שלושה יתרונות להליך גישור משפחתי

שלושה יתרונות להליך גישור משפחתי – הליך הגישור הנו הליך שנועד ליישב סכסוכים משפטיים מחוץ לכותלי בית המשפט, באופן מהיר וגמיש. להליך הגישור ישנם יתרונות ייחודיים משלו על פני ניהול תיק בבית המשפט לגבי יישוב כל סכסוך משפטי, מכל סוג שהוא.

יתרונותיו של הגישור באים לידי ביטוי במיוחד בסכסוכים משפחתיים, ובמיוחד במסגרת תיקי גירושין ותיקי קרבות ירושה. שכן, סכסוכים אלו כוללים לרוב לא רק מחלוקת משפטית-כלכלית גרידא, אלא גם מטענים רגשיים קשים, שמקשים מאוד על יישוב הסכסוך בין הצדדים. בנסיבות אלו, סיכוייו של הליך הגישור הניתן על ידי עו"ד גירושין לספק פתרון משפטי יעיל ומוסכם על שני הצדדים, הנם גבוהים בהרבה מזה שיכול לספק ניהול תיק בבית המשפט, וזאת כפי שיובהר להלן.

3 יתרונותיו העיקריים של הליך הגישור המשפחתי הנם:

  1. הליך הגישור הינו הליך קצר, מהיר וזול בהרבה מהליך ניהול תיק בבית משפט. עקב העומס הרב המוטל על בתי המשפט pinky-swear-329329_640 בארץ, פתיחת תיק גירושין וניהולו בבית המשפט הנו בדרך כלל הליך ממושך ומייגע, אשר יכול להתמשך אף על פני שנים. מטבע הדברים, ככל שהליך ארוך ומייגע יותר, כך הוא גם יקר יותר מבחינת עלות שכר הטרחה, עו"ד משפחה, וכך הוא גם מצריך הרבה יותר אנרגיה נפשית.יתרה מכך: הרגשות השליליים שלרוב אופפים את סכסוכי המשפחה, עלולים לא פעם לגרום לצדדים לפעול באופן בלתי ענייני. זאת ממניעי נקמה ומתוך ניצול לרעה של ההליכים המשפטיים במטרה להכביד זה על זה. דבר זה יכול להתבטא בהגשת אינספור בקשות סרק לבית המשפט, הגשת תלונות שווא במשטרה, הטלת עיקולים מיותרים וכדומה. פעולות אלה מאריכות שלא לצורך את ניהול התיק, מייקרות אותו מאוד, וכמובן מכבידות מאוד על האפשרות להגיע לפתרון מוסכם על ידי שני הצדדים. לעומת זאת, במסגרת הליך הגישור, מטרתם המשותפת של הצדדים הנה להגיע לפתרון מהיר ומוסכם ביניהם, ותוך הקפדה על התנהגות תרבותית ומכובדת. כתוצאה מכך הם משקיעים את כל משאביהם ומרצם בכיוון החיובי של הגעה לפתרון מוסכם, תחת הכיוון השלילי של ניהול מלחמת התשה ביניהם. הליך הגישור כרוך בדרך כלל במספר פגישות בודדות, אשר עלותן אינה יקרה יחסית, כאשר שכר הטרחה המגשר נחלק אף הוא בין הצדדים.
  2. הליך הגישור הנו הליך גמיש ויצירתי בהרבה מהליך ניהול תיק גירושין בבית משפט. ניהול תיק בבית המשפט כפוף להוראות סדרי הדין, דיני הראיות והדין המהותי. כתוצאה מכך ההליך מתנהל באופן פורמלי ונוקשה יחסית, ללא אפשרות לסטות מהוראות החוק. לעומת זאת, הליך הגישור פטור מהוראות סדרי הדין, דיני הראיות והדין המהותי, דבר שמאפשר לצדדים להגיע לפתרונות יצירתיים וגמישים בהתאם לנסיבות המקרה. זאת מבלי להיות כבולים להוראות החוק.
  3. הליך הגישור יכול לסייע לשיקום יחסי הצדדים הרבה יותר מהליך ניהול תיק בבית משפט. ניהול תיק בבית המשפט בו כל אחד מהצדדים מיוצג על ידי עורך דין משפחה אינו מספק לצדדים הזדמנויות לתקשר ביניהם באופן ישיר, ולפרוק את המטענים שקיימים ביניהם. לעומת זאת, במסגרת הליך הגישור, הצדדים נפגשים זה עם זה, באופן שנותן להם את ההזדמנות להביע את דעתם באופן חופשי.במעמד זה ניתנת להם האפשרות לפרוק את תסכוליהם ואת אשר על לבם, ובכך אולי להגיע לשיקום יחסיהם. דבר זה חשוב במיוחד בסכסוכים משפחתיים ובעיקר בהליכי גירושין בין בני זוג שהנם הורים לילדים קטנים. במצבים אלה חשוב שההורים ישמרו על יחסים תקינים ככל האפשר ביניהם, ולו לטובת ילדיהם. בהקשר זה חשוב לזכור שתוכנו של הליך הגישור הנו חסוי וסודי, ולא ניתן לחשוף אותו, גם אם ההליך כשל חלילה והצדדים פנו לבית המשפט. עובדה זו מסייעת אף היא ליצירת תקשורת פתוחה וחופשית מלחצים בין הצדדים היריבים.בנוסף, מטרת ניהול תיק המשפט הנה להכריע בין עמדות הצדדים, תוך קבלת עמדת אחד הצדדים על פני עמדת הצד השני. לעומת זאת, מטרת הליך הגישור הנה להגיע לפתרון מוסכם על שניהם. דבר זה מבטיח הן את סופיות ההליך, והן את הגברת הסיכויים שהפתרון המוסכם יכובד על ידי שני הצדדים, ולא יופר חלילה על ידי מי מהם.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: