הורשת דירה שמצויה בהליכי גירושין

הורשת דירה שמצויה בהליכי גירושין – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה, הנוגעת לצוואות וירושות:

"שמי לירון מהשרון, אבי נפטר לפני כמה חודשים ובצוואתו הוריש את הונו על פי החלוקה הבאה: רבע לי, רבע לאחי ומחצית לאשתו הנוכחית שהיא אינה אימנו הביולוגית. במסגרת הרכוש הייתה דירה שהייתה רשומה על שמו בלבד, והיא נרכשה במהלך נישואיו לאימנו, עמה הוא היה בהליכים משפטיים. אלא שעם מותו, אשתו של אבינו המאוחרת, מבקשת לקחת חצי מהדירה. האם זה מגיע לה?"

צפו בתשובתו של עורך דין משפחה רן רייכמן:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

אנשים לא יודעים וחושבים שכל מה שכתוב בצוואה הוא הקובע. קודם כל תמיד חשוב לעשות צוואה ולעשות אותה בצורה נכונה כדי למנוע מריבות ומחלוקות אחר כך בין היורשים. הכלל בדיני צוואות ובדיני ירושה הוא שבן אדם לא יכול לצוות מה שאינו שייך לו. במקרה הזה אנחנו שומעים כי מדובר למעשה בבעל שהיה בהליכי גירושין עם אשתו.

הבן אדם הלך לעולמו והוא ביקש לצוות את הדירה שהייתה רשומה באופן פורמלי רק על שמו, על שם ילדיו ואשתו השנייה. על פי סעיף 148 לחוק הירושה, אין חוק הירושה יכול לפגוע בזכויות המוקנות מכוח המעמד האישי. בשפת העם: מאחר שלאישה החוקית, עמה הוא היה מצוי בהליכים משפטיים מגיעה מכוח חוק יחסי ממון או הלכת השיתוף, מחצית מהזכויות בדירת המגורים, גם אם אביך ציווה בצוואתו שכל הדירה מתחלקת כפי שקבע, הוא אינו יכול לפגוע במחצית שאמך זכאית לה מכוח חוק יחסי ממון או הלכת השיתוף.

לכן, לא אשתו השנייה ולא אתם יכולים לרשת יותר ממה ששייך לו. רוצה לומר, ממחצית הזכויות בדירה חשוב מאוד להבחין שכאשר יש אדם בעל זכות שלא תבע בחייו, למשל במקרה הזה האימא שתבעה את הבעל, אבל אילו הייתה האימא הולכת לעולמה ולא הייתה תובעת במהלך חייה את האב. במקרה הזה על פי הלכת יהלום, היורשים לא יכולים להיכנס בנעליה ולתבוע ולכן היא נתפסת כמי שוויתרה. לכן חשוב מאוד לדעת שאם יש לכם זכויות במהלך הנישואין, עליכם להסדיר לעשות צוואות ולהסדיר את כל הזכויות שלכם כדי לא להשאיר מלחמה ליורשים. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: