חוק גישור לפני גירושין

גירושין זו טלטלה משמעותית מאוד בחיים של כל זוג נשוי. מדובר על מצב שבו כל אחד מבני הזוג צריך להתחיל להרגיל את עצמו למציאות שאותה הוא לא הכיר. שלא נדבר על השינוי בחייהם של בני זוג שנשואים שנים רבות, פתאום כל אחד מהם צריך להתרגל למציאות אחרת לגמרי. זוהי גם הסיבה שבגללה לא מעט זוגות נשואים דוחים את האפשרות הזאת עד כמה שהם יכולים. עם זאת לא תמיד ישנה אפשרות לדחות את הגירושין יתר על המידה. בשלב מסוים מגיעים לצומת מסוימת שממנה כבר אי אפשר לחזור לאחור. חוק שנכנס לחיינו בחודש יולי 2016 מחייב את בני הזוג לעבור הליך גישור לפני הגירושין. חוק גישור לפני גירושין הוא ללא ספק אחד מהחוקים החשובים ביותר שחוקקו בכנסת ישראל. מה בדיוק אומר החוק הזה ומה הן השלכותיו?

 

מה קובע חוק גישור לפני גירושין?

לא צריך להיות איש מקצוע מדופלם על מנת להבין את המשמעות של החוק. החוק קובע כי כל זוג שהחליט לפרק את החבילה יהיה מחויב לפנות למגשר לפני הגשת תביעת גירושין. תביעת גירושין תוכל להיות מוגשת רק אחרי שבני הזוג יישבו את כל המחלוקות השונות שמעסיקות אותם. כמו שאתם מתארים לעצמכם ישנן לא מעט סוגיות שונות שחובה לפתור אותן. רק אחרי שבני הזוג סיימו את הליך הגירושין כפי שקובע החוק הם יוכלו להתחיל בהליך הרשמי. כמו לא מעט חוקים אחרים שעוברים בכנסת ישראל החשיבה שעומדת מאחורי החוק היא רבה. לא סתם בכנסת ישראל החליטו לחקוק את החוק הספציפי הזה ולתת לו עדיפות על פני חוקים אחרים. החלטתם להתגרש? אתם מוכרחים להכיר את חוק גישור לפני גירושין.

 

מהי מטרתו העיקרית של החוק?

על מנת שתוכלו לגבש דעה לגבי החוק יהיה עליכם להכיר את המטרות שלו. כמו שאמרנו חברי הכנסת הבינו כי מדובר כאן על חוק שמביא איתו תועלת רבה להליך הגירושין עצמו. במציאות שבה כמעט כל זוג שני מתגרש, חובה לנסות להסדיר את כל נושאי הליבה שבוערים כל הזמן. מטרתו של חוק גישור לפני גירושין היא להביא את בני הזוג למצב של הידברות בניהם. ברגע שבני זוג מחליטים לפרק את החבילה נוצר בניהם נתק שמאוד קשה להתמודד איתו. ברגע שכל אחד מבני הזוג מושך את השמיכה לכיוון שלו יהיה מאוד קשה לפתור את המצב. כאשר ישנו חוק שמכריח את בני הזוג לדבר בניהם לא תהיה להם יותר מידיי ברירה. הם יהיו מחויבים לנסות להגיע להבנות גם אם זה קשה להם. לאחר מכן תהליך הגירושין עצמו הופך להיות הרבה יותר נעים וידידותי.

 

מה אומרים התומכים בחוק?

התומכים בחוק סבורים כי החוק הזה יאפשר לבני הזוג לגשר על לא מעט פערים. יש גם כאלה שסבורים כי בזכות החוק הזה לא מעט זוגות שרצו להתגרש יחזרו בהם. אומנם חוק גישור לפני גירושין לא נועד כדי למנוע מבני הזוג את הגירושין עצמם. הוא נועד על מנת לאפשר להם להסדיר את כל הנושאים שמטרידים אותם. עם זאת ברגע שמדברים ומנסים לגשר על הפערים השונים ישנו סיכוי להגיע לתוצאות מיוחדות. התומכים בחוק טוענים כי בזכות החוק המחלוקות בבית הדין הרבני או בבית המשפט יפחתו. כתוצאה מכך יהיה אפשר לסיים את הליך הגירושין הרבה יותר מוקדם ממה שהיה נדמה בהתחלה. ניתן לראות בשטח כי מאז שהחוק נכנס לחיינו, הליכי הגירושין נפתרים מהר מאוד בהשוואה למה שהיה קורה בעבר.

 

מה אומרים המתנגדים לחוק?

לא כל הנוצץ זהב, כמו שאתם מתארים לעצמכם יש כאלה שהתנגדו לחוק. אז מה אומרים האנשים שפחות מתחברים לחוק? חוק גישור לפני גירושין עשוי להבעיר את כל הנושאים שמטרידים את בני הזוג. כאשר הליך הגישור מתקיים בתחילת הדרך הוא גורם לכל אחד מהצדדים להיות נצור בעמדות ההתחלתיות שלו. אך בו בזמן צריך לזכור כי זה עשוי לקרות בכל שלב בתהליך ולא רק בתחילתו. כך שלמרות הטענה הזאת זה לא בהכרח מה שקורה הלכה למעשה. מה שקורה בפועל משתנה בין הזוגות השונים כאשר כל אחד מהם מגיע להליך עם מטענים שונים. החוכמה היא כמובן לבחור את המגשר הנכון שיהיה מסוגל להכיל את הצדדים השונים. אם בוחרים את המגשר הנכון זה רק עניין של זמן עד אשר יהיה ניתן לבנות הסכם גירושין מכבד שמטיב עם כל הצדדים.

 

גירושין בהסכמה לטובת בני הזוג

כאשר מסתכלים על חוק גישור לפני גירושין אי אפשר שלא לדבר על החשיבות של גירושין בהסכמה. כאשר כל אחד מבני הזוג מושך את האפשרויות השונות לכיוון שלו יהיה מאוד קשה להגיע להסכמה. הרי כל צד ירצה לקבל את הטוב ביותר, אך בו בזמן אף אחד לא יהיה מוכן לבצע ויתורים. הליך גירושין כולל בתוכו לא מעט ויתורים הן עבור הגבר והן עבור האישה. זה הרי לא הגיוני שרק צד אחד יעשה ויתורים כאשר זה נוגע לגירושין המתקיימים בין שני הצדדים. הנוסחה המנצחת לכל הליך גירושין היא לנסות לעשות זאת בהסכמה של כל הצדדים. אף אחד מהצדדים לא אמור להיכנס לתהליך עצמו עם תחושת אנטי או מתוך רצון לעשות דווקא. לא משנה איך תסתכלו על זה המטרה הסופית היא פשוט לסיים את הסאגה הכי מהר שרק אפשר.

 

כיצד בוחרים מגשר לגישור?

על מנת שתוכלו להתחיל הליך גישור במסגרת חוק גישור לפני גירושין יהיה עליכם לבחור מגשר. המגשר חייב להיות כזה שמקובל על שני הצדדים, אחרת לא יהיה שיתוף פעולה שיוביל לגישור. מעבר לכך ישנה חשיבות כי המגשר יהיה איש מקצוע מנוסה כזה שכבר ראה הכל. השילוב של הניסיון ביחד עם ההסכמה יוביל את בני הזוג למצב שבו הם יהיו מוכנים לדבר ולהיפתח. כמובן שתוכלו לבקש חוות דעת של אנשים אחרים שנעזרו בדיוק באותו מגשר. הרי בגלל החוק נכנסו לא מעט מגשרים שהבינו כי מדובר על קרקע פורייה עבורם. אתם מהצד שלכם תרצו לדעת כי אתם שמים את האחריות על הגישור בידיים הכי מקצועיות שיש. מגשר לא מנוסה לא רק שלא יוביל אתכם לפתרון הבעיה הוא עלול לעשות בדיוק את העבודה ההפוכה. לפיכך מוטב כי תבחנו היטב את המגשר שאתם עומדים לסמוך עליו.

 

גישור גירושין? פנו לעו"ד רן רייכמן

בעקבות חוק גישור לפני גירושין לא מעט זוגות מבינים את החשיבות של הליך גירושין. הגעתם למסקנה כי אתם רוצים לנסות לגשר על הפערים השונים? מעבר לכך שהחוק מחייב מוטב כי תבינו עד כמה התהליך הוא קריטי. עו"ד רן רייכמן ישמח לספק לכם ליווי אישי שבסופו תוכלו לבנות הסכם גירושין מכבד. עו"ד רן רייכמן הוא עורך דין לגירושין המשמעות היא שהוא יוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך. כאשר בסופו של התהליך כל אחד מבני הזוג יוכל למצוא את עצמו במצב שבו הוא פותח פרק חדש בחייו. מגיע לכם לדעת כי אתם יכולים לפתוח דף חדש ללא מטענים מהעבר: 072-395001.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: