למה צריך לפנות אל עורכי דין להסכם ממון

הסכם ממון למעשה קובע מה הסכימו בני זוג שיקרה עם רכושם אם ייפרדו או במקרים מסוימים, לאחר שנפרדו. צדדים למערכת יחסים, נשואים או הלכה למעשה, יכולים לערוך הסכם ממון, אשר עשוי למנוע מבתי המשפט להיות מעורבים בהסדר רכוש לאחר הפרידה. כמו כן, ניתן להסדיר בדרך זו אחזקה כספית ובני זוג שוטפת לאחד הצדדים או לשניהם. מוטב שתקראו את המאמר הזה למן ראשית דבריו ועד לתום דבריו, כי בו נדון בהרחבה על – עורכי דין להסכם ממון.

עורכי דין להסכם ממון
עורכי דין להסכם ממון

מה זה עורכי דין להסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה פרטי. זה ידוע גם כהסכם טרום נישואין, הסכם לאחר נישואין, הסכם חיים משותפים, הסכם פרידה או הסכם גירושין. הסכם ממון הוא מסמך (או סדרה של מסמכים) המסדירים את האינטרסים הרכושיים שלכם בסיום נישואין או מערכת יחסים דה פקטו. זה כולל זוגות חד מיניים, וגם זוגות דה פקטו וגם זוגות נשואים. הסכם ממון הוא דרך לצאת מכללי הקניין של חוק דיני המשפחה. ככזה, בני זוג יכולים להשתמש בהסכם ממון על מנת לקבוע כיצד יחולקו הנכסים וההתחייבויות שלהם אם מערכת היחסים שלהם תתפרק. הסכם ממון רשאי לקבוע חלוקת רכוש, חובות, אחזקת בן זוג ועניינים כספיים אחרים. הסכם זה יכול להיות דרך מעשית ויעילה לשמור על האינטרסים הפיננסיים שלכם למקרה שמערכת היחסים שלכם תתקלקל. בשל חשיבות העניין, יש לשכור עורכי דין להסכם ממון.


האם חייבים עורכי דין להסכם ממון?

חיוני לקבל ייעוץ משפטי מידי עורכי דין להסכם ממון מנוסים לפני שאתם דנים בסוגיות פיננסיות הנובעות מפרידה עם בן הזוג. דיני משפחה יכולים להיות מורכבים וכל מקרה הוא שונה. עורכי דין להסכם ממון יוכלו להדריך אתכם ולהציע פתרונות אפשריים למצבכם. לחלק מהזוגות הנפרדים יכול להיות מאוד מלחיץ לדבר אחד עם השניה על נושאים פיננסיים – עבור אותם בני אדם, עורכי דין להסכם ממון יכולים לנהל את המשא ומתן בשמכם ולהגיע להסדר רכושי הוגן מבלי שתצטרכו להתעמת ישירות עם בן הזוג שלכם.

אימתי עורכים עורכי דין להסכם ממון?

הסכם ממון יכול להיעשות לפני כניסה למערכת יחסים דה פקטו (או נישואין), במהלך הקשר או לאחר סיום הקשר. יש אנשים שמתייחסים להסכמים הללו כאל "טרום-אפים", אבל מונח זה אינו מכיר בנסיבות הרחבות הרבה יותר שבהן ניתן לבצע כעת הסכמים אלה. חשוב להבין כי הסכמי ממון נועדו למנוע מבתי המשפט להתערב בהסדרים שנקבעו לחלוקת רכוש ואחזקה כספית במקרה של פרידה (או בעקבות פרידה). יש לציין כי הסכם הממון אינו חייב להיות הוגן וסביר ואינו חייב לחלק רכוש על פי העקרונות הרגילים של דיני המשפחה. אתם יכולים לעשות הסדרים המתאימים לנסיבות שלכם, בתנאי שהסכם הממון עומד בדרישות המחמירות הקבועות בחקיקה. עורכי דין להסכם ממון, מייעצים לגבי הגינותו והתאמתו של ההסכם לנסיבות האישיות שלכם הן כעת והן לעתיד.


מה יכללו עורכי דין להסכם ממון בהסכם הממון?

הסכם ממון מחייב יפרט כיצד הצדדים יחלקו את מאגר הנכסים שלהם במקרה שהקשר נכשל. הסכמים אלו עוסקים ברכוש ובמשאבים כספיים, ובדרך כלל מחולקים לסעיפים הקובעים הללו –

  1. התמיכה הכספית (מזונות) שיינתן על ידי אחד מבני הזוג לשני;
  2. ההסדר הכספי (כלומר הסדר רכוש, לרבות חלוקת זכויות פנסיה);
  3. ההסדרים הכספיים המוסכמים לילדים;
  4. כל בעיה אגבית.

הסכם ממון מחייב יכול לתת מענה לנושאים פיננסיים מעשיים הספציפיים לבני הזוג, כמו למשל הצורך –

  1. לתת משקל רב יותר לתרומה של בעל הכנסה גבוהה יותר.
  2. להגן על נכסים קיימים או ירושות סבירות.
  3. לשמר חוות משפחתיות או עסקים אחרים עבור הדורות הבאים.
  4. לוודא שילדים ממערכות יחסים קודמות יורשו.

וכל זה יוגן באמצעות עורכי דין להסכם ממון.


האם מטפלים עורכי דין להסכם ממון בהסדרי רכוש?

עורכי דין להסכם ממון מטפלים בכל היבטי הבעיות הקשורות בהסדר רכוש בדיני משפחה בצורה הוליסטית. יש להם את הידע כיצד לפתור את בעיית דיני המשפחה שלכם בהקשר של כל הנסיבות שלכם, תוך כדי שימת לב מיוחדת למערכות יחסים, לכספים ולמיסוי. בתום מערכת יחסים, יש צורך לקבוע כיצד לחלק את הנכסים והמשאבים הכספיים שלכם. הסדר רכוש הוא המונח המשמש לתיאור מי מקבל מה לאחר סיום הנישואין. חוק דיני המשפחה מכסה עניינים הקשורים להסדרי רכוש עבור זוגות נשואים וזוגות דה-פקטו (כולל יחסים חד מיניים). תיק כספי יכול לכסות דברים כמו לדוגמה  הסדר רכוש, אחזקה, מזונות ילדים או אכיפה כספית. "נכס" מכסה דברים כדוגמת – הבית שלכם, נדל"ן אחר, כסף בבנק או מוסד פיננסי אחר, מכוניות, סירות, השקעות, אינטרסים עסקיים, תכולת משק בית ופנסיה.


האם עורכי דין ימליצו לכם נכונה?

קיימות נסיבות רבות שבהן הסכם ממון עשוי להיות מתאים או מועיל. כמה מהברורים יותר כוללים את אלו –  מסחר בחלוקת רכוש עתידית כנגד הסדר אחזקת בן זוג (אחד מקבל רכוש מסוים, השני מקבל ביטחון כלכלי של תמיכה כספית שוטפת. לספק ודאות לגבי התוצאה אם ​​תתרחש פרידה; במערכות יחסים שניות או נישואין שבהם יש להגן על האינטרסים של ילדים ממערכות יחסים קודמות; להימנע מוויכוחים בהמשך הדרך; להגן על מפלגה, כאשר למפלגה זו יש עושר גדול בהרבה מהאחר; לשמר את הבעלות על הרכוש הקיים (לפני הקשר) אך לחלוק את כל הנכסים הנרכשים במשותף; לשמר ירושה קיימת או צפויה; והכול ייתמך בהמלצות נכונות של עורכי דין להסכם ממון.


האם יש לערב עורכי דין או לעשות הסכם ממון באופן עצמאי?

כדי להיות מחייב ואכיפה משפטית, צדדים להסכם ממון חייבים לקבל ייעוץ משפטי עצמאי מידי עורכי דין להסכם ממון ויש לצרף להסכם אישור המאשר זאת. על עורכי דין להסכם ממון לייעץ לגבי השפעת ההסכם על זכויות אותו צד ולגבי היתרונות והחסרונות בעריכת ההסכם, במועד מתן הייעוץ. על הצדדים להעסיק עורך דין משלהם למתן הייעוץ; הם לא יכולים להשתמש באותו עורך דין. הסכמים אלו אינם מאושרים או נבדקים על ידי בתי המשפט, מה שאומר שחשוב לכל צד לקבל ייעוץ משפטי כדי להבטיח שהם מבינים כיצד ההסכם משפיע עליהם והאם הוא הוגן.


האם עורכי דין להסכם ממון יועילו לכם?

למרות שכולנו מקווים ל'באושר ועושר', מערכות יחסים לפעמים מתקלקלות. לאור מציאות זו, והסיכוי למאבקים ארוכים בבית המשפט והלחץ הרגשי והכלכלי הנלווה לכך, זוגות רבים שוקלים להתקשר בהסכם ממון מחייב. הסכם ממון מחייב מאפשר לזוג להסכים מראש על חלוקה מקובלת של נכסיהם. זו יכולה להיות דרך חסכונית להגן על הנכסים שעבדתם קשה כדי להרוויח, ולשמור על ההכנסה או הירושה העתידיים שלכם. הכנת הסכם ממון מחייב יכולה לוודא שאתם וילדיכם תהיו בטוחים כלכלית אם הקשר יסתיים. הסכם פיננסי מחייב שבוצע כהלכה יכול לספק מידה של ודאות לזוג. במקרה המצער שמערכת היחסים לא מסתדרת, בני הזוג יכולים לפחות להימנע מוויכוחים מיותרים, ומהליכים משפטיים ארוכים ויקרים.


במה באה לידי ביטוי המומחיות של עורכי דין להסכם ממון?

יש לאותם עורכי דין להסכם ממון ניסיון רב ומומחיות בתחומים הבאים –

  1. גישור
  2. משא ומתן והסדרי רכוש מחוץ לבית המשפט
  3. סכסוכי מזונות ילדים
  4. התדיינות משפטית בבית המשפט לענייני משפחה
  5. סכום חד פעמי וסכסוכי תחזוקה תקופתיים
  6. סקירת מבנים פיננסיים מורכבים והערכת מאגר נכסים
  7. הערכת שווי עסקים וחברות
  8. נישואים ומערכות יחסים חד מיניות
  9. זיהוי בעיות מס רווחי הון
  10. בעיות נישואין דה פקטו
  11. יישובי רכוש מורכבים הכוללים עסקים ונאמנויות משפחתיות
  12. הסדרי רכוש הנוגעים לרופאים ורופאי שיניים
  13. הסכמי ממון לשותפים נפרדים
  14. הסכמים יעילים במס
  15. מגורים משותפים/הסכמי ממון לשותפים לא נשואים
  16. מציאת נכסים "חבויים".
  17. הגנה על נכסים
  18. הסכמי טרום נישואין
  19. פיצול פנסיה
  20. הסכמי ממון מחייבים


לסיכום

לעורכי דין שלנו יש ניסיון רב בייעוץ בכל ההיבטים של עורכי דין להסכם ממון, כולל ניסוח מסמכים על מנת לשנות את התנאים של הסכם ממון קיים. זה חיוני לקבל ייעוץ יעיל למן ההתחלה, ולעורכי דין שלנו יש את הידע והניסיון לספק לכם שקט נפשי. מומלץ ליצור אתנו קשר לאלתר, כי אנחנו מתמחים בתחום עורכי דין להסכם ממון.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: