תביעה לאכיפת הסכם גירושין

ביום שאחרי הגירושים עצמם, כל צד אמור לקיים את ההסכמים שסוכמו עליהם. ההסכמים השונים שהזוג סיכם אותם מעוגנים בהסכם הגירושין, שהוא חוזה מחייב בין בני הזוג הגרושים. אך לצערנו ישנם מקרים שבהם אחד מהצדדים לא מקיים את ההתחייבויות שלו לפי ההסכם עצמו. התוצאה הישירה תהיה פגיעה בצד השני, פגיעה שיכולה להיות משמעותית מאוד. זוהי הסיבה שבגינה מגישים לא פעם תביעה לאכיפת הסכם גירושין, שאמורה להסדיר את המצב הזה. התביעה משמעותה דרישה מהצד השני לקיים את ההתחייבויות השונות בהתאם להסכם הגירושין. את התביעה יש להגיש בעזרתו של עורך דין המכיר את עולם הגירושין על בוריו. התביעה הזאת היא תביעה לכל דבר ועניין, בדיוק כמו שמגישים תביעות על נושאים שונים. לפיכך מוטב כי לא תבצעו את התביעה בעצמכם, כי במקרה כזה הסיכויים עלולים להיות לרעתכם. תזכרו כי ישנה מטרה שאותה אתם רוצים להשיג, מטרה שאמורה להיות תואמת את הסכם הגירושין עצמו.

 

מהו מעמדו של הסכם גירושין?

על מנת שתוכלו להבין את החשיבות של תביעה לאכיפת הסכם גירושין יהיה עליכם להכיר את הסכם הגירושין. הסכם הגירושין הוא מסמך שאותו בונה עורך דין ביחד עם בני זוג שמתגרשים. המסמך הזה אמור להכיל בתוכו סיכומים שונים על נושאים מגוונים שקשורים לעולמם של בני הזוג. כל בעיה שעלולה לצוץ בעתיד אמורה להיות מעוגנת בהסכם הגירושין, בשאיפה למנוע בעייתיות בהמשך הדרך. התקווה תהיה שעוד לפני שהבעיה תצוץ, היא כבר תהיה פתורה בהסכם הגירושין עצמו. המעמד של הסכם גירושין זהה למעמד של כל הסכם אחר שאותו אתם מגבשים ועליו אתם חותמים. אף אחד לא יכול להטיל דופי בחשיבות של הסכם גירושין ובתוקף המשפטי שלו.

 

מתי צריך לאכוף הסכם גירושין?

תביעה לאכיפת הסכם גירושין צריכה להיות מוגשת כאשר אחד מהצדדים לא מקיים את ההסכם. לא משנה אם מדובר על בן הזוג או על בת הזוג, חומרת העבירה היא בדיוק אותה החמורה. האכיפה תתבצע גם על עניינים קטנים, כאלה שיכולים להיראות לכם כעניינים שוליים. מוטב כי תלחמו על הזכויות שמגיעות לכם, לא משנה באיזה אופן הן נפגעות. תזכרו כי אם לא תדאגו לדרוש את הזכויות המגיעות לכם, גם בעתיד הזכויות שלכם עלולות להיפגע. זוהי הסיבה שבגינה אסור לכם להתפשר על אף פרט בהסכם, גדול וקטן בהתאם. תביעה לאכיפת הסכם הגירושין תאפשר לכם לדרוש הלכה למעשה את מה שכתוב בהסכם עצמו.

 

ייעוץ משפטי טרם תביעה לאכיפת הסכם גירושין

הרצון לתבוע את הצד השני על עוגמת הנפש הוא רצון מובן בהחלט. יש כאלה שרואים את הרצון הזה מונע מתוך נקמה, אך למען האמת הוא אמור להיות מונע מצדק. אך לפני שאתם עושים טעות גדולה, מוטב להתייעץ עם עורך דין מנוסה. הייעוץ אמור לעשות לכם סדר בראש, ובעצם להבהיר לכם את הזכויות השונות שלכם. לצערנו לא מעט אנשים אינם מודעים בכלל לזכויות שמגיעות להם מתוקף החוק. לאחר ייעוץ מקצועי של עורך דין מנוסה תוכלו להגיש בצורה מדויקת תביעה לאכיפת הסכם גירושין. הרי כל טעות קטנה או דרישה לא מדויקת עלולה להוביל לעיכוב משמעותי במתן התשובה הסופית.

 

אילו סעיפים הם המשמעותיים ביותר

כמובן שכל אחד יכול לראות סעיפים מסוימים בתור הסעיפים המשמעותיים ביותר. אך בכל תביעה לאכיפת הסכם גירושין תמיד תוכלו לראות פחות או יותר את אותם הסעיפים. מדובר על נושאי הליבה של הסכם הגירושין, אלה שיוצרים כי הרבה מחלוקת בין בני הזוג הגרושים. כאשר כל אחד מהם ברוב המקרים רוצה לקבל יותר מאשר מתיר לו הסכם הגירושין שסוכם מראש. אז מה הם הסעיפים הבעייתיים ביותר שעליהם לרוב מגיעים למצב של תביעה?

  1. אי תשלום דמי מזונות: המקרה הנפוץ ביותר הוא כאשר בן הזוג מחליט להפסיק או להפחית את דמי המזונות. נדגיש כי הנושא של דמי המזונות מוסדר בצורה ברורה בהסכם הגירושין עצמו. בן הזוג אינו רשאי להפסיק או להפחית את דמי המזונות ללא כל הצדקה בהתאם להסכם הגירושין. בל נשכח כי דמי המזונות מיועדים ברובם לילדים המשותפים, כך שזוהי פגיעה משמעותית אף יותר.

  2. אי ביצוע חלוקת רכוש: עוד סוגייה בעייתית מאוד היא סוגיית חלוקת הרכוש בין בני הזוג. תביעה לאכיפת הסכם גירושין בחלק גדול מהמקרים עוסקת בתחום הספציפי הזה. התביעה מתרחשת כאשר בן או בת הזוג לוקחים רכוש שעל פי הסכם הגירושין אמור להינתן לצד השני. ישנה אפשרות לדרוש את לקיחת הפריט כל עוד זה מצוין בהסכם הגירושין.

  3. אי כיבוד הסדרי ראייה: הנושא האחרון שלא מעט בני זוג מגישים לגביו תביעה הוא הנושא של הסדרי ראיית הילדים המשותפים. גם הנושא הזה כמו כל שאר הנושאים אמור להיות מעוגן בצורה ברורה בהסכם הגירושין. התביעה מתרחשת כאשר אחד מהצדדים לא מקיים את הסדרי הראייה כמפורט בהסכם.

 

תשאפו תמיד לסיים את התהליך במהירות

תזכרו כי  בסופה של הדרך לכל אחד מבני הזוג תהיה הזדמנות לפתוח דף חדש. אולי כרגע זה נראה לכם מאוד רחוק, אך תהליך גירושין יכול להסתיים במהירות. ברגע שבני הזוג נמצאים בעיצומו, הם יתקשו מאוד לפתוח דף חדש על כל המשתמע מכך. לפיכך הפתרון הנכון עבורם יהיה פשוט לנסות להגיע להסכמות הכי מהר שרק אפשר. ברגע שמגיעים להסכמות שיהיו נכונות לשני הצדדים, ניתן יהיה לסיים את התהליך במהירות. תוך שבועות ספורים כבר תמצאו את עצמכם במקום שונה מהמקום שבו אתם נמצאים היום. עם עורך דין רן רייכמן, בני הזוג יצליחו להגיע להסכמות מבלי לבזבז זמן יקר. העיקר שתוכלו סוף כל סוף לחיות איך שתמיד רציתם לחיות.

 

מה עושים כאשר אין הסכמות?

תהליך גירושין לא תמיד מתקיים עם הסכמות, לא משנה באיזה נושא מדובר. גם בסיטואציה שבה אין הסכמה, אינכם צריכים להתפשר על מה שמגיע לכם. בני הזוג צריכים להתפשר ביחד, לא מדובר כאן על אינטרס של בן אדם אחד בלבד. לפיכך אם אין הסכמה על נושאים מהותיים, חובה לפנות לעורך דין שידע לייצג את האינטרסים שלכם. רק עורך דין מנוסה ידע כיצד להוציא אתכם מהבור שככל הנראה הצלחתם להיכנס אליו. עורך דין חסר ניסיון יתקשה מאוד לנצח את עורכי הדין האחרים שנמצאים בצד השני של המתרס. הליך גירושין לא תמיד הולך כמצופה, והאחריות שלכם תהיה להיות מוכנים לכל תרחיש.

 

היתרונות של תהליך גירושין עם עו"ד רן רייכמן

אם התחלתם תהליך גירושין מוטב כי תפנו מיד לעו"ד רן רייכמן. מהם היתרונות שאותם תוכלו להשיג אם תחליטו לפנות דווקא אליו? ראשית מדובר על עורך דין מנוסה מאוד, כזה שפגש מקרים שונים ומגוונים. אחוזי ההצלחה של עו"ד רן רייכמן מאוד גבוהים, נכון להיום הם עומדים על למעלה מ-90 אחוזים. כל זאת קורה תוך מתן יחס אישי, והקשבה מלא לכל מה שרק תרצו לשתף. הרי גם ככה מדובר על מצב רגיש, כזה שמחייב את עורך הדין להיות מאוד רגיש. אין מקום לטעויות, בכל תהליך גירושין פונים אלינו: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: