מה ההשלכות של התנהגות שאינה לפי הסכם הגירושין?

מה ההשלכות של התנהגות שאינה לפי הסכם הגירושין? – הסכם גירושין שמאושר ע"י בית המשפט נחשב לחוזה משפטי ודינו ככל החלטה משפטית אחרת. לכן, הסכם גירושין מחייב את שני הצדדים וכל הפרה של ההסכם מכל בחינה שהיא (מבחינה כלכלית, התנהגותית ועוד), נחשבת כהפרת חוזה. בהסכמי גירושין הכוונה למשל לאי עמידה בתשלום דמי המזונות שנקבע ע"י בית המשפט או לאי עמידה בתנאים שנקבעו ע"י בית המשפט בנוגע להסדרי הראייה.

הפרת הסכם הגירושין עלולה לגרום להשלכות שונות בתחומים שונים (למשל בתחום הכלכלי) ואף להיחשב במקרים מסוימים כביזיון בית המשפט. לעתים התנהגות שאינה לפי הסכם הגירושין משמשת עילה של הצד השני לצורך פתיחה מחודשת של תיק הגירושין לשם שינוי של ההסכם הקיים בתחומים שונים, למשל: שינוי הסדרי ראייה, שינוי משמורת, שינוי סכום תשלום דמי המזונות ועוד. בנוסף, התנהגות שאינה לפי הסכם הגירושין עלולה להוביל את הצד השני לנקוט הליכים משפטיים בעלי השלכות כלכליות כגון עיקולים, הוצאה לפועל ועוד.

לכן ההמלצה היא לפנות לעו"ד משפחה בעל ניסיון, לפני כל ביצוע של צעדים שעלולים להתפרש ע"י הצד השני כהפרת הסכם הגירושין. כמו כן, מוטב ליידע במידת האפשר את הצד השני בכל שינוי כלכלי שעלול להשפיע על הסכם הגירושין, למשל:  במקרה של פיטורין ייתכן שהאדם יתקשה לעמוד בסכום דמי המזונות אותם התחייב לשלם.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: