האם הסכם גירושין בטל אם בני הזוג חוזרים להיות יחד?

hands-1246170_640 האם הסכם גירושין בטל אם בני הזוג חוזרים להיות יחד? – לא מעט פעמים זוגות שהתגרשו חוזרים לחיות יחד מבלי לעגן זאת מבחינה חוקית. כאשר יחסיהם של בני הזוג שוב עולים על שרטון, הדבר עלול לגרום לתסבוכת רצינית מבחינה משפטית. במקרים כאלה מומלץ מאוד להסדיר את חידוש הזוגיות מבחינה משפטית ובאמצעות עורך דין גירושין.

כאשר בני הזוג מתגרשים, נקבעת ביניהם חלוקת רכוש וגובה המזונות שישלם האב לילדיו. במקרים שבני הזוג חוזרים להיות יחד, האב צריך להסדיר את מעמדו מבחינה משפטית לעצירת חיוב המזונות, אחרת יחויב במזונות גם במהלך התקופה שבני הזוג חיים חיים משותפים. בנוסף, חשוב לדעת שאם החיים המשותפים לא מוסדרים מבחינה משפטית, הסכם הגירושין עליו חתמו בני הזוג במהלך הליך הגירושין הנו בתוקף. הפתרון האופטימלי לסיטואציה זו היא לעגן את הזוגיות המחודשת בהסכם חיים משותפים.

מבחינת הדין הדתי, לעומת זאת, יש חובה על בני זוג שהתגרשו וחזרו להיות יחד לעבור שוב בבית הדין הרבני לסידור גט נוסף וזאת כי הם "ספק נשואים" ובסיטואציה זו לא יוכלו בעתיד להינשא לאדם אחר אם יחפצו בכך.

מעבר לעמוד שאלות ותשובות >>  |  מעבר לעמוד שאלות ותשובות בתחום זה >>

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: