האם ניתן לעשות משהו לגבי תלונות אלימות ללא הצדקה מצד האישה?

האם ניתן לעשות משהו לגבי תלונות אלימות ללא הצדקה מצד האישה? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מתחום הגירושין:
"שמי ערן, אני מתל אביב אני נשוי מזה 15 שנה, מתוכן 5 שנים היו סבירות ו-10 שנים היו סיוט מתמשך. יש לנו לנו 2 ילדים בגילאים 12 ו-5 שנים. לפני שנתיים התחלנו בתהליך גירושין ומאז אני עובר גיהינום. אשתי הגישה מספר רב של תלונות על אלימות, נעצרתי מספר פעמים וביליתי מספר לילות במעצר. בנוסף היא הגישה נגדי צו הרחקה מהבית ואני ישן אצלי הוריי מבלי לראות הילדים כבר מספר חודשים. עליי לציין שאני אדם נורמטיבי, מעולם לא ביקרתי בתחנת המשטרה וחיי הפכו עכשיו לגיהינום. אשתי משתמשת בתלונות ככלי נשק נגדי במטרה לגרום לי להסכים לתנאיה לגירושין. אני לא יודע מה לעשות, איך להתגונן נגד המצב והאם האסטרטגיה בה היא נוקטת, היא אסטרטגיה חכמה, והאם אני אשלם על כך בבית המשפט?"

צפו בקטע:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:
ברור שיש בינך לבין אשתך סכסוך ומהנתונים ברור שפניכם לגירושין, אלא שלדאבון הלב מהנתונים שאתה מתאר, אשתך מנצלת את הקשב שיש במשטרת ישראל כלפי תלונות של נשים כדי להביא להרחקתך מהבית.

די בתלונת משטרה ועל פי רוב חוקר משטרה או קצין חוקר לא ממש בודק את הנתונים. הוא רואה שיש שינוי בגרסאות בין הצדדים ועל פי ההוראות שקיימות כיום וההנחיות ע"י הפרקליטות, מרחיקים קודם כל את הגבר מהבית. אני לא הייתי מציע לך להרים ידיים בעקבות התלונות האלה – אני מציע לך קודם כל ללכת ולבדוק במשטרה מה עלה בגורל התלונות, וככל שמדובר בתלונות שווא והתלונות נסגרו, לבדוק מה עילת הסגירה. יש מספר אפשרויות לסגור את התלונה: מחמת היעדר ראיות, היעדר עניין לציבור והיעדר אשמה. ככל שמדובר בסגירת התלונה מחמת היעדר אשמה, אז קמה לך היכולות להגיש תביעה נזיקית נגדה בגין כל תלונת שווא, בגין עוולת הנגיסה ואני ממליץ לך בהחלט לעשות את זה. כאשר תוגש לבתי המשפט למשפחה תביעה נזיקית בגין תלונת שווא, הוא יהיה חייב להתייחס לכך, לרבות בגין המעצר וכליאת השווא שלך ע"י המשטרה.

דבר נוסף: אתה מתאר צו הרחקה מבית המשפט. אתה יכול לעשות שימוש בסעיף 11 לחוק שמטיל עליה תשלום פיצוי עונשי כלפייך, במקרה של בקשת שווא להרחקה. מכל מקום הייתי מציע לך להגיש תביעת גירושין. על פי ההלכה היהודית, אישה אשר אשר מגישה תלונות שווא במשטרה זו אישה שעוברת על דת יהודית. בתי הדין הרבנים כבר הכירו בכך כעילה לחיוב בגט, לאחרונה היה פסק דין ע"י בית הדין בנתניה במקרה דומה – ובית הדין יכול לסייע לך לקבל את הגט במקרה כזה. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: