תביעת נזיקין בגירושין

הסכמים תביעת נזיקין בגירושין – תביעה משפטית היא איננה דבר קל, בפרט כשמדובר בבן זוג לשעבר, אך לפעמים אין לנו ברירה ועלינו לפנות אל הערוץ המשפטי בכדי לעמוד על הזכויות שלנו באופן מלא.

במאמר זה ריכזנו עבורכם את המקרים המובהקים אשר בגינם ניתן להגיש תביעת נזיקין בגירושין נגד בן/ בת הזוג.

המקרים החד משמעיים בהם ניתן לתבוע תביעת נזיקין בגירושין הם: לשון הרע וסרבנות גט.

לשון הרע

בפסק דין תקדימי משנת 2009 חויב גבר לשלם לבת זוגתו לשעבר פיצויים בסך כולל של 25,000 שקלים כל זאת ללא הוכחת נזק. הגבר הוציא את דיבתה של האישה רעה במהלך תהליך הגירושין וטען כי היא מטופלת אצל פסיכיאטרים, חולה במחלות נפשיות וחולה באנורקסיה. האישה ויתרה על החיסיון הרפואי שלה והוכיחה בבית המשפט שטענות אלו אינן נכונות.

מקרה נוסף של הגשת תביעה בגין לשון הרע קשורה להגשת תלונות שווא במשטרה, תלונות על אלימות מצד הגבר או האישה. בשנת 2004 בית הדין לענייני משפחה בכפר סבא חייב אישה לשלם פיצויים של עשרות אלפי שקלים לבעלה בגין לשון הרע, תלונות שווא על אלימות ואף קבע באופן מפורש כי יש כאן פגיעה אנושה בזכויות האדם והאזרח הבסיסיות.

התנאים להגשת תביעה על לשון הרע כוללים את הדברים הבאים כדלקמן:

 גינוי גנאי או השמצה הכוללים כתיבת דברים שאינם נכונים, הדברים נאמרו לפחות לאדם זר אחד מעבר לאותו אדם שהושמץ, המידע הוא פומבי והשיחה התנהלה ברחוב או במכתב שהופץ או בכל ערוץ פומבי אחר כגון ערוצי המדיה החברתית, המשמיץ לא תיקן את דבריו ואף סירב לעשות זאת או שהוא עשה זאת באופן לא פרופורציונלי למקרה הנתון.

סרבנות גט

נסיון לקבל תנאים יותר טובים באמצעות סרבנות גט היא עילה לתביעת נזיקין. סחיטה באמצעות אי מתן גט או סירוב לקבלו מצד האישה הן עילה מובהקת לתביעה. בפסק דין ששימש כתקדים משפטי לעניין, בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים בשנת 2010, נקבע  על יד השופט יעקב כהן כי: "אין ספק, שסירובה העיקש של הנתבעת לקבל מידי התובע את גטה, פוגע באוטונומיה של התובע, בזכותו למימוש עצמי, בכבודו ובחירותו. בהתנהגות פסולה זו, גזרה הנתבעת על התובע חיי בדידות, ובכך גרמה לו לנזק נפשי גדול, לצער, השפלה, ביזוי וכאב."

תביעת נזיקין בנוגע לאירועים שהתרחשו בזמן הנישואין

ישנם אירועים מסוימים המתרחשים בזמן הנישואין אשר בגינם ניתן לתבוע תביעת נזיקין כגון: בגידה במהלך נישואין הגורמת סבל רב, תקיפה ומעשה אלימות, אי קיום יחסי מין בליל הנישואין עצמו ובמהלכם וגירושין כפויים בהעדר פסק דין מתאים. נציין כי במקרה של אי קיום יחסי מין, זכתה אישה שתבעה את בעלה בפיצויים של 150,000 ₪. חשוב לציין כי יש לדון בכל מקרה לגופו ולחלק מהמקרים הנ"ל ישנם תקדימים משפטיים.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: