גירושין במהלך ההריון הוא נושא מורכב ורגיש

הריון הוא תקופה מרגשת אבל גם מטלטלת, נפשית, פיזית ופונקציונלית. גם גירושין הם בחלק לא מבוטל מהמקרים אירוע מטלטל, ועל כן גירושין בהריון עלולים להפוך לטלטלה דרמטית במיוחד. על-מנת להתנהל באופן מושכל ולהבטיח תנאים מיטביים לשני הצדדים, לפני ואחרי הלידה, מומלץ להיעזר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום. פירמת עורכי הדין רן רייכמן דורגה במקום ה-1 בתחום הגירושין ע"י דן אנד ברדסטריט, ובפרט אמון צוות המשרד על הושטת עזרה למי שמתגרש או מתגרשת במהלך הריון.

דגשים חשובים לגבי גירושין בהריון

* גט במהלך הריון – ההלכה היהודית אמנם מתירה גירושין גם כשהאישה הרה, אולם בדרך כלל בית דין רבני ידחה את מתן הגט עד לאחר הלידה (מתוך אמונה ותקווה כי המתח יפחת והיחסים ישתפרו, כך שייפתח פתח לשלום בית). הסכם גירושין חתום ע"י שני הצדדים משפר את הסיכוי למתן גט ללא דיחוי. בכל מקרה חשוב לזכור שבמדינת ישראל רק בתי דין רבניים מוסמכים להכריז על גבר ואישה כגרושים.

* מזונות – לצורך קביעת מזונות האישה נלקחות בחשבון ההוצאות השונות סביב ההריון וגם סביב הלידה. בהסכם גירושין שנחתם תוך כדי הריון ייכלל גם סעיף העוסק במזונות של הילד לכשיבוא לעולם.

* זמני שהות – כמעט תמיד בתקופת החיים הראשונה של התינוק, הוא יימצא בחזקת האם מרבית הזמן. יחד עם זאת ייקבעו גם זמני שהות לאב, ובכל מקרה מומלץ לכלול בהסכם הגירושין התייחסות גם להמשך החיים – עם זמני שהות נרחבים יותר כשהתינוק כבר לא זקוק לקשר רציף והדוק עם האם מסביב לשעון.

* בדיקת אבהות – ישנם מקרים שבהם הגירושין מציפים סימני שאלה סביב זהות האב. במקרה כזה הפתרון הוא עריכת בדיקה גנטית המאפשרת לדעת האם בן הזוג הוא אכן האב, כך שיש לו אחריות כלפי התינוק שייוולד גם לאחר הגירושין.

מקסימום רגישות, מקסימום נחישות

המורכבות של גירושין בהריון מחייבת מצד אחד מקסימום רגישות, ומצד שני נדרשת גם נחישות מרבית – על-מנת להשלים את התהליך בזמן קצר ככל האפשר ותוך שמירה קפדנית על האינטרסים של האדם. רק בדרך זו ניתן להתפנות ללידה עצמה ולטיפול בתינוק תוך כדי פתיחת הדף החדש בחיים. רגישות ונחישות הן שתי איכויות המאפיינות את פירמת עורכי הדין רן רייכמן, לצד מחויבות מוחלטת לכל לקוח ובקיאות מקצועית יוצאת דופן.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: