מהי התנגדות לצוואה וממה נובע הקושי בה?

התנגדות לצוואה אפשרית גם לפני שהוא צו קיום צוואה וגם לאחר מכן. אם עדיין לא הוצא הצו, תתבצע פנייה לרשם לענייני ירושה, וזאת תוך 14 ימים מהיום שבו הוא פרסם את ההודעה על כך שהוגשה בקשה לצו קיום צוואה. אם כבר הוצא הצו, תוגש בקשה לביטול צו קיום צוואה, גם כן לרשם לענייני ירושה. משרד עורכי דין רן רייכמן מסייע בעריכת הבקשות הנ"ל והגשתן כך שסיכויי ההצלחה של המהלך יהיו מקסימליים.

באיזו עילה ניתן להגיש התנגדות לצוואה?

* אי כשירות – עריכת צוואה מחייבת כשירות מנטלית. אם ישנו חשד שהצוואה נערכה במצב של אי כשירות כזו, ניתן להגיש התנגדות למתן צו קיום לצוואה, או לחילופין בקשה לביטול צו קיום צוואה אם כבר ניתן צו כזה.

* לחץ אסור – אם ישנו חשד שעורך הצוואה עשה זאת תחת לחצים פסולים או איומים מפורשים, וכתוצאה מכך המסמך שנערך לא משקף את רצונו האמיתי, ניתן להתנגד לצוואה – רצוי לעשות זאת בעזרת עורך דין מיומן שיספק הוכחות לחשדות.

* מעורבות אסורה – החוק אוסר על כל מי שמוזכר בצוואה ומקבל חלק מהעיזבון להיות מעורב בצוואה. כך למשל נוכחות לצד האדם בעת כתיבת הצוואה עשויה להיחשב כמעורבות אסורה, ואפילו הסעת אדם לעורך דין שמטפל בצוואות.

* פגמים טכניים – ישנם 4 סוגים של צוואות: בעל פה, בכתב, בפני עדים ובפני רשות. צוואה הנאמרת בפני רשות (רשם הירושות, רשם בית משפט, שופט, חבר בית דין דתי או נוטריון) מן הסתם תהיה נטולת פגמים טכניים שכן הגורם המוסמך לא יאשר אותה, אבל בשאר המקרים עשויים להתגלות פגמים טכניים – ועל-פי חוק הירושות גם פגם טכני מהווה עילה אפשרית לביטולה של צוואה.

בדיקה יסודית של המצב והערכת סיכויי ההצלחה

משרד עורכי דין רן רייכמן מקפיד להתנהל מתוך יושרה מוחלטת, ועוד לפני הגשת התנגדות לצוואה משני הסוגים, ייבחן המצב באופן יסודי ומדוקדק. ההמלצה להגיש בקשת התנגדות או ביטול תינתן רק כשישנו סיכוי אמיתי להצלחה – וכשזה המצב יפעל המשרד הוותיק (למעלה מ-20 שנות ניסיון) בנחישות ובחוכמה על-מנת להוביל לתוצאות הרצויות.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: