על הפרידה של דודו אהרון – מה עושים אם אחד מהצדדים מסרב לחתום על הסכם ממון?

מה עושים אם אחד מהצדדים מסרב לחתום על הסכם ממון? – במהלך התוכנית 'רייכמן ושנירר' ב- 102FM דובר על הפרידה המתוקשרת של הזמר דודו אהרון מארוסתו לפני כשבועיים. כידוע לפני האירוסין הייתה התנגדות של אמו של דודו ליחסים ביניהם, אך ככל הנראה מדובר בחילוקי דעות כלכליים הקשורים להסכם ממון שהביאו בסופו של דבר לפרידתם. מה עושים כאשר אחד מהצדדים מסרב לחתום על הסכם ממון? ואיך ההורים קשורים לזה?

במהלך השידור התייחס עו"ד משפחה רן רייכמן למקרים בהם ההורים מעניקים לילד נכס במתנה או כחלק מירושה, ועל המעמד של נכס זה במקרה של הסכמי ממון.

"הורים שקנו או הורישו נכס לילדים שלהם, רוצים שהנכס שלהם יהיה מוגן ומובטח לילד שלו הם העניקו את הנכס ולא בהכרח גם לבן או בת הזוג" , מסביר עו"ד רייכמן, "כיום יש כאוס מוחלט בדיני המשפחה. בעבר זה היה ברור ומעוגן בחוק שברגע שאחד מהצדדים מביא איתו לנישואים נכס שקיבל בירושה או במתנה מהוריו הנכס נשאר שלו ולא מתחלק בין בני הזוג. כיום הפסיקה בנושא מאוד השתנתה והמצב כבר לא כך, לכן הסכם ממון חשוב אפילו יותר מבד"כ".

"בן זוג שלא עושה הסכם ממון עם הצד השני יכול למצוא את עצמו מחוייב בשיתוף הנכס במקרה של גירושין, לכן אני ממליץ לידע את הצד השני בהקדם שנכס כזה או אחר נשאר תחת חסותו במידה והם מתגרשים".

בנוסף, מציע עו"ד משפחה רן רייכמן כי "אני ממליץ הרבה פעמים להגיד שמדובר בבקשה של ההורים להגן על הנכס הזה, שכן הנכס הוא של ההורים ולא של הילד. אפשר כמובן להתאים את הסכם הממון לפי רצון בני הזוג ובהתאם לבקשת ההורים אבל זו המלצתי בעניין. חשוב גם לדעת שאחרי הנישואין לא צריך לשנות את ההסכמים כיוון שהרכוש שנרכש יחד אחרי הנישואין הוא כבר משותף מתוקף חוק יחסי ממון".

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: