איך מקיימים צוואה?

על מנת לערוך צוואה בכל מדינה בעולם, וכמובן במדינת ישראל, עליכם לחתום על המסמך בזמן שיש לכם יכולת לדעת מה אתם עושים. כמו כן, עליכם לבקש משני אנשים לחתום על הצוואה כעדים. ישנם שני תפקידים עיקריים בכל הנוגע לטיפול בצוואה אחרונה – המוציא לפועל והמוריש. מנהל העיזבון הוא האדם שנבחר באמצעות המוריש לקיים את הצוואה לאחר פטירתו. המוריש הוא האדם שיצר את הצוואה האחרונה. תעקבו אחרינו ותגלו עובדות חדשות על – איך מקיימים צוואה?

 

איך מקיימים צוואה?
איך מקיימים צוואה?

איך מקיימים צוואה – בעל יכולת חוקית?

באשר לשאלה איך מקיימים צוואה? נגיד שכאשר אתם חותמים על הצוואה שלכם, אתם חייבים להיות בעלי יכולת חוקית לעשות זאת. זה מכונה לרוב "להיות עם שכל". המשמעות היא שעליכם להבין איזה רכוש בבעלות שלכם, מה הם היחסים המשפחתיים שלכם, ואת ההשפעה שתהיה למסמך כשתמותו. זה לא רף גבוה להגיע אליו. אתם יכולים להיות שכחנים, או לחלופין איטיים, או לא טובים פיסית, ועדיין יהיה לכם את היכולת לערוך צוואה. ברם, קיבולת היא תחום אחד שנפוצים במחלוקת. אז אם יש לכם חששות לגבי היכולת שלכם, או אם אתם חושבים שמישהו עלול לערער אם הייתה לכם יכולת כשחתמתם על הצוואה שלכם, תפנו לעורך דין לעזרה.


איך מקיימים צוואה – מה המשמעות?

בנוגע לשאלה – איך מקיימים צוואה? כי אז המונח לערוך צוואה פירושו בפשטות שהמוציא לפועל, האדם הנקוב בצוואה, מבצע את ההוראה בנוסח הצוואה. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל הצעד הראשון לביצוע נכון של צוואה הוא לוודא שזו הצוואה המקורית החתומה ולא עותק. בשלב הבא, הוא יגיש את הצוואה לבית המשפט. אפשרי לעשות זאת רק לאחר שהמוריש, המונח של מי שכתב את הצוואה, נפטר. בדרך כלל, האינטרס של הנהני", אלה שמקבלים רכוש על פי הצוואה, הוא להגיש את הצוואה בהקדם האפשרי, שכן התהליך עשוי לקחת זמן.


איך מקיימים צוואה – קבלת תפקיד המוציא לפועל?

כדי לדון על השאלה – איך מקיימים צוואה? נבחן את קבלת תפקיד המוציא לפועל – לפני שתסכימו להיות המוציאים לפועל של הצוואה האחרונה של מישהו, עליכם להבין את החובות הקשורות לתפקיד זה. לאחר שתבינו את כל תחומי האחריות של המוציא לפועל, תוכלו לקבוע אם אתם מתאימים לתפקיד. תזכרו שלהיות מנהלי עזבון זה לא תמיד קל, מכיוון שעליכם למלא את החובות הנדרשות בזמן שאתם בעצם באבל. אם אתם מקבלים על עצמכם את האחריות, תדברו עם כותב הצוואה על תכנית העיזבון שלו. תערכו שיחה מעמיקה על מנת להבטיח שאתם מבינים היטב את רצונותיו ואת רמת האחריות שלכם. להלן מספר שאלות לשאול את המוריש –

  1. יש לך עורך דין או רואה חשבון שברצונך לסייע בסגירת העיזבון שלך?
  2. איפה הצוואה שלך ממוקמת?
  3. היכן שומרים מסמכים חשובים כמו לדוגמה – שטרות רכוש, תעודות נישואין, פוליסות ביטוח וכולי?
  4. איזה סוג של סידורי הלוויה אתה מעדיף? האם כללת סידורי תכנון מראש בצוואתך או עם בית הלוויות?
  5. האם יש נכסים או נאמנויות יקרי ערך ספציפיים?
  6. ציינת מנהל עזבון חלופי?
  7. האם יש שותפים לביצוע?
  8. מי הנהנים שלך?
  9. מי הם הנציגים שלך לייפוי הכוח וצוואה החיים שלך?
  10. האם יש לך רשימה של כל חשבונות הבנק שלך והמידע המתאים? היכן ממוקמת רשימה זו?
  11. האם יש הנחיות אחרות שעלי לדעת?


איך מקיימים צוואה – השלבים?

ושאלת מיליון הדולר – איך מקיימים צוואה? ביצוע הצוואה שלכם לא ייקח הרבה זמן, אבל יש כמה שלבים שכדאי שתכירו מבעוד מועד, כדלקמן –

  1. תכינו את הצוואה שלכם – לפני שאתם חותמים על הצוואה שלכם, תקראו את הצוואה בעיון בשביל לוודא שאתם מבינים כל מלה בה, שאין שגיאות הקלדה ושהיא משקפת את הרצונות שלכם. אם יש לכם שאלות, תשוחחו עם עורך הדין שלכם. או אם ערכתם את הצוואה שלכם בעצמכם, תעיינו בעזרה או בהנחיות שהגיעו עם הצוואה שלכם.
  2. תאספו את העדים שלכם – כשאתם בטוחים שהצוואה שלכם נכונה, תאספו את העדים שלכם יחד – עליכם לחתום על הצוואה שלכם בו זמנית.
  3. תאמרו – זה הרצון שלי – העדים שלכם לא צריכים לדעת או לראות את תוכן הצוואה שלכם, אך אתם צריכים להצהיר בפניהם שאתם מתכוונים שהמסמך יהיה הצוואה שלכם.
  4. ראשי כל עמוד – תשימו את ראשי התיבות שלכם בכל עמוד של המסמך, ולאחר מכן תבקשו מהעדים שלכם לעשות את אותו הדבר. זה לא מאפשר לאף אחד להיכנס לדף אחר במועד מאוחר יותר.
  5. תחתמו ותציינו תאריך בסוף הצוואה – לאחר הסעיף האחרון במסמך, תחתמו בשמכם ותרשמו את התאריך. ואם השם שלכם לא כתוב שם, הדפיסו גם את שמכם. ואז תבקשו מהעדים שלכם לחתום. העדים צריכים גם להדפיס את שמותיהם ולכלול את הכתובות הנוכחיות שלהם.


איך מקיימים צוואה – הצעדים?

ונחתום את המאמר שלנו בתשובה על השאלה – איך מקיימים צוואה? בעוד שאתם מנהלים עזבון, עליכם להשאיר את המוטבים מעורבים בתהליך ולשתף פעולה עם שותפים לביצוע. תסדרו את תחומי האחריות שלכם שעשוי להשתנות בהתאם לעיזבונו של המוריש, אך הצעד הראשון שלכם לאחר פטירה הוא איתור צוואה. ואלו הם הצעדים –

  1. צעד ראשון – תמצא את הצוואה ותסקרו את תוכנה – המוריש היה צריך להודיע ​​לכם איפה הוא שמר את הצוואה שלו, כגון – בכספת, או אצל עורך דין, לפני שהוא הלך לעולמו. לאחר שאיתרתם את צוואתו, תוכלו לבחור לשכור עורך דין שיסייע בסגירת עזבונו של המוריש. בנוסף לכך, אתם יכולים לבחור להשלים את החובות שלכם בלי כל עזרה משפטית מקצועית ולארגן בעצמכם צוואה. הגשת הצוואה מאשרת כי צוואתו של המנוח תקפה ומסמיכה אתכם להמשיך בתפקידי מנהלי העיזבון. כללי הצוואה משתנים לפי תחום השיפוט ועשויים להיות תלויים בערך ובגודל הנכסים של הנפטר לאחר ניכוי הנכסים ללא צוואה. אם המנוח הותיר אחריו ילדים קטינים או חיות מחמד, חשוב לדאוג לאפוטרופסות כפי שהוכתב בצוואה האחרונה שלו ולספק תמיכה למשפחה במהלך תקופה זו. עיזבונות קטנים יותר עשויים שלא להזדקק לצוואה, אבל ייתכן שתצטרכו להגיש את הצוואה או מסמכים משפטיים אחרים לבית המשפט. שכירת עורך דין עשויה להועיל בקביעה אם צוואת עיזבון המנוח כפופה לצוואה.
  2. צעד שני – תערכו סידורי הלוויה – בני אדם רבים ממנים בן משפחה קרוב, כמו למשל – אח או ילד בוגר, למוציא לפועל שלהם. מכיוון שכך, מנהלי עזבון מעורבים בדרך כלל בסידורי הלוויה. לאחר איתור הצוואה והתחלת סגירת עזבונו של המוריש, הסדרי הלוויה הם לעתים קרובות בראש סדר העדיפויות. רוב בתי הלוויות יכולים לעזור לכם להגיש בקשה לתעודת פטירה, באופן הזה שיהיה לכם הוכחה חוקית למוות. תשיגו עותק של תעודת הפטירה, משום שתזדקקו לה בשביל לאמת את מותו של המוריש למטרות כספיות, ביטוחיות וצוואה.
  3. צעד שלישי – אבטחת נכסים – כעורכי צוואתו של מישהו, עליכם להגן על נכסיו ולאבטח אותם, לרבות כספת שלו (אם יש לו כזו), נכסי נדל"ן, אינטרסים עסקיים, כלי רכב וסחורות יקרות ערך. לאחר שווידאתם שנכסיו של המנוח מאובטחים, הצעדים הבאים שלכם הם כלהלן – תשמרו על נכסיו של הנפטר ובטחו את חפצי הערך או רכושם, במידת הצורך. תערכו מלאי של פריטים וקבל הערכה במידת הצורך. תקבעו אם ישנם נכסים שאינם בצוואה, שהם נכסים שאינם צריכים לעבור את תהליך הצוואה ויעברו ישירות ליורשים הכלולים בעיזבון, כמו לדוגמה – נאמנויות או ביטוח חיים. תדאגו להעברת כל הנכסים המשותפים לבעלים החוקיים.
  4. צעד רביעי  – להודיע למוטבים לפי המוריש ליישב את העיזבון – לאחר שסיימתם לפרוע את כל חובותיו של המצווה, תוכלו להתחיל בהסדרת יתרת עזבונו, לרבות תשלום כל שכר הטרחה המקצועי לרבות – עורך דין, רואה חשבון וכיוצא בזאת. בתור מנהלי עזבון, ייתכן שהמוריש תיאר סוג כלשהו של החזר עבור זמנכם וכל ההוצאות שנגרמו לכם בעת סגירת העיזבון שלהם. בנוסף לכך, תצטרכו להגיש את החזר מס ההכנסה האחרון עבור הנפטר, לשלם מיסי עיזבון ולהגיש את דוחות מס העיזבון ו/או הירושה המדינתיים והפדרליים הדרושים במידת הצורך.


לסיכום

אם בסופו של דבר תשכרו את שירותי עורכי הדין שלנו, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני זה. שאילת שאלות מראש תבטיח שלא יהיו הפתעות לאורך הדרך. אנו נשמח לסייע לכם, אז תצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו משום שאנחנו מתמחים בתחום איך מקיימים צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: