האם תקף הסכם ממון בין ידועים בציבור – אם לא אושר ע"י ערכאה משפטית?

הסכם ממון בין ידועים בציבור – בעונה ה- 2 של התכנית פרקליטים עד הבית קיבל עו"ד לענייני משפחה רן רייכמן שאלה בנושא הסכם ממון בין ידועים בציבור:

אני ובעלי הכרנו בשנת 1998 וכ-5 שנים לאחר מכן רכשנו בית בירושלים. כאשר היינו ידועים בציבור ערכנו הסכם ממון אך לא דאגנו לאשר אותו בבית משפט למשפחה או בפני נוטריון. בהסכם נקבע כי במקרה של פרידה, נמכור את הבית ואני אקבל על זכויותיי 100,000$. בחלוף מספר שנים, יחסינו נקלעו לקשיים ופתחנו בהליכי גירושין, אך המחלוקת נותרה בינינו באשר לחלוקת הבית ותוקפו של הסכם הממון.
אני טענתי כי ההסכם אינו תקף כי לא אושר כחוק ולכן אני זכאית לקבל הרבה יותר כסף, ומנגד בעלי טען כי ההסכם דווקא תקף וטען כי בניגוד לזוגות נשואים, ידועים בציבור לא חייבים לקבל אישור מבית המשפט על הסכם הממון. ברצוני לדעת מי מבין שנינו צודק?

צפו בקטע: עו"ד רן רייכמן עונה:

האם ידועים בציבור מחויבים לאשר הסכם ביניהם?

חוק יחסי הממון קובע כי הסכם ממון טעון אישור של ערכאה משפטית עבור בני זוג שמוגדרים בחוק (נשואים או עומדים להינשא). באשר לידועים בציבור, חוק יחסי הממון לא חל עליהם והם אינם מחויבים לערוך הסכם ממון.

לכן, ההסכם שנערך ביניכם הוא אינו עונה להגדרות של החוק להסכם ממון אלא עונה להגדרות של הסכם חוזי.

ניתן לאשר את הסכם זה בבית משפט בתוקף פס"ד אבל זה לא חובה. הוא יאושר בתוקף חוזי אבל לא בתוקף על פי חוק יחסי ממון.

לאור הנתונים, נראה שלא תוכלי לקבל הגנה מתוקף חוק יחסי הממון.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: