הסכם חלוקה בין יורשים: האם ניתן לבטל אותו בגין רמאות?

זה הרי ידוע: צוואה עלולה לגרום לניתוק מוחלט בין בני משפחה. דוגמה נוספת לכך קיבלנו ממשפחה בשרון. כאשר אב המשפחה הלך לעולמו, אחד האחים טען בפני שני אחיו כי הוא בדק את חשבון הבנק, המכיל מיליון וחצי שקלים. הוא הציע שהם יחתמו על הסכם חלוקת עיזבון, במסגרתו טען כי כל אחד מהאחים יקבל חצי מיליון שקלים. אלא שלאחר בדיקה גילו האחים כי לא כך היה. בחשבון הבנק היו למעשה למעלה משני מיליון שקלים ורכוש שעליו האחים כלל לא ידעו. שני האחים ניסו לברר האם ניתן לבטל את הצוואה בטענה לרמאות מצד אחיהם.

צפו בקטע מהתוכנית: בתכנית "שאלה משפטית" אשר שודרה בערוץ 2, דיבר עורך הדין רן רייכמן על הנושא אחרי שקיבל פנייה בסוגיה: "בניגוד להסכם חוזי רגיל, הסכם חלוקה בין יורשים (הסכם שבו מגיעים היורשים להסכמה בינם לבין עצמם) מחויב לאישור בית משפט ואף של היועץ המשפטי לממשלה. בכל מקרה, בית המשפט לא יבטל הסכם שכזה בקלות, הרי שהאחים היו יכולים לבדוק לפני כן מה כולל החשבון והעיזבון. על פי סעיף 14 לחוק החוזים לא מדובר במקרה של הטעיה".

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פרטים

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

לשיחה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: