שלושה טיפים לעריכת הסכם ממון מקיף ואיכותי

שלושה טיפים לעריכת הסכם ממון מקיף ואיכותי כל בני זוג הבאים בברית נישואים מתכוונים לבלות את שארית חייהם יחד, להקים משפחה, להשקיע במשותף בביסוס עתידם, לצבור יחד נכסים וחוסן כלכלי וכד'.
למרות תחושת האידיליה המאפיינת זוגות רבים בתקופה שקודמת לטקס הנישואים ובסמוך לאחריו חשוב מאוד לא להתעלם מן הסטטיסטיקה לפיה אחד מכל שלושה זוגות נשואים מסיימים את דרכם המשותפת בגירושין, ברוב המקרים לאחר כ – 10 שנות נישואים ויותר.

הסכם ממון הנערך מבעוד מועד עשוי להשפיע על הליך הגירושין ולהפחית מתחים בהקשר של חלוקת הממון – אם הוא נערך מתוך שקיפות ובאופן מושכל. זוגות רבים אשר בוחרים לערוך הסכם ממון אינם לוקחים את הזמן לוודא, לאסוף, ולשקף את כלל הרכוש המיועד לחלוקה עם תום הנישואין בהסכם הממון – מה שהופך את אכיפת ההסכם בעייתית כאשר הנישואין מגיעים אל סופם.
על מנת להימנע ממקרים כאלה, ריכזנו עבורכם שלושה טיפים חשובים לאיסוף כל המידע, הרכוש והנכסים הנדרשים לחלוקה ביניכם – קחו את הזמן לאסוף את כל הנתונים, ורק אז, תכננו את חלוקתם במקרה הצורך.

טיפ ראשון – קחו בחשבון גם את ההכנסות והזכויות שעתיד מי מבני הזוג לצבור במהלך החיים המשותפים

הסכם ממון טוב הוא כזה בו ישנה התייחסות לכל סכום כסף, נכס או זכות שמי מן הצדדים מביא עמו או עשוי לצבור במהלך הנישואים. אחת התקלות האופייניות מהן יש להישמר בעת עריכת הסכמי ממון היא אי התחשבות בזכויות שאדם עשוי לצבור מכוח דיני העבודה. מעסיקים מחויבים להעניק לעובדיהם מגוון זכויות סוציאליות ואחרות ומקומות עבודה גדולים נוטים להיטיב עם עובדיהם הרבה מעבר למתחייב על פי חוק. עו"ד דיני עבודה יידע להשלים את התמונה ולכם בכל מקרה של אי בהירות יש לפנות אל עורך דין שכזה על מנת להבטיח שבהסכם הממון תהיה התייחסות לכל זכות שעתיד מי מבני הזוג לצבור עקב עיסוק במקצוע כזה או אחר.

טיפ שני – גם קניין רוחני, נכסי קריירה ומוניטין הם נכסים שיש להתחשב בהם בעת עריכת הסכם ממון

במבנה המשפחתי העדין, לא אחת אנחנו רואים כי אחד מבני הזוג עסק בפיתוח הקריירה, מוניטין ונכסים שווי ערך לכסף (כמו ניסיון, קשרים, וכדומה) בעוד בן הזוג השני דחק את ההתפתחות האישית לטובת התמסרות לגידול המשפחה. במקרים כאלה, המוניטין, נכסי הקריירה וכדומה, המאפשרים לאחד מבני הזוג להשיג שכר גבוה יותר, למעשה שייכים לשני בני הזוג, ויש לחלוק בשוויים כפי שנחלקים שאר הנכסים המשותפים.

טיפ שלישי – כללו בהסכם הממון שלכם סנקציות שיופעלו בגין העלמת נכסים

הבחירה לחלוק חיים משותפים ולבנות ביחד משפחה הינה בחירה שמקורה באהבה ואמון. על כן, לא תמיד משבאים לנסח הסכם ממון, נכון להתחיל לפשפש ברשימת הנכסים ולנחש אילו נכסים עוד עשויים להתווסף אליה. על כן, רצוי שעורך הסכם הממון המקצועי יוסיף התייחסות בנוגע לכוונה התאורטית של המסמך (חלוקת כל הרכוש, נכסי הקריירה, שווי ערך הנכסים, הזכויות הסוציאליות, וכדומה) כולל סנקציות כלפי מי מביניכם שלא יפעל בתום לב או על פי ההסכם.

חשוב מאוד לאשר את ההסכם

נקודה חשובה מאוד שיש לקחת בחשבון ככל שהדבר נוגע להסכמי ממון היא שכדי להבטיח את תוקפם יש להביא אותם לאישור בית המשפט, בית דין דתי, רשם הנישואים או נוטריון. רק הסכם שאושר בהתאם להוראות חוק יחסי ממון יהיה בעל תוקף מחייב בשעת מבחן. זה המקום להדגיש שוב שרק פניה אל עורך דין לענייני משפחה תבטיח עריכת הסכם מקיף ויעיל אשר אין כל חשש שתתעורר שאלה כלשהי בנוגע לתוקפו.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: