאמר זה, אנו בוחנים כמה סיבות להשתמש בעורך דין כדי לכתוב את הצוואה שלכם וכן נדון בנושא של – צוואה בפני עורך דין, אז פשוט תקראו בו למן ההתחלה ועד הסיום.

צוואה בפני עורך דין
צוואה בפני עורך דין

 מדוע כדאי להסתייע בשירותים של כתיבת צוואה בפני עורך דין?

עורכי דין עוברים תקופת הכשרה ממושכת כדי להבין ולפרש את החוק. בשל הכשרתם בתחומי משפט רבים, עורכי דין מסוגלים לייעץ בכל היבטי העניין. לאחר שהתקבלו לעיסוק, כל עורכי הדין חייבים להחזיק בתעודת עיסוק שנתית נוכחית וכפופים לרגולציה של אגודת עורכי הדין. כל עורכי הדין מחויבים לכללי התנהגות מקצועיים וכן לכללים ולתקנות הנוגעות לניהול פרקטיקות משפטיות. כללים אלו פותחו במשך שנים רבות למען הגנת הציבור. עדיף לקבל ייעוץ וסיוע מומחה כדי למנוע קשיים נוספים או להתמודד נכון עם קשיים שצצים ולבחור באופציה של צוואה בפני עורך דין. מכיוון שכך מומלץ להיעזר בעורך דין, במיוחד בכל הקשור לרכישת ייעוץ לגבי צוואה וירושות. רק יועץ משפטי בעל ידע מפורט בענייני הלקוח שלו יכול לערוך צוואה ראויה. צוואה היא מסמך משפטי, המאפשר הקצאת חפצים ונכסים לאחר מותכם. כמו כן, צוואה עשויה לשמש גם למינוי אפוטרופוס שיטפל בילדים עד לבגרותם.  לכל אחד צריך להיות צוואה כדי שהרכוש האישי יחולק בהתאם לרצונו לאחר מותו. אם לא נערכת צוואה, נכסיו יחולקו על פי החוק, שאיננו מתחשב בנסיבות אישיות או ברצונות אישיים. צוואה גם מאפשרת למנות מנהל עיזבון שינהל את חלוקת הנכסים. לחילופין אדם ממונה על ידי בית המשפט מחלק את הנכסים הנדונים. ישנם כמה כללים סטטוטוריים ו"כללי בנייה" הנוגעים לצוואות. צוואה בפני עורך דין תכיר את הכללים הללו ומודעים לכל "מלכדות משפטיות" או טכניקות ניסוח. לאחר קבלת הנחיות מדוקדקות ומפורטות מלקוחו, יוודא עורך דין שהצוואה עומדת בהנחיות אלו, על ידי קריאה והסבר של השלכותיה והשפעתה המשפטית לפני ביצועה. הדבר ייעשה על בסיס שעורך הדין משוכנע שכותב הצוואה הוא בריא בנפשו, ובעל זיכרון והבנה. עם קבלת ההנחיות, יקבע למוריש צוואה קיימת, תערך רשימת נכסיו, יערכו פירוט פנסיה, יישאל מי המוטבים המיועדים ויקבע האם המוריש יינשא. לאחר שהמצווה חתם על הצוואה, לעורך הדין יש יכולת לשמור עמו עותק בארון תיוק חסין אש. בעת עריכת צוואה בפני עורך דין, הוא יכול לקחת בחשבון אם ישתנו נסיבותיו של המוריש הנוגעות לרכוש לדוגמה. בנוסף לכך, יובטח כי למנהל הצוואה יהיו מספיק סמכויות לנהל את העיזבון בצורה מספקת . זאת ועוד, יינתן ייעוץ במועדים המתאימים. כדוגמת – השפעת הנישואין על צוואה, היבטים משפטיים בינלאומיים וייעוץ לגבי הבעיה העיקרית בהשארת מתנות במזומן ביחס להשפעת האינפלציה. יש צורך לקבל את הוראת המוריש לגבי כל מתנת כסף והאם יש להסלים אותם כדי לשקף את שיעור האינפלציה. כמו כן, צוואה בפני עורך דין תוודא שהצוואה תהיה עדה וביצוע נכונה.


האם כתיבת צוואה בפני עורך דין כדאית בשל הכרה של החוק?

זה אולי נראה מובן מאליו, אבל היכרות מעמיקה של צוואה בפני עורך דין בחוק היא אחת הסיבות החשובות ביותר לעורך דין צוואה לנסח את הצוואה שלכם. ישנם שורה של הליכים פורמליים ודרישות שיכולים לעמוד בדרך להבטיח את מילוי הרצונות שלכם. אם תנסחו צוואה בצורה שגויה, ייתכן שהצוואה שלכם תתערער ולא תתבצע כפי שהתכוונתם. המומחיות של כתיבת צוואה בפני עורך דין מבטיחה את עתידכם ומספקת לכם שקט נפשי לדעת שהנכסים שלכם מוגנים.


האם כתיבת צוואה בפני עורך דין נכונה כי הוא שואל את השאלות הנכונות?

אחד היתרונות המרכזיים של שימוש בעורך דין מתרחש עוד לפני תחילת תהליך כתיבת הצוואה. למרות שחשובה, כתיבת צוואה היא רק חלק אחד מתכנון העיזבון, ויש עוד הרבה עניינים מעשיים ומשפטיים שעורך דין יכול לעזור לכם לעשות סדר. צוואה בפני עורך דין תוכל לזהות את כל הרכוש והאינטרסים המרכיבים את הירושה שלכם ולהבטיח ששום דבר לא יישכח. בדרך זו, עורך דין יעבוד אתכם, על מנת ליצור צוואה מקיפה המשקפת במדויק את העיזבון שלכם ואת רצונותיכם.


האם כתיבת צוואה בפני עו"ד תיתכן משום שהוא בעל ידע עמוק בחוק?

עורכי דין מביאים הרבה על השולחן, והידע שלהם בחוק יבטיח את מילוי רצונותיכם שכן הם יוכלו לנסח את צוואתכם בצורה נכונה. ללא עצתם, הצוואה שלכם עלולה להיות מבוטלת שכן היא עלולה להיות מנוסחת בצורה שגויה, ויש גם המון פורמליות ודרישות שיכולות לעמוד בדרככם, אבל צוואה בפני עורך דין תדאג לביצוע הרצון שלכם בדיוק כפי שהתכוונתם.


במה ניכר פועלה של כתיבת צוואה בפני עורך דין?

עורכי דין עשויים לסייע גם בתכנון עיזבון שכן תכנון העיזבון ועריכת הצוואה קשורה קשר הדוק. כל הסדר או סידור מחדש של העסק וההשקעות של הלקוח, בצורה של תכנון עסקי ועושר, צריכים להתרחב גם לתפקיד המיועד על ואחרי מותו של הלקוח. זה יכלול בירור מהלקוח מי ובאיזו מידה הלקוח רוצה להפיק תועלת במהלך חייו של הלקוח ובמוות, כדי לתכנן את ענייניו של הלקוח כדי להשיג מטרה זו. בתכנון עיזבון, יש לוודא שהלקוח ישמור על השליטה בענייניו במהלך חייו. בנוסף לכך, יש להבטיח כי חלוקת ההכנסה וההון עומדת בדרישות ספציפיות, ומבטיחה כי בעת פטירה העיזבון יחולק בצורה המשתלמת ביותר בין אלה שהלקוח מעוניין ליהנות מהם. תכנית עיזבון צריכה אפוא ליצור משטר כולל מסודר, בטוח אבל פשוט וגמיש לענייני הלקוח. זה אמור לספק מרחב לבניית נכסים במהלך החיים, וצריך להבטיח פרישה נוחה. לאור העובדה כי צוואה לא רק צריכה להיעשות בהתאם לכללים סטטוטוריים וכללי בנייה אלא במסגרת תכנון עיזבון, מוצע לערוך אותה בהתאם לייעוץ משפטי. צוואה בפני עורך דין מסוגלת להעניק ייעוץ בכל ההיבטים של עניין. יתרה מזאת, בגלל התנאים המשפחתיים והכלכליים המשתנים ושונות במיסוי, כל מוריש צריך לשנות את צוואתו באופן קבוע. עורכי דין נשארים מעודכנים בשינויים אלו לא רק בחוק אלא גם בסביבה הכלכלית הנוכחית.


לסיכום

אחד היתרונות המרכזיים בשימוש בעורכי הדין שלנו מתחיל עוד לפני תהליך כתיבת צוואה בפני עורך דין. כתיבת צוואה בפני עורך דין היא חלק מתכנון עיזבון, ולמרות שהיא חלק חשוב, ישנם עניינים מעשיים ומשפטיים רבים שאולי תרצו לעשות סדר. באופן דומה, עורכי הדין שלנו יוכלו למשוך את כל הרכוש והאינטרסים המרכיבים את העיזבון שלכם, על מנת להבטיח ששום דבר לא יישכח. עורכי הדין שלנו יעבדו אתכם כדי ליצור צוואה מקיפה המשקפת במדויק את העיזבון שלכם ואת הרצונות שלכם. ולכן כדאי שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו משום שרק אנחנו מתמחים בתחום כתיבת צוואה בפני עורך דין.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: