שלילת פיצוי לאישה שהגישה תביעה בגין הפרת הבטחת נישואין

שלילת פיצוי לאישה שהגישה תביעה בגין הפרת הבטחת נישואין 

עורך דין משפחה רן רייכמן דיבר בתכנית שאלה משפטית בערוץ 2 על משמעותה של הפרת הבטחת נישואין בראי בית המשפט לענייני משפחה ובראי בית המשפט המחוזי. במקרה המדובר, גבר נשוי ניהל לצד נישואיו, מערכת יחסים ארוכה ואינטימית עם אישה אחרת. ב-2001 הביא הגבר עם המאהבת ילדה משותפת לעולם. בשנה זו, סיפר הגבר לאשתו על הקשר שניהל. הוא עזב את אשתו למשך 4 חודשים, ומשלא הצליח לחיות עם המאהבת, חזר לבית אשתו.

בהמשך, הגישה המאהבת תביעת מזונות ילדים עבור הילדה המשותפת שלה ושל הגבר. בית המשפט למשפחה פסק שהגבר צריך לשלם מזונות, שכן אבהותו לא הייתה מוטלת בספק. בנוסף, המאהבת הגישה תביעה בגין הפרת הבטחת נישואין. בית המשפט לענייני משפחה בר"ג קבע כי למרות שלא היו הוכחות ממשיות להבטחה, בשל עגמת הנפש שנגרמה לאישה לאחר 11 שנות קשר, יינתן לאישה פיצוי של 50 אלף ש"ח.

הגבר בתגובה הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי – שאימץ את הקביעות העובדתיות של בית המשפט למשפחה, שאין מדובר בידועים בציבור. עם זאת, הוא הפך את ההחלטה בנוגע לפיצויים, שכן לא מדובר בהתנהגות חסרת תום לב (בן הזוג היה נשוי כשנטש את המאהבת), הוא ניסה לגור איתה במשך 4 חודשים וזכותו לסיים את הקשר.

צפו בקטע מהתכנית שאלה משפטית:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: