עורך דין הסכם ממון

הסכם ממון עורך דין

כשאתם עובדים עם מסמכים גדולים שעלולים לשנות חיים, חובה להיות עם מומחה לצדכם שידריך וייעץ לכם. לכן לפני שאתם מתקשרים בהסכם ממון, אתם צריכים לדבר עם עורך דין. טוב תעשו באם תקראו את המאמר שלפניכם למן תחילתו ועד לסופו, כי בו תגלו הכול על – הסכם ממון עורך דין.

הסכם ממון עורך דין
הסכם ממון עורך דין

האם צריך הסכם ממון עורך דין כדי להבין אותו?

אלא אם כן הזנתם הסכם ממון עורך דין בעבר, לא סביר שתבינו מהו הסכם ממון עורך דין וכיצד הוא יכול להועיל לכם. אמנם עורך הדין שלכם יכול לספק לכם הסבר מפורט וניואנסי יותר הרלוונטי למצבכם, אך מאמר זה יכול לעזור לכם להבין את היסודות.

מה זה בעצם עורך דין הסכם ממון?

בעצם, הסכם ממון עורך דין – המכונה גם הסכם ממון מחייב – הוא חוזה כתוב בין שני צדדים. הוא מסביר כיצד יחולקו משאבים כספיים בין הצדדים אם הקשר יגיע לסיומו. אתם יכולים להתקשר בהסכם ממון לפני, במהלך או אחרי מערכת יחסים – נישואין או מערכת יחסים דה פקטו – הסתיימה. הניסיון של אנשים רבים בהסכם ממון עשוי לשמוע על 'הסכמי ממון'. עם זאת, אלה עדיין ידועים כהסכמי ממון בחקיקה והסכם ממון לא חייב להתרחש לפני הנישואין. כפי שצוין לעיל, ניתן לערוך הסכם ממון בכל שלב בקשר, לרבות לפני ואחרי הקשר. כמו כן, משום שעסקינן אודות חוזה משפטי מחייב שיכול להיות מפורט ביותר, עדיף להיות מוכן לכך שהתהליך ייקח כמה שבועות להשלמתו. לא מומלץ להתחיל בתהליך ניסוח וסיום הסכם ממון עורך דין ממש לפני כל אירוע גדול או מלחיץ, כמו חתונה או רכישת בית ביחד. תאפשרו לעצמכם מספיק זמן לסיים את פרטי ההסכם, כך שלא תיפגעו או תרגישו שאתם צריכים למהר את התהליך ולא מסוגלים לשקול את ההשלכות של ההסכם במלואו. אם ברצונכם לסיים הסכם ממון עורך דין, עומדות בפניכם כמה אפשרויות. אלה כוללות יצירת הסכם ממון עורך דין חדש שיש בתוכו סעיף שמסיים באופן ספציפי את ההסכם הקודם, כריתת הסכם סיום או פנייה לבית המשפט לטעון לביטולו אם מתקיימים עילות מסוימות. עילות אלו יכולות לכלול אם ההסכם אינו מעשי לביצוע או שחלו שינויים משמעותיים בנסיבותיו של צד כך שיסבלו מקושי אם ההסכם עדיין יטופל כמחייב.

עורך דין הסכם ממון

מה כולל הסכם ממון עורך דין בסיסי?

הסכם ממון עורך דין לא חייב לכסות את כל ההיבטים של מערכת היחסים הפיננסית שלכם. זאת ועוד, הסכם ממון עורך דין עשוי להיראות שונה מאוד מזה של מישהו אחר. יחד עם זאת, נקודות נפוצות מכוסות יכולות לכלול את אלו 

  1. כיצד מטפלים בחוב קיים.
  2. כיצד שינויים ביחסים הממוניים, כמו משך הקשר, נישואים חוקיים או לידת ילדים, ישפיעו על כל הוראות מוסכמות.
  3. איך עשוי להיראות הסדר פיננסי, כולל חלוקת רכוש ופנסיה.
  4. כיצד תטופל הבעלות על חיות מחמד, לרבות אחריות כספית.
  5. כיצד עשויה להיראות תמיכה כספית או תחזוקה מצד אחד למשנהו.
  6. אם וכיצד יחולק הכסף, כולל כסף בחשבונות בנק משותפים ואם חלוקה זו תתרחש באופן קבוע.
  7. כיצד יטופל הכסף אם יחולו שינויים במצב העבודה של מי מהצדדים, כמו למשל – צד שעובר לעבודה חלקית או פועל כהורה בבית.

למה מומלץ לחתום על הסכם ממון עורך דין?

ביסודו, הסכם ממון עורך דין מאפשר להימנע מהליכי משפט בעת חלוקת נכסים והתחייבויות בתום הקשר, וכן להחליט על כל אחזקה כספית שוטפת. עבור אנשים רבים, הסכם ממון עורך דין מספק תחושת ודאות או ביטחון המאפשרת להם להרגיש יותר בנוח בקשר, גם אם הם לעולם לא מצפים שהקשר יסתיים. זה יכול להקל על ויכוחים סביב כספים ונכסים, ולאפשר לשני הצדדים להתקדם בצורה חיובית יחד. ייתכן שתרצו לערוך הסכם ממון עורך דין עם השותף שלך בשבילו הדברים הבאים –

  1. להגן על עצמכם אם יש לכם עושר גדול יותר מהשותף שלכם.
  2. שמירה על בעלות על רכוש קיים או ירושה (כולל ירושה צפויה).
  3. להגן על האינטרסים של כל ילד ממערכות יחסים קודמות.

מה הם קווים לדמותו של הסכם ממון עורך דין?

מה הם קווים לדמותו של הסכם ממון עורך דין?

הסכם ממון עורך דין הוא עורך דין שיכול לספק לכם רקע נוסף על הסכמי ממון, הרלוונטיים במיוחד למצבכם, ולקחת אתכם לאורך כל התהליך. זה מבטיח שהסכם הממון הסופי מחייב מבחינה משפטית ואינו משוקלל באופן בלתי הוגן עבורכם או נגדכם. אך האם כדאי להצטייד בעורך דין להסכם ממון? עליכם לקבל ייעוץ משפטי עצמאי לפני התקשרות בהסכם ממון. לכן, עליכם לדבר עם עורך דין הסכם ממון. עם זאת, ישנן סיבות רבות לכך שעבודה עם עורך דין תוך כדי יצירה וסיום של הסכם ממון חשובה. הוא יכול לסייע בגילוי וסיכום פיננסי מלא – כחלק מהסכם ממון, על שני הצדדים לחשוף באופן מלא את מצבם הכספי. זה מאפשר קבלת החלטות מושכלות בעת חלוקת נכסים. עבור אנשים רבים, גילוי מלא של כספים הוא בדרך כלל יותר ממספר דפי חשבון בנק. יכול להיות הרבה מידע לאסוף ולהבין. קבלת עורך דין המסייע לכם מבטיחה ששום דבר לא תפספס והוא יכול לעזור לכם לסכם את המידע לחשיפה לצד השני ולעורך דינו. באופן דומה, עורך הדין שלכם יכול גם לאמת את החשיפה הפיננסית של השותף שלכם, ולייעץ לכם על כך לפי הצורך. עורך הדין יכול לאשר אם הסכם ממון עורך דין מתאים לכם – כיוון שעורך דין הסכם ממון יבין היטב את החקיקה הנוגעת להסכמי ממון, הוא יכול לאשר אם הסכם ממון הוא האפשרות הטובה ביותר עבורכם. אם לא, ייתכן שהוא יוכל לכוון אתכם בכיוון הנכון לאפשרות טובה יותר. זה יכול לחסוך לכם זמן וכסף משמעותיים, ולעזור לכם להשיג תוצאה טובה יותר עבור עצמכם. עורך הדין יכול לנסח את ההסכם – הסכמי ממון יכולים להיות די מורכבים וארוכים. אם מעולם לא כתבתם הסכם ממון עורך דין לפני כן, שלא לדבר על הזנת אחד, בהחלט ייתכן שלא תציבו את עצמכם בעמדה הטובה ביותר.

עו"ד הסכם ממון

באופן דומה, עשויים להיות היבטים של ההסכם שאינכם מבינים במלואו. זה יכול להוביל לבעיות בהמשך המסלול ואפילו להיות עילה לסיום ההסכם. יחד עם זאת, אם אתם עובדים עם עורך דין להסכם ממון, הוא יכול לעזור לכם להבין את ההסכם כפי שהוא מנוסח, כולל כל היתרונות והחסרונות עבורכם, וכיצד תוכלו לשפר את עמדתכם. כגון – אולי כדאי לשקול את עיסוקיהם של שני הצדדים ואת היכולות העתידיות להרוויח. הוא יכול לסייע בתיקונים, במשא ומתן ובגמר ההסכם – לאחר ניסוח ההסכם, יש לשתף אותו בין הצדדים כדי לאפשר תיקונים. ניתן לנהל משא ומתן על תיקונים כדי לאפשר הסכם שוויוני יותר. קבלת עורך דין מנוסה שיעזור לכם בכך תוכל לעזור לכם להשיג עסקה טובה יותר. כמו כן, עורך הדין שלכם יכול לאשר אם ההסכם תואם את כל הדרישות ולאחר מכן להכין אותו לסיום, כולל חתימה. עורך הדין יכול להעיד ולאשר שדרישות חובה מולאו – מכיוון שזהו מסמך כה חשוב, תצטרכו לגרום לעד מקצועי שיראה אתכם חותמים על הסכם הממון. עורך הדין שלכם, לעומת זאת, יכול לפעול כעד זה. לאחר מכן, אם אי פעם יש ספק או ערער על ההסכם, הוא יכול לאשר שחתמתם על החוזה והבנתם אותו. באופן דומה, כפי שצוין לעיל, חובה ששני הצדדים יקבלו ייעוץ עצמאי נפרד כדי שהסכם ממון יהיה חוקי. כחלק מכך, עורך הדין יכול לאשר כי קיבלתם ייעוץ לאורך כל התהליך. הוא יעשה זאת על ידי חתימה על תעודת עורך דין המעידה על העובדה. זהו היבט חשוב של ההסכם כדי להבטיח שהוא מחייב מבחינה משפטית.

לסיכום

גם אם איכשהו הייתם לומדים את כל מה שצריך לדעת על התחום המשפטי לפני שהתיק שלכם יגיע לבית המשפט, עדיין לא יהיה לכם את הניסיון שיש לעורך דין, כמו שיש לנו, משום שאנחנו מתמחים בתחום הסכם ממון עורך דין, ועל כן צרו קשר בהקדם האפשרי אתנו.

עו"ד הסכם ממון

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: