אחות המנוחה משכה כספים מהחשבון – המיליונים לא שייכים לה

אחות המנוחה משכה כספים מהחשבון – מה קורה אם אדם הולך לעולמו, מבלי שהשאיר צוואה ברורה, ואין לו צאצאים? ניקח לדוגמא מקרה שבו הלכה לעולמה אישה, אשר הותירה אחריה חמישה יורשים חוקיים – אחותה וארבעה אחיינים (הילדים של אחיה המנוח). עוד לפני שהלכה לעולמה עברה אותה אישה ניתוח בהול במעי הגס, וליתר ביטחון החליטה לצרף את אחותה לחשבון הבנק שלה, בו היו כעשרה מיליון שקלים.

בעקבות זאת, החל סכסוך משפחתי בין האחיינים של המנוחה לבין האחות. הצדדים פנו לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, אשר פסק לטובתה של האחות, כשקבע כי היא זכאית למחצית מהסכום, כשהיתרה תחולק בין כלל היורשים, כולל האחות עצמה שכבר נקבע כי תקבל כחמישה מיליון שקלים. האחיינים לא אהבו זאת והחליטו לערער לבית המשפט המחוזי בחיפה. הם טענו כי כלל הכספים בחשבון ולא רק חצי מהם צריכים להתחלק באופן שווה בין כל היורשים. עוד טענו כי המנוחה לא צירפה את אחותה לחשבון כדי שזו תהיה אחראית עליו. הם אף הגדילו לעשות והציגו ראיות, לפיהן האחות כלל לא חשבה שהכספים יגיעו לה (היא לא השתמשה בכספים בזמן שאחותה הייתה בחיים). אם זה לא מספיק, האחיינים ציינו כי האחות הגישה בקשה כוזבת לצו ירושה תוך כדי שהעלימה את זכותם לרשת את הכספים.

מנגד טענה האחות כי המנוחה כן רצתה להכניס אותה כשותפה לחשבון הבנק שלה. היא הוסיפה כי אחותה הבהירה לה כי היא רשאית להשתמש בכספים אשר נמצאים בחשבון מתי שרק תרצה – הן באופן מיידי והן לאחר מותה. היא טענה בפני בית המשפט כי על פי העדויות, אחותה כלל לא רצתה שהכספים יגיעו לאחיינים שלה, ולכן צירפה אותה לחשבון הבנק שלה כבעלים ולא כמיופת כוח.

הערעור בבית המשפט המחוזי התקבל. השופט פסק כי האחות לא הוכיחה שהמנוחה החליטה להעניק לה את הכספים במתנה. בעקבות העובדה שבתחילתו החשבון נרשם אך ורק על שם המנוחה ורק לאחר מכן צורפה האחות, היא נדרשה להוכיח כי המנוחה החליטה להעניק לה את הכספים כשהיא בחיים. האחות לא הצליחה לעשות זאת, והשופט קבע שהכספים שהיא משכה מהחשבון המשותף יוחזרו ויחולקו בין היורשים על פי החוק. כמו כן היא נדרשה לשלם לאחיינים הוצאות שכר וטרחה בסך של 20 אלף שקלים.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פר

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: