הגשת בקשה לצו ירושה – מדוע אסור לכם להתמהמה?

הגשת בקשה לצו ירושה – מדוע אסור לכם להתמהמה? – ישנם לא מעט אנשים שנהנים מזכאות לירושה, או לחלק ממנה. ייתכן שגם אתם תהיו זכאים לירושה או לחלק ממנה, אלא שאם לא תפעלו בהקדם, אתם עשויים להישאר בידיים ריקות. כדי לקבל את מה שמגיע לכם, עליכם להגיש בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה בתוך שבע שנים ממועד פטירת המוריש, זאת כדי לתבוע את חלקכם בעיזבון.

אם תתמהמהו ולא תעשו זאת בהקדם, תפסידו אותו מחמת התיישנות. תקופה זו מתחילה למעשה מהיום שהמוריש הלך לעולמו ולא מיום מתן צו קיום הצוואה או צו הירושה, כמו שרבים נוטים לחשוב.

ניקח לדוגמה זוג הורים, שאחד מהם הלך לעולמו בטרם עת. במקרה הזה מדובר באם, שלפני שהלכה לעולמה הותירה אחריה צוואה, לפיה היא מורישה את חלקה בדירה המשותפת לשני ילדיה באופן שווה ולא לבעלה שנותר בחיים.

המשמעות היא, שלאחר מותה של האם, הדירה שייכת באופן שווה לשני הילדים ולבעל שנותר בחיים. אלא שהילדים, שקיבלו זכויות על חצי מהדירה המשותפת, לא מרגישים בנוח להוציא את אביהם מהדירה ומעוניינים שיישאר לגור בה עד אחרית ימיו, על אף שקיבלו בירושה מחצית ממנה.

אלא שגם אם הילדים לא מעוניינים בחלקם בדירה בשלב הזה, אלא רק בשלב מאוחר יותר של חייהם, עליהם לדעת שיש להגיש בקשה לצו קיום צוואה בתוך שבע שנים מיום פטירת אמם, אחרת תביעתם למחצית מהעיזבון תתיישן, והם לא יזכו בדבר. הם פשוט לא יקבלו את חלקם בדירה, שלא תחולק לפי רצונה של האם אלא תישאר בחזקתו המלאה של האב.

לכן, כשזה נוגע לצוואות וירושה, אסור להתמהמה, ועדיף להגיש בקשה לצו ירושה או קיום צוואה כבר בסמוך לפטירה, זאת באמצעות עורך דין המתמחה בתחום.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: