החשיבות של עורך דין לגירושין

בממוצע כשליש מהזוגות במדינת ישראל ימצאו את עצמם בשלב מסוים מפרקים את החבילה ומתגרשים. אף זוג לא רוצה להתגרש, אך למציאות יש חוקים משלה. הליך הגירושין עצמו הוא לא הליך נעים, כזה שעלול לגרום לוויכוחים שונים בין הזוג המתגרש. הגירושין עצמם מתחילים מהרגע שבו בני הזוג הגיעו למסקנה כי הם אינם יכולים להישאר נשואים עוד. כבר בשלב הזה ישנו צורך לפנות לאיש מקצוע שיציג עבורכם את האפשרויות השונות שנמצאות על הפרק. אותו איש מקצוע הוא עורך דין לגירושין, איש מקצוע שמגיע עם כל הידע הנדרש עבורכם. השאיפה היא שלבני הזוג תהיה אפשרות להתחיל בקרוב פרק חדש בעתיד הנראה לעין. אך בכל זאת חשוב להדגיש כי ההליך עצמו עלול לקחת זמן רב, הרבה יותר ממה שאתם מתארים לעצמכם. לפיכך מוטב כי תעמידו לצידכם עו"ד לגירושין שילווה אתכם עד אשר תשיגו את המטרות השונות.

נדמה לכם כי אתם יכולים לסגור את כל הפרטים לגמרי לבד? אנו מציעים לכם לקחת נשימה עמוקה, ולהבין את החשיבות בפנייה לעורך דין המתמחה בגירושין. עורך דין לגירושין מכיר את כל השלבים שאותם הזוג הנשוי יצטרך לעבור עד להפיכתם לזוג גרוש. אותו איש מקצוע אמור להילחם עבורכם בכל דרך וכל מקום עד אשר תשיגו את הזכויות השונות שמגיעות לכם. הליך גירושין הוא הליך יצרי מאוד, גם אם הוא נעשה כולו מתוך הבנה כי מדובר על הצעד הנכון עבור שני הצדדים. אתם תרצו לדעת כי כאשר אתם מבולבלים, יהיה לכם מיד את מי לשאול את כל השאלות החשובות. טעות אחת קטנה לאורך הדרך עלולה להרחיק אתכם מהשגת המטרה הרצויה. לכן מוטב כי לא תכניסו את עצמכם אל תוך מקום שעלול להיות בעייתי מאוד בשבילכם.

האם כל צד צריך עו"ד גירושין משלו?

כאשר ישנה הסכמה והבנה בין בני הזוג ישנה אפשרות לבחור עורך דין לגירושין אחד. הוא צריך להיות עורך דין שמוסכם על שני הצדדים, כך שאף אחד לא יתנגד להחלטות השונות. ישנם זוגות שמתגרשים בצורה מכבדת, ולכן יהיה להם קל להגיע להסכמות שונות. אותו עורך דין שמייצג את בני הזוג ידאג לאינטרסים שלהם במשותף. כאשר תמיד טובת הילדים המשותפים היא זאת שתנחה אותו לאורך הדרך. במקרה שבו בני הזוג אינם מתגרשים בהסכמה, מוטב יהיה שלכל אחד מהם יהיה עורך דין בנפרד. ישנה חשיבות שכל עורך דין ידאג לאינטרסים של הלקוח שלו, וינסה להשיג אותם בהסכם הגירושין. לא בטוחים האם אם צריכים עורכי דין נפרדים? פנו למשרד של עו"ד רן רייכמן, ותקבלו מיד תשובה חד משמעית.

לא בוחרים עורך דין גירושין לפי העלות

בני זוג שמחליטים להתגרש עלולים לעשות טעויות שונות לאורך הדרך. במצב כל כך רגיש, כל אחד מבני הזוג עלול להסתכל על העלות של עורך הדין כפרמטר עיקרי. אך בפועל דווקא העלות עלולה להביא אתכם למצב שתבחרו עורך דין שלא יספק את הסחורה בפועל. את עורך הדין יהיה עליכם לבחור בהתאם לפרמטרים אחרים חוץ מהעלות של השירות. לעיתים מוטב לכם לשלם קצת יותר, אך לדעת כי אותו עורך דין ילחם על הזכויות המגיעות לכם. עורך דין לגירושין הוא האדם שאמור לבנות את הסכם הגירושין שעליו אתם תחתמו. הסכם גירושין שלא יטיב אתכם יביא לכך שתצטרכו לשלם ביוקר לאורך השנים הבאות. לכן לפני שאתם מסתכלים על המחיר, תסתכלו על הניסיון ועל הרזומה שאיתו מגיע אותו עורך דין.

כללים חשובים לבחירת עורך דין לגירושין

ישנם מספר כללים חשובים שאמורים להנחות אתכם כאשר אתם ניגשים לבחור עורך דין לגירושין. היצע האפשרויות שיעמדו לרשותכם יהיה רחב מאוד, ולכן תצטרכו למקד את עצמכם עד כמה אפשר. כמו שאמרנו, לא תרצו להגיע למצב שתבחרו עורך דין שלא יספק את הסחורה מבחינכם.

  1. לא כל מי שמציג את עצמו בתור עורך דין לגירושין יהיה כזה שקיבל הסמכה מלשכת עורכי הדין בישראל. ישנם כאלה שלמדו משפטים, אך לא עברו את מבחני הלשכה כמצופה מעורך דין. לפיכך אנו מציעים לכם לבחור את עורך הדין שלכם בהתאם לרישיון שהוא מחזיק. תחפשו עורכי דין לגירושין שעברו את מבחני הלשכה ובנוסף תוודאו שהם מתמחים בנושא הגירושין.
  2. כמו שאמרנו אחד מכל שלושה ישראלים ימצא את עצמו מתגרש בשלב מסוים. לא מעט מהאנשים בסביבה הקרובה אליכם ככל הנראה יהיו גרושים. לכן תוכלו לחפש עורך דין שיש לו המלצות של לקוחות מרוצים שקיבלו ממנו שירות. מוטב שתסמכו על המלצות של לקוחות שמכירים את השירות שאותו מספק עורך הדין על בוריו.
  3. עורך דין לגירושין צריך להיות איש מקצוע מנוסה עם וותק רב בתחום. ככל שעורך הדין יהיה יותר מנוסה, כך הוא ידע מה נכון לעשות בכל נקודת זמן. המיומנות של עורך הדין תאפשר לו להילחם בצורה יעילה על הרצונות השונים שלכם. מצד שני עורכי דין חסרי ניסיון לא יצליחו להילחם מול עורכי דין שמגיעים עם וותק רב.
  4. האינטראקציה שלכם עם עורך הדין צריכה להיות אינטראקציה טובה. אם לא תרגישו בנוח בקרבתו של עורך הדין זה עלול לגרום לכך שלא תרגישו בנוח לשתף אותו. לכן חובה עליכם לבחון את הדינמיקה ואת תחושת הבטן שלכם כאשר אתם נכנסים אליו. אל תוותרו על הפרמטרים האלה כי הם אלה שיכולים לעשות את ההבדל הלכה למעשה.

אלימות כלפי ילדים בחיק המשפחה

צריך לשים קו הפרדה מסוים בין אלימות במשפחה כלפי מבוגרים וכלפי ילדים. ישנה רגישות מסוימת לאלימות שבה מעורבים ילדים בדרך כזאת או בדרך אחרת. ילדים שאמורים להיחקר מופיעים בפני חוקרי ילדים, חוקרים שמאומנים לתשאל ילדים. אם ישנו צורך מצמידים לילד עובדת סוציאלית או כל איש מקצוע אחר. כמובן שגם חומרת הענישה יכולה להיות מושפעת בהתאם לגיל של המעורבים בפרשה. עורך דין המתמחה באלימות בחיק המשפחה יכול לסייע לא מעט להתמודדות בני המשפחה בתהליך. הרי חקירה של ילדים בחלק מהמקרים תהיה חקירה שלא יהיה ניתן למנוע אותה. זה לא משנה אם האלימות מופנית כלפי הילדים או שהילדים היו עדים לאותה אלימות. לעיתים התשאול הוא ילד שלא בהכרח אמור להכיר את כל האינפורמציה ולא תמיד ישתף פעולה.

 

מהי הענישה בגין אלימות במשפחה?

הענישה לאלימות שנעשתה בתוך המשפחה תהיה גבוהה בהשוואה לאלימות מחוץ למשפחה. באופן כללי אלימות היא דבר לא מקובל, לא משנה היכן בדיוק היא מתבצעת. אך מכיוון שבמשפחה ישנה תלות של חלק מבני המשפחה אלה באלה, הענישה גבוהה לשם הרתעה. בעבירה שמוגדרת בתור חבלה של ממש העונש יכול להיות עד 3 שנות מאסר. הענישה כלפי אלימות כלפי בן או בת הזוג יכולה להגיע עד 6 שנים מאחורי סורג ובריח. כמובן שככל שחומרת העבירה עולה, כך מן הסתם הענישה מחמירה גם היא. השאיפה היא להגיע למצב שבו בני המשפחה חושבים פעמיים לפני שהם פועלים באלימות מסוג כזה או אחר. נדגיש שוב כי אלימות היא אלימות מכל סוג שהוא, ולא רק אלימות לדעת שאתם בידיים הכי בטוחות שיש: 072-3955001

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: