האם האישה זכאית למזונות עבור כספים עתידיים?

האם האישה זכאית למזונות עבור כספים עתידיים? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה:

"אני גרושה מזה שנה. במהלך הגירושין ניהלנו הליך גישור ובסיומו הגענו להסכם גירושין בו סוכם כי נתחלק ברכוש חצי חצי. בעלי לשעבר הוא בכיר בחברת הייטק ויש לו מניות ואופציות בחברה. לפני ההסכם בעלי הצהיר בגישור כי הוא מעריך את מניותיו בסכום של 50,000 ש"ח וקיבלתי את מחצית מערכן בהתאם להסכם. להפתעתי, אתמול שמעתי כי החברה עשתה אקזיט והאופציות שוות היום מספר מיליוני שקלים. אני מרגישה מרומה ורוצה לקבל את מה שמגיע לי. אני יודעת גם שהגרוש שלי ידע על המכירה עוד בזמן הגירושין והסתיר זאת ממני. האם יש לי קייס?"

 עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

הסיטואציה שאת מתארת, היא דווקא היפוכה של הסיבה מדוע לא צריך למהר להליך של גישור, וגם אם הולכים להליך של גישור, לא צריך לחתום על הסכם בצורה פזיזה, אלא באופן שקול ולאחר שההליך מתנהל בשקיפות מלאה. מנתוני השאלה עולה כי ניהלתם תהליך של גישור. בן הזוג שלך טען ששווי המניות שלו בחברה הוא 50,000 ש"ח., לא השתמשתם והסתייעתם באנשי מקצוע שאפשר להשתמש בהם בתהליכי גישור כמו למשל אקטואר, מומחה לחברות, מומחה שיעריך את שווי המניות ויבדוק מה הצפי של החברה ומה מצבה.

השאלה כרגע היא האם יש לך מזור בבית המשפט. לשמחתי, התשובה היא חיובית, מקרה כזה התנהל לאחרונה בבית המשפט בפתח תקווה אצל השופטת איילת גולן תבורי, שם, בדיוק באותו מקרה, במסגרת הליך גישור הבעל הסתיר מהאישה כי החברה עומדת לעשות אקזיט ובית המשפט קבע כי למעשה יש מקום לשוב ולבדוק את שווי החברה מחדש על ידי מינוי מומחה. הטענה שלך למעשה שחתמת על ההסכם עקב טעות או הטעייה, סעיפים 14-15 לחוק החוזים. במקרים האלה אין ספק כי אילו היית יודעת ששווי המניות הוא גדול לאין ערוך מהשווי המוצהר על ידי הגרוש שלך, בוודאי שלא היית חותמת על ההסכם, גם עקב טעות וגם עקב הטעיה יש לך עילה לביטול.

לדעתי במקרה הזה, לאחר שאני מבין שחלק מההסכם כבר בוצע, בית המשפט ישתמש בכלל 'העיפרון הכחול' שאומר למעשה שבית המשפט לא יבטל את ההסכם כולו, אלא יבטל רק את אותו סעיף ביחס למניות וימנה מומחה. הצעתי היא לפנות לתביעה לבית המשפט, בתביעה לביטול אותו סעיף שמתייחס למניות ולבקש מינוי מומחה שיעריך את שווי החברה.

צפו בקטע:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: