הסכם ממון הוא הסכם פיננסי מחייב

הסכם ממון עורך דין ידוע גם בתור הסכם פיננסי מחייב. הסכם ממון עורך דין יכול לכלול, כמו למשל –  חלוקת רכוש, אחזקת בן זוג ומזונות ילדים. הסכמי טרום נישואין, הסכמים לאחר נישואין והסכמי פרידה הם כל סוגי ההסכמים של ממון. על פי רוב, הסכם ממון עורך דין, אשר נערך לאחר התמוטטות מערכת היחסים, משקף את הסדר הרכוש שעליו ניהלו הצדדים את העניינים שלהם. בכתיבת מאמר זה הושקעה מחשבה רבה. אי לכך ובהתאם לזאת, נודה לכם מקרב לב אם תגמרו אומר לקרוא אותו למן ראשיתו ועד לתומו, כי בו נדון אודות נושא מאוד חשוב, הלא הוא – הסכם ממון עורך דין.

הסכם ממון עורך דין
הסכם ממון עורך דין

איך הסכם ממון עורך דין מתועד?

אם אתם והשותף לחיים שלכם מגיעים להסכמה לגבי, כמו לדוגמה – אופן חלוקת הנכסים, ההתחייבויות והמשאבים הכספיים שנצברו במהלך הקשר, אפשר להפוך תנאי הסכם ממון עורך דין שהושג למחייבים בין הצדדים באחת מהדרכים שלעיל –

  1. על פי צווי הסכמה, הניתנים באמצעות בית המשפט.
  2. על ידי הסכם פיננסי מחייב .
  3. הסכמים פיננסיים מחייבים.

חוק דיני המשפחה מאפשר לצדדים לנישואין או למערכת יחסים דה פקטו להתקשר בהסכם ממון מחייב. הסכם ממון עורך דין הינו הסכם פרטי שנכרת על ידי צדדים למערכת יחסים להסדרת ענייני הרכוש שלהם. הסכם ממון עורך דין הוא למעשה חוזה המאפשר לצדדים להימנע מלפנות לבית המשפט, ויכול להכתיב כיצד יש לטפל ברכושם, או לחלופין איזו תחזוקה עשויה לשלם על ידי צד אחד לאחר. ניתן לחתום על הסכם ממון עורך דין בטרם, במהלך או בתום התמוטטות מערכת היחסים. זה חל גם על נישואין וגם על מערכות יחסים דה פקטו, שניהם במסגרת חוק דיני המשפחה.

אימתי לקבל ייעוץ בגין הסכם ממון עורך דין?

דיני המשפחה מחייבים אתכם לקבל ייעוץ משפטי עצמאי לפני שאתם עורכים הסכם ממון עורך דין. אתם צריכים להיות מודעים לחלוטין לכל ההשפעות של כניסה להסכם זה, כולל כל ההשלכות השליליות. באופן אידיאלי, עדיף לקבל ייעוץ משפטי לפני שנפרדים אם אתם יודעים שיש אפשרות לפרידה, או בהקדם האפשרי לאחר הפרידה.

כמה יעלה לכם הסכם ממון עורך דין?

העלות של הסכם ממון עורך דין תהיה תלויה בדברים רבים, כולל אלו –

  1. בין אם אתם מסוגלים להסכים על הסדרי הורות.
  2. האם יש אי הסכמה לגבי רכוש.
  3. המורכבות של ההסדרים הפיננסיים שלכם, לרבות – אינטרסים עסקיים ונאמנויות.
  4. באיזו מהירות נפתרים חילוקי דעות.
  5. בין אם זה נחוץ לכם לאתר נכס כלשהו.

ככלל, ככל שתוכלו להסכים על יותר דברים, וככל שתעשו זאת מהר יותר, כך העלויות המשפטיות הסבירות נמוכות יותר. אם יש אי הסכמה, ייתכן שצד אחד יצטרך להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה כדי לקבוע את הסדר הרכוש. פירוש הדבר שעשוי להתקיים משפט לשקול את הראיות לפני קבלת החלטה. זה יכול להגדיל את העלויות.

מה יש להביא בחשבון בהיבט של הסכם ממון עורך דין?

חשוב להביא בחשבון בהיבט של הסכם ממון עורך דין מחייב את הדברים הבאים –

  1. יש לכם יותר כסף, רכוש או נכסים מאשר לבן הזוג שלכם בתחילת מערכת היחסים שלכם.
  2. אתם עשויים, בשלב מאוחר יותר, להיות זכאים לירושה או למתנה גדולה.
  3. אתם מפעילים עסק משפחתי או השקעה שאתם צריכים לשמר.
  4. אתם רוצים להבטיח שהתנאים של כל חלוקת רכוש יהיו מוסכמים מראש כדי להימנע מלהגיע מאוחר יותר לבית המשפט.
  5. אתם יוצרים מערכת יחסים חדשה ויש לכם ילדים שצריכים להיות מוגנים כלכלית.

אבל הנה האזהרה שלנו – ההוראה הרלוונטית בחוק שכותרתו "כאשר הסכם ממון עורך דין מחייב". לא יכול להיות מחייב. לא יכול להיות מחייב. כשהם מחייבים וזה בגלל שהחקיקה אומרת. הסכם ממון עורך דין מחייב את הצדדים להסכם אם ורק אם יתקיימו הדברים הבאים – הסכם ממון עורך דין לא בוטל ולא בוטל על ידי בית משפט. בין לפני חתימת ההסכם ובין לאחריה, נמסרה לכל צד מבני הזוג הצהרה חתומה מאת עורך הדין הקובעת כי העצה ניתנה לאותו צד (בין אם ההצהרה צורפה לאותו צד ובין אם לאו). ההסכם נחתם על ידי כל הצדדים. וטרם חתימת ההסכם, ניתן לכל צד מבני זוג ייעוץ משפטי עצמאי מאת עורך דין בדבר השפעת ההסכם על זכויות אותו צד ולגבי היתרונות והחסרונות, במועד מתן הייעוץ, אותו צד לעריכת ההסכם. העתק מההצהרה שנמסרה לצד בן זוג נמסר לצד בן הזוג השני או לעורך דין של הצד השני .  הווה אומר – עורך דין חייב לדעת הכול עליכם ועל מצבכם הכלכלי, השאיפות והמטרות שלכם. עורך הדין חייב לייעץ לכם לגבי השפעת הסכם ממון עורך דין המוצע על זכויותיכם על פי החוק ולגבי היתרונות והחסרונות של ביצוע ההסכם באותה נקודת זמן. זו לא משימה שניתן לבצע במהירות או בזול. אם אתם רוצים לוודא שההסכם מחייב, בר אכיפה ולא ניתן לביטול, עליכם לעשות את כל הדברים המפורטים לעיל. לא רק חלק מהם. כולם. אתם והשותף שלכם חייבים לקבל את העצה הזו ללא תלות זה בזאת, ואסור לבצע אותה במהירות או בזול. זה חייב להיעשות עם כל המידע מול עורכי הדין לדיני משפחה, ורצוי בכתב. אם לא, היזהרו. ההסכם שלכם לא יהיה שווה את הנייר שעליו הוא כתוב וכל מה שבבעלותכם ייכנס למאגר הזוגי ואולי יתחלק בדרכים שמעולם לא ציפיתם או רציתם.

מה בהקשר של הסדר רכוש בצו בית המשפט בהסכם ממון עורך דין?

אם הצדדים לא יכולים להגיע להסכמה מחוץ לבית המשפט, הם יכולים לבקש מבית המשפט לתת צו בשמם. בית המשפט ייתן צו רק אם הוגן וסביר לשנות את האינטרסים הרכושיים של הצדדים ובקבלת החלטה זו, בית המשפט ישקול תחילה האם צודק והוגן שבית המשפט ישנה את הצדדים. אינטרסים רכושיים – אם בית המשפט שוכנע כי צודק והוגן בנסיבות היחסים לבצע הסדר רכוש, בית המשפט מבצע את תהליך ארבעת השלבים.

מה הן מגבלות הזמן של הסכם ממון עורך דין?

לזוג נשוי יש שניים עשר חודשים מרגע סיום הגירושין לבקש מבית המשפט לתת צווים הנוגעים להסדר רכוש. בית המשפט רשאי לתת הארכת מועד בנסיבות חריגות. לזוג בפועל יש שנתיים ממועד הפירוד לבצע הסדר רכוש. החוק הן ביחסי נישואין והן בפועל זהה, אם כי חלים סעיפים שונים בחוק דיני משפחה. חשוב שלא תפספסו את מגבלות הזמן הללו.

לסיכום

עורכי דין כמונו מסייעים לבני אדם יחידים ולתאגידים בניווט במערכת המשפט. עורכי הדין שלנו יכולים להתמחות במנעד נרחב של תחומים, כמו למשל – דיני משפחה, מיסים ומשפט פלילי. תחומי האחריות של עורכי הדין עשויים להשתנות בהתאם למומחיות שלהם, אבל לעיתים קרובות כוללים הסכם ממון עורך דין. אי לכך ובהתאם לזאת מאוד מומלץ שתצרו קשר בהקדם האפשרי עם צוות עורכי הדין שלנו בשל העובדה שרק אצלנו מתמחים בתחום הסכם ממון עורך דין.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: