עורך דין ירושה

הכנסת החמישית חוקקה את אחד החוקים החשובים בתחום המשפחה – חוק הירושה. חוק זה קובע מיהם יורשיו של אדם שלא הותיר צוואה, מגדיר כללים ברורים לעריכת צוואה, מבהיר כיצד ניתן להגיש התנגדות לצוואה או לצו ירושה ובאילו תנאים ניתן לעשות זאת. החוק מבוסס על הדין העברי אבל מותאם למציאות המודרנית, ובכל מקרה שבו נוצר קונפליקט או שצצים סימני שאלה סביב צוואה או ירושה כדאי לפנות לאיש מקצוע מתאים – עורך דין ירושה. במשרד עורכי דין רן רייכמן פועל צוות מיומן ועתיר ניסיון בתחום זה.

עורך דין ירושה הוא איש מקצוע חיוני:

* סיוע בעריכת צוואה – חוק הירושות קובע גם כללים ברורים לעריכת צוואה, ולכן כדאי להיעזר באיש מקצוע בעל ידע משפטי רלוונטי – שיכול להבטיח צוואה תקפה. מרכיב נוסף בשירות זה הוא ייעוץ לגבי תוכן הצוואה, תוך הפניית תשומת הלב של המצווה לנושאים שהוא פספס.

* סכסוך סביב ירושה – למשל במקרים שבהם יש ידוע/ה בציבור שלא נכלל/ת בצו הירושה. על-מנת שידועים בציבור יהפכו ליורשים על-פי דין נדרשת הוכחה לקיומם של חיים משותפים, וזוהי מהות העזרה של עורך דין מנוסה – הצגת הוכחות שיסירו כל צל של ספק.

* ביטול צו ירושה – פנייה לעורך דין נחוצה גם כשנוצר צורך לבטל צו ירושה שכבר הוצא ע"י רשם הירושות. במצבים אלה יש צורך לשכנע את בית המשפט כי הנזק שייגרם לכל הצדדים המעורבים אם לא יבוטל הצו גדול מהנזק שייגרם אם הצו כן יבוטל.

* ניהול עיזבון – כשנדרש ניהול, זמני או קבוע, של הנכסים שבעיזבון, חשוב למצוא עורך דין מנוסה ואחראי במיוחד.

משרד עורכי דין ירושה עם יושרה ללא פשרות

האיכות החשובה ביותר עבור עורך דין ירושה, מעבר לבקיאות המקצועית המתבקשת, היא יושרה. זהו גם הדגש המרכזי בהתנהלות עו"ד רן רייכמן וצוות המשרד שייסד לפני למעלה מ-20 שנים. בזכות היושרה, כל מי שפונה למשרד יכול לדעת בדיוק מהן האפשרויות העומדות בפניו, מהם היתרונות של כל אופציה, מהו המחיר וגם מהי ההיתכנות להצלחה – וכך לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.

עורך דין ירושות רן רייכמן

לאחר שיצרתם קשר עם עורך דין בתחום הירושה, על מנת לחסוך זמן כשאתם נכנסים למשרד, ולפיכך כסף, כדאי שתתחילו לתכנן מה שאתם רוצים שיכנס קודם כל לצוואה שלכם. עליכם ליצור קשר עם מנהל העיזבון שלכם בשביל לוודא שהוא מוכן לטפל בעיזבון שלכם ולאשר את שמו וכתובתו המלאים. טוב תעשו באם תיקחו החלטה רצינית לקרוא את המאמר הזה למן תחילתו ועד לתומו, כי במאמר זה נרחיב על הנושא.

באיזה מצבים מומלץ לשכור את שירותיו הנאמנים של עו"ד מומחה בירושה?

ואלו הם מצבים שבהם מומלץ לשכור את שירותיו הנאמנים של עורך דין בנושא ירושות – מרבית בני האדם יכולים להפיק תועלת מעבודה עם עורך דין, אבל ייתכן שלא יהיה צורך בכך (ואולי לא תרצו לשלם על כך) במצבים רבים. מצד שני, אנשים במצבים מסוימים עשויים להזדקק לעזרה של איש מקצוע, על מנת להבטיח שתוכניות העיזבון שלהם מקיפות ומציינות במדויק את כוונותיהם. להלן כמה מצבים שכיחים שבהם אולי תרצו לשקול לשכור עו"ד ירושה מומלץ במקום לעשות דברים בעצמכם –

  1. אתם צריכים להקים נאמנות בלתי חוזרת משום שאתם מודאגים ממס עיזבון או זקוקים להגנה על נכסים מפני נושים ותביעות משפטיות. סביר להניח שלא ניתן לסגור או לשנות נאמנות בלתי הפיכה לאחר שתיצרו אותה, אז עדיף לדבר תחילה עם העו"ד, כדי להבין אם זו האפשרות הטובה ביותר עבורכם או לאו.
  2. אתם בעלי עסק קטן או שותפים עסקיים הזקוקים לעזרה בתכנון הירושה העסקית.
  3. יש לכם רכוש או נכסים מחוץ למדינה. העברת נכסים יכולה להיות מסובכת אם הם חוצים את גבולות המדינה, שכן לשתי מדינות עשויות להיות קודי מס שונים או דרישות משפטיות אחרות כיצד להעביר נכס.
  4. אתם מתכננים להוריש נכסים למישהו שאינו אזרח. משימות מסוימות, כמו קבלת מזהה מס לפתיחת חשבון עיזבון, עשויות שלא להיות אפשריות עבור תושבי חוץ.
  5. יש לכם בני משפחה קרובים עם צרכים מיוחדים או שצריכים להיות זכאים להטבות ממשלתיות, כמו לדוגמה – הכנסה משלימה ביטוחית . אם אתם מספקים טיפול לכל מי שיש לו צרכים מיוחדים, עורך דין מומחה לענייני ירושה יכול לעזור לכם למנות לו אפוטרופוס וליצור תכנית איתנה הכוללת אמון לצרכים מיוחדים.
  6. אתם רוצים להשאיר מורשת – עו"ד המתמחה בנושא זה יכול לעזור לכם להקים קרן צדקה עבור התרומות שלכם, שיכולה גם להעניק לכם הקלת מס.
  7. אתם רוצים לנשל את המשפחה הקרובה שלכם – זה עשוי להיות קשה יותר באזורים מסוימים, שבהן אתם ובן הזוג שלכם חולקים את הבעלות על הנכסים שלכם.
  8. יש לכם משפחה מעורבת ואתם רוצים להוריש נכסים לילד חורג, להורה חורג או לאח למחצה. אנשים אלה ככל הנראה לא יקבלו אף אחד מהנכסים שלכם, אלא אם כן תנקטו בצעדים מכוונים בתוכנית העיזבון שלכם, כדי להבטיח שהם מקבלים.

אם המטרה שלכם היא פשוט להעביר נכסים מבלי לעבור צוואה, כנראה די בנאמנות הניתנת לביטול ותוכלו ליצור אחת ללא עורך דין דיני ירושה.

באיזה היבטים יוכל להדריך אתכם עורך דין ירושה?

אלו הם ההיבטים החשובים שלאורו יוכל להדריך אתכם:

  1. אחסון מסמכים –  יכול לשמור על המסמכים שלכם במקום בטוח ומאובטח עד שיידרשו, בכל עת.
  2. אפוטרופסות לקטינים – יכול לייעץ לכם לגבי מינוי של בני משפחה או חברים קרובים לטיפול בילדים שלכם במקרה של מוות.
  3. סעיפי ריבית לכל החיים – חשוב להבטיח שבן הזוג שלכם יקבל המשך טיפול והגשה לאחר פטירתכם.
  4. נאמנויות להגנת נכסים –  יכול לתת לכם עצות כיצד להבטיח שהעיזבון שלכם מוגן ומופץ באופן שימקסם את הירושה המשפחתית שלכם.
  5. אמון באדם פגיע – זוהי דרך להגן על הירושה ורווחתם המתמשכת של בני משפחה פגיעים.
  6. ייפוי כוח מתמשך – הוא הליך חשוב המאפשר לאדם או לאנשים לנהל את הכספים או הרווחה האישית שלך במקרה שאתם מאבדים את היכולת לעשות זאת.

למה כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין ירושות מנוסה?

עם עורך דין מנוסה בעריכת צוואה, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא תצטרכו להתמודד עם עריכת צוואה. עורך דין פנטסטי יכול לוודא שהצוואה שלכם עומדת בחוק המדינה. עורך דין אמין מציע גם את הטבות המס הטובות ביותר עבור היורשים והעיזבון שלכם ומתחשב בפרטים בנסיבות הספציפיות שלכם. בקיצור, אתם יכולים להרגיש בטוחים יותר ומרוצים מכך שהרשומה שנוצרה תחזיק מעמד בבית המשפט אם יערערו. לפיכך, כל צוואותיכם יתגשמו כרצונכם.

איזה אינפורמציה תידרשו לספק לעו"ד ירושות?

על מנת שעורך הדין שלכם יעזור בעריכת הצוואה שלכם, יהיה צורך לספק לו את האינפורמציה הבאה –

  1. הפרטים על ילדיכם ובני משפחתכם, לרבות ילדים שאינם צאצאים ישירים.
  2. משאלות כמו מה שאתם רוצים שיקרה בהלוויה שלכם.
  3. כל הנהנים הפוטנציאליים מהצוואה שלכם.
  4. הנכסים שאתם רוצים שהמוטבים ירשו, כמו למשל – הרכוש, הכסף והרכוש הפיסי שלכם.
  5. מי אתם רוצים שיהיו המוציאים לפועל שלכם, כלומר מי אתם רוצים לנהל את תהליך הצוואה.

האם עורך דין ירושות מבין איך להתמודד עם מצבים מורכבים?

ניהול נכסים הוא אף פעם לא קל, במיוחד אם אתם מטפלים במסמכים מורכבים כמו לדוגמה – נאמנויות חיים. לפיכך, אם אתם מחפשים לנהל את הנכסים שלכם באמצעות נאמנויות חיים, תוודא שיש אתכם עורך דין לענייני ירושות שיודע בדיוק כיצד לנווט במצבים מורכבים. בנוסף לכך, עורך דין ירושות יכול להדריך אתכם בהפצת הנכסים שלכם על סמך הנחיות ספציפיות כדי למנוע הפסד כסף מסיבות מיותרות. מטיפול בהליך צוואה ועד לקבלת החלטות בנוגע לירושה שלכם, עו"ד יכול לעזור למקסם את הנכסים שלכם ולהבטיח שאתם תשתמשו בהם כראוי.

האם עורך דין ירושות יעזור לכם להגן על הרכוש שלכם מפני פעולות משפטיות?

הרבה דברים קורים כשאדם בעל אמצעים נפטר. אם יש לכם תלויים רבים ורכוש רב ערך, קרובי משפחה מסוימים עשויים לעבור לבית המשפט ולהגיש תביעה על הירושה שלכם. אם לא השארתם מאחוריכם הוראות משפטיות מחייבות, אנשים אלה עשויים לנצל את הירושה שלכם. לפעמים, אפילו צוואה שכתבתם ללא עזרה עלולה להיפסל. למרבה המזל, עורך דין מומחה לענייני ירושות יכול לסייע ביצירת מסמכים מקובלים מבחינה משפטית שיבטיחו שהרצונות האחרונים שלכם יתגשמו.

לסיכום

תיתנו לנו לעשות את העבודה. כותבי הצוואה המקצועיים שלנו יכינו את המסמכים שלכם ויוודאו כי יקיריכם מסופקים ונכסיכם מוגנים. מידינו הנאמנות תקבלו את הצוואה המושלמת שלכם. כאשר תשמחו שתקבעו הכול בצורה שתרצו, תוכלו לסיים את המסמכים שלכם בדואר או שאחד מהצוות שלנו יכול לבוא אליכם ולעזור לחתום ולראות את המסמכים שלכם. ומכיוון שכך, מן הראוי שתצרו קשר מידי עם צוות עורכי הדין שלנו כי אנו מתמחים בתחום הירושות.

עורך דין ירושות מקצועי ובעל ניסיון

עורך דין לענייני ירושה

עורך דין לענייני ירושה ממלא תפקיד חשוב בכל מקרה שבו מתגלה סכסוך סביב אופן חלוקת העיזבון. הבסיס לחלוקת העיזבון הוא חוק הירושה, ובאופן טבעי נדרשת בקיאות מעמיקה הן לגביו והן לגבי הפסיקה. במשרד עורכי דין רן רייכמן מספקים מגוון רחב של שירותים בנושאי צוואות וירושות מזה למעלה מ-20 שנה.

עורך דין לענייני ירושה – הסעיפים המרכזיים בחוק הירושה

* סעיף 11: ירושה של בן/בת זוג – על-פי סעיף זה, המכונית והרכוש שנמצא בבית עוברים לבן/בת הזוג. כמו כן זכאים בני הזוג למחצית משאר העיזבון כשלמנוח יש גם ילדים (או צאצאים של ילדים אלה) או הורים. אם למנוח אין ילדים והורים, אבל יש אחים (או צאצאים של אחים), או לחילופין סבא או סבתא – החלק של בן/בת הזוג יהיה שני שליש. בשאר המקרים בן/בת הזוג מקבלים את כל העיזבון. חשוב לציין כי הסעיף הזה רלוונטי גם לידועים בציבור, בתנאי שמוכח קיום חיים משותפים.

* סעיף 12: סדר עדיפות – על-פי סעיף זה בחוק הירושה, הילדים קודמים להורים, ההורים קודמים לאחים ולאחיות, ובהמשך סדר עדיפות חלוקת העיזבון הסבים והסבתות אם ישנם.

* סעיף 13: שוויוניות – סעיף זה מגדיר את אופן החלוקה בתוך כל קבוצה. בפרט קובע סעיף 13 בחוק הירושה כי אם יש מספר ילדים, כל אחד מהם יקבל חלק שווה בעיזבון (מתוך החלק הכולל שמוקצב לילדים, כשלמשל אם יש בן/בת זוג, חלקם הכולל של הילדים יהיה 50%).

* סעיף 14: חליפים – סעיף המעביר את הזכויות במקרה של פטירת יורש. למשל, אם למנוח היו 3 ילדים אבל אחד מהם נפטר עוד לפניו, הילדים של אותו ילד שנפטר יקבלו את חלקו בעיזבון (בחלקים שווים ביניהם, בהתאם לסעיף 13).

הגנה מלאה על האינטרסים

מהות השירות של עורך דין לענייני ירושה היא הגנה על האינטרסים החיוניים של הלקוח, כך שהוא לא יקופח ויקבל את החלק המגיע לו בעיזבון שהותיר המנוח. במשרד עורכי דין רן רייכמן מודעים היטב לאחריות הרבה של מתן שירותים בתחום זה, גם עקב הנזק הכספי החמור שעלול להיגרם בהיעדר פעולה מדויקת ונחושה, וגם בהיבט הרגשי שמעורב בדרך כלל במקרים אלה. בהתאם השירות ניתן מתוך מחויבות למצוינות אמיתית, וכאמור על בסיס ניסיון של 20 שנות פעילות ענפה בתחום.

עורך דין ירושה מומלץ

ירושות הן תחום רגיש מאוד, ולא פחות מכך – מורכב משפטית. חוק הירושה, שנחקק בשנת 1965 ומאז מן הסתם עודכן כמה וכמה פעמים, מכיל שורה ארוכה של סעיפים שכל אחד מהם עשוי להיות רלוונטי גם למקרה שלכם. בהתאם בכל מקרה שבו ישנה בעיה כלשהי, ואפילו כש"רק" ישנו חשש לבעיה, כדאי מאוד לפנות אל עורך דין ירושה מומלץ. במשרד עורכי דין רן רייכמן כבר סייעו לישראלים וישראליות רבים מאוד בכל הנוגע לירושות, וזאת על בסיס ניסיון רחב היקף.

איך לבחור עורך דין ירושה מומלץ?

* המלצות – אם אתם מכירים באופן אישי קרוב משפחה, חבר או מכר שנעזר בשירותיו של עו"ד מומחה לירושות, והיה מרוצה מהתוצאה, כדאי מן הסתם להסתמך על חוות דעתו. חשוב להקפיד לבקש חוות דעת מפורטות, כדי להבין אם הן אכן רלוונטיות עבורכם (לא כל עורך דין הוא מומחה לירושות, ובפרט רצוי לבחון את המיומנות כשישנה בעיה מורכבת).

* דירוגים – דירוגים של גופים אמינים דוגמת זה של פירמת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט הם מקור מצוין למציאת עורכי דין מומחים לירושות.

* התרשמות אישית – בסופו של דבר אין תחליף להתרשמות אישית, מה גם שלחיבור הספציפי שנוצר ביניכם לבין עורך הדין שיעזור לכם למצות את הזכויות שלכם יש משקל נכבד בהצלחת התהליך. בהתאם מומלץ לקבוע מפגש ראשוני לא מחייב, ולנצל אותו כדי לבחון גם את הבקיאות של עורך הדין וגם את הקשב שלו אליכם.

טיפול מסור עד לקבלת התוצאה הרצויה

את השירותים שמעניק עורך דין ירושה מומלץ ניתן לחלק לשני סוגים עקרוניים: ייעוץ וליווי משפטי. הייעוץ מתאים למצבים שבהם ישנה התלבטות כיצד לנהוג, ובכל מקרה נדרשת הבנה לגבי ההיתכנות להצלחת מהלך משפטי כזה או אחר. הליווי כולל גם הגשת תביעות שונות – למשל תביעה לביטול צו ירושה שכבר ניתן. לעו"ד רן רייכמן לצוות עורכי הדין במשרד שהקים ניסיון של למעלה מ-20 שנים בתחום הספציפי של הירושות, ודגש נוסף מבחינתם הוא טיפול מסור ומחויב בכל מקרה, עד לקבלת התוצאה האופטימלית.

עורך דין ירושה מומלץ

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: