מעמד האישה לאחר גירושין – כיצד מבוצע תחשיב הזכויות?

מעמד האישה לאחר גירושין כיצד מבוצע תחשיב הזכויות – במהלך התכנית 'שאלה משפטית' עורך הדין רן רייכמן דיבר על סוגיית גירושין בה היה מעורב קצין בצה"ל לשעבר. בשנת 1999 התגרש הזוג לאחר תשע שנות נישואין וחתם על הסכם גירושין. על פי ההסכם, האישה זכאית למחצית מהזכויות שצבר הבעל בתקופת הנישואין, לרבות זכויות פנסיה. השאלה שהגיעה לבית המשפט הייתה: כיצד יבוצע תחשיב הזכויות עבור האישה לאחר הגירושין, זאת לאחר שנודע כי הבעל המשיך לעבוד בצה"ל עוד עשור?

לדברי עו"ד רן רייכמן, עלתה טענה מצידה של האישה כי המועד הקובע לחישוב הזכויות שלה הוא יום השחרור מצבא הקבע אך הגרוש מצידו לא היה מוכן לשמוע על כך וגרס כי מה שקובע עבור תחשיב הזכויות הוא התאריך בו השניים ערכו את ההסכם. לצערו של הקצין, בית המשפט קבע שהתאריך הקובע הוא יום הפרישה מצבא הקבע, כעשור לאחר מכן.

עו"ד גירושין רן רייכמן הוסיף שהסוגיה הגיעה עד לבית המשפט המחוזי. השופטת קבעה כי הקצין, במהלך אותן עשר שנים, עלה בדרגה אחת – מכאן שהקידום שלו בזמנו נעשה הרבה בזכות האישה ובעקבות כך מועד השחרור מהצבא הוא זה שיקבע את גובה התחשיב. לסיכום: חשוב לדעת איך וכיצד לנסח הסכם גירושין שיקבע בצורה שלא משתמעת לשתי פנים את אופי החישוב.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: