אחי טוען שהשפעתי על צוואתו של אבי, מה שלא נכון, מה לעשות?

אחי טוען שהשפעתי על צוואתו של אבי, מה שלא נכון, מה לעשות? – בתכנית שאלה משפטית קיבל עו"ד משפחה רן רייכמן את השאלה הבאה מתחום צוואות וירושות:
"שרון מאילת – אימי נפטרה לפני 10 שנים. מאז אני עזרתי לאבי בכל, בענייניו הכספים והרפואיים. אני וילדיי ביקרנו אצלו בכל שבת וחג ודאגנו לרווחתו. אחי, לעומת זאת, לא ממש שמר קשר על קשר עם אבינו, והיחסים ביניהם היו עכורים. לפני מספר חודשים אבי נפטר ובצוואתו הוריש את מרבית רכושו לי. לאחי הוריש משהו סימלי בלבד. הצוואה נכתבה מספר שנים לפני שאבי נפטר, כשהוא חולה מאוד פיזית, אבל צלול לגמרי. לא הייתי מעורבת בכתיבת הצוואה אבל אחי החליט שאני השפעתי עליו וגרמתי להוריש לי את הכל והוא מתכוון לערער על הצוואה. מה יקרה עכשיו? מה עליי לעשות?"

צפו בקטע:

עו"ד משפחה רן רייכמן משיב:

השאלה גורמת לטעות בציבור. הציבור סבור שאם בן אדם בגיל מבוגר מאוד עורך צוואה, הדבר כבר מהווה עילה אוטומטית לפסלות, כי הוא ישב על כיסא גלגלים, הוא היה מוגבל פיזית וכו'. אז המבחן הוא קודם כל במקרה הזה או בכלל, הוא קודם כל לבדוק את הצלילות של המצווה: האם המצווה היה צלול וידע להבחין בטיבה של הצוואה?

מהנתונים של השאלה אני שומע שאביך היה צלול, אין פגם צורני בצוואה, אין טענה לאחיך שזייפת את החתימה או שהצוואה הייתה ללא עדים. עיקר הטענה שלו למעשה מתמצית בכך שיש חוסר הגינות בצוואה עצמה, שמתבטאת בכך שהוא למעשה כמעט ונושל מהצוואה.

כאשר בית המשפט בא לבדוק תוקף הצוואה, הוא לא בוחן אם הצוואה צודקת ונכונה. הוא נכנס לשאלה אם יש עילת פסלות ואם הצוואה נעשתה כמו במקרה הזה, עקב השפעה בלתי הוגנת. מנתוני השאלה שלך עולה כי למעשה היה קרע ביחסים בין אביך לאחיך, לא מדובר בצוואה בלתי סבירה בשים לב לקרע ביניהם, היחסים בניהם היו עכורים, אני לא שומע שהיית מעורבת בעריכת הצוואה, אני לא שומע שהלכת איתו לעורך דין, ואני גם לא שומע שהיו יחסי תלות של אביך בו.

ציבור הלקוחות מתבלבל: לא בכל מקרה בו מדובר בילד מסור שטיפל בהוריו, הדבר עולה כדי השפעה בלתי הוגנת. לילד מותר להיות ילד מסור ולטפל בהורים ועדיין ההורה יהיה מספיק צלול כדי לערוך את הצוואה. מנתוני השאלה שלך עולה כי לאחיך אין ממש עילה לתקוף את הצוואה, ונראה שאם הוא יגיש בקשת פסלות הסיכוי שבקשתו תתקבל נמוך ביותר. שיהיה בהצלחה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: