עריכת צוואה כאשר יש נכסים בחו"ל ו/או ממון בחשבונות בנק בחו"ל

עריכת צוואה כאשר יש נכסים בחו"ל ו/או ממון בחשבונות בנק בחו"ל – תמיד היו ישראלים שבבעלותם נכסים בחו"ל, נכסים שנרכשו לצורכי השקעה, נכסים המשמשים בעת שהייה בחו"ל (למשל בית מגורים עבור מי ששוהים תקופות ארוכות במדינה בה נרכש הנכס), נכסים שנתקבלו בירושה, שנרכשו לצרכים עסקיים (אצל מי שבבעלותם עסק במדינה אחרת) ועוד. כיום ישראלים רבים מנצלים אפשרויות שהביא עמו עידן האינטרנט ורוכשים נכסים בחו"ל, כגון נכסי נדל"ן בברלין, בארה"ב, בקוסטה ריקה וכיוצא באלה. גם מספר הישראלים להם חשבונות בבנקים בחו"ל גדל משנה לשנה.ככל שהדבר נוגע לנכסים וחשבונות בנק בחו"ל חשוב מאוד לתת את הדעת לעניין הורשתם, זאת משום שדינם שונה מאוד מזה של נכסים בישראל וממון בחשבונות בנק בארץ. בפסקאות הבאות תמצאו מידע רב אשר יסייע לכם להבין עד כמה חשוב לערוך צוואה תוך שלוקחים בחשבון נכסים וממון בחו"ל, כיצד פועלים כדי להעביר ליורשים בעלות על עיזבון בחו"ל (נכסים וממון בחשבונות בנק כאחד), מה הקשיים העלולים להתעורר ועוד.

עקרון חופש ההורשה אינו תקף בכל המדינות

בישראל חופש ההורשה הוא עקרון בסיסי בדיני ירושה והשאיפה היא לאפשר לכל אדם לחלק את עיזבונו בכל דרך שימצא לנכון. חשוב לדעת שישנן מדינות בהן אין זה המצב וישנן מגבלות שונות על חלוקת עיזבון לפי צוואה. כך למשל בצרפת חלק מן העיזבון משוריין לטובת בן הזוג והילדים.  עורך דין לענייני ירושה המתמחה גם בעריכת צוואות עבור מי שלהם נכסים וממון בחו"ל חייב להכיר על בוריים את דיני הירושה במדינות הרלוונטיות ולייעץ ללקוחותיו בהתאם מבעוד מועד כך שניתן יהיה לבצע מהלכים שיבטיחו שבבוא בעת יחלוק העיזבון בדיוק באופן בו מעוניין המוריש.

עריכת הצוואה בהתאם לכללים החלים במדינה הרלוונטית

בישראל חוק הירושה מגדיר ארבע דרכים אפשריות לעריכת צוואה ותנאים שונים שרק בהתקיימם תיחשב צוואה לתקפה. אך טבעי הוא שבמדינות אחרות חלים כללים שונים למדי מאלה שמכתיב חוק הירושה הישראלי. בבואנו להסדיר הורשת נכסים בחו"ל ו/או ממון בחשבונות בנק בחו"ל יש לבדוק אם החוק במדינה הרלוונטית מאפשר הוצאה לפועל של צוואה הנחשבת תקפה בישראל או אם צריך לערוך צוואה נפרדת באופן הנחשב תקף במדינה זו.

קיום צוואה ישראלית בחו"ל

לעתים די בעריכת צוואה התקפה בישראל באופן שיסדיר גם את חלוקת העיזבון המצוי מחוץ לגבולות הארץ (נכסים וממון בחשבונות בנק בחו"ל כאחד). במקרים כאלה יש לפעול לקבל צו קיום צוואה בארץ, לתרגם את הצוואה וצו קיומה בתרגום נוטריוני לשפה המתאימה ולקבל אישור אפוסטיל למסמכים המתורגמים (אישור מבית המשפט הנותן תוקף בינלאומי למסמכים).
ככל שמדובר בחשבונות בנק יהיה ברוב מקרים צורך להציג לבנק גם תעודת פטירה מתורגמת ומאושרת כפי שתואר לעיל.
פרוצדורת העברת הבעלות על נכסים בעיזבון, כולל ממון בחשבון בנק, שונה בין מדינה ומדינה. עורך הדין המטפל בנושא יפעל עבורנו באופן שיביא לסיום ההליך במהירות האפשרית.

כפי שעולה מן הדברים שהובאו כאן הדרך היחידה להבטיח שנכסים בחו"ל וממון בחשבונות בנק בחו"ל יחולק בין יורשים באופן מסוים היא פנייה לעורך דין ירושה המטפל דרך קבע גם בניסוח והוצאה לפועל של צוואות התקפות במדינות אחרות כמו גם הוצאה לפועל בחו"ל של צוואות שנערכו בישראל.
משרד עורכי דין רן רייכמן נחשב למוביל בתחום דיני המשפחה בכלל וירושות בפרט. הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל עניין הקשור בהורשה של נכסים וחשבונות בנק בחו"ל. נשמח לייעץ, לספק לכם מידע מהימן ובמידת הצורך להציע לכם שירות משפטי מקצועי ומסור.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פרטי

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: