מה תהיה ההדרכה של עורך דין מומחה לצוואות?

מכיוון שאתם לא צריכים לדאוג לכתיבת הצוואה, יחד עם הצוואה שלכם, הניתנת על ידי עורך דין, אתם יכולים להעניק לעצמכם שקט נפשי. עורך דין יכול להבטיח כי חוקי המדינה מכובדים בעת כתיבת הצוואה, ויספק את הטבות המס שהן הפוטנציאליות הטובות ביותר ליורשים יחד עם הנכס, וכן ידווח כדי למצוא את פרטיך בתנאים שלכם. בקיצור, סביר להניח שתרגישו בטוחים ושביעי רצון שהמסמך שנוצר יגשים לכם את חלומותיכם כרצונכם בעת ערעור שיוגש לבית המשפט. מוטב תעשו באם תגיעו למסקנה שאתם מעוניינים לקרוא את המאמר הזה למן תחילתו ועד לסיומו, כי בו נדבר על – עורך דין מומחה לצוואות.

עורך דין מומחה לצוואות
עורך דין מומחה לצוואות

למעט חריגים חשובים, צוואה היא מסמך השולט במימוש רכושו של אדם בעת פטירתו. עורך הצוואה חייב להיות בן שמונה עשרה ולהיות בעל נפש וזיכרון בריאים. הצוואה חייבת להיות בכתב. על הצוואה להיות חתומה על ידי העורך ויש להעיד שני עדים באופן המיוחד הקבוע בחוק. מי שהם מוטבים על פי הצוואה אינם יכולים לשמש כעדים. לאחר הפטירה הצוואה מוגשת בבית המשפט ולאחר שהוכחה תקפה היא מבוצעת והוראותיה מבוצעות. הוכחת הצוואה עשויה להיעשות על ידי תצהיר מאושר כהלכה כחלק מהצוואה, כך שהעדים אינם צריכים להעיד בפועל בבית המשפט. ניתן לבטל או לשנות צוואה בכל עת לפני המוות, כל עוד העורך כשיר משפטית. שינוי צוואה מצריך גם שני עדים. ואלו הדברים שבהם ידריך אתכם עורך דין מומחה לצוואות  – מהם כמה שיקולים חשובים בעריכת צוואה או סקירה? האם מוטבים מהעיזבון שלכם נפטרו או שהיו לכם שינויים חשובים בנסיבות או בנכסים? מי צריך לקבל את הרכוש שלכם, ואם ילדים, באיזה גיל? האם המצב המשפחתי שלכם השתנה מאז ערכתם את הצוואה האחרונה שלכם? מי צריך למנות מנהל עזבון? מי צריך למנות כאפוטרופוס לילדים קטינים, ומה חובותיהם? האם ניתן לחסוך מיסים? האם יש ליצור אמון לבן/בת הזוג, לילדים או לאחרים? אם נוצרת נאמנות, עליכם לתת שם לאדם מוכשר או לחברת נאמנות לניהול הנאמנות. האם צריך לעשות מתנות צדקה? האם יש לשלם את דמי ביטוח החיים לנאמן או למנהל עזבון הנקוב בצוואתך או ליחידים ישירות?

למה לבחור בשירותים של עורך דין מומחה לצוואות?

הצוואה שלכם היא אחד המסמכים המשמעותיים ביותר שתעשו ויש לה השפעות אדירות על המשפחה והאהובים שלכם לאחר שתמותו. צוואות הן מסמכים משפטיים, ולכן הפרטים חשובים. עורך דין מומחה לצוואות יכול לעזור לכם לוודא שאתם מקבלים את כל מה שאתם רוצים לתוך הצוואה שלכם ושהיא ערוכה כדי לשקף את רצונותיכם.

איזה אינפורמציה יש לתת לידי עורך דין מומחה לצוואות?

  1. פרטים של מי צריך להחזיק את הנכסים האלה לאחר שתמותו.
  2. כל הנכסים שאתם רוצים שיכללו בצוואה שלכם, כמו למשל – רכוש, כלי רכב, חסכונות והשקעות.
  3. כל משאלות אחרות – כמו למשל – סוג הלוויה שאתם רוצים.
  4. פרטים של ילדים ובני משפחה, כולל ילדים שאינם שלכם מבחינה ביולוגית – כדוגמת – ילדים חורגים או ילדים מאומצים.

מנהלי עיזבון הם בני אדם הנקראים בצוואה שלכם, שיבצעו את רצונכם לאחר מותכם. הם יכולים להיות משפחה או חברים, אך אתם צריכים לשאול אותם קודם אם הם מוכנים לקחת על עצמם את התפקיד הזה מכיוון שזה כרוך באחריות רבה. מנהל עזבון יכול להיות גם אדם מקצועי, כמו עורך דין מומחה לצוואות. אם אתם משתמשים בשירותיו הנאמנים של עורך דין מומחה לצוואות עבור שירות זה, תצטרכו לשלם אגרה. לרוב האנשים יש שני מנהל עיזבון, אבל אתם יכולים לקבל עד ארבעה מנהלי עיזבון. כדאי שיהיה לכם לפחות מנהל עזבון שני למקרה שהראשי שלכם לא יוכל לפעול בשמכם.

האם עורך דין מומחה לצוואות מסייע בתכנון הצוואה והעיזבון?

בנוסף לסיוע בניסוח הצוואה, עורך דין מומחה לצוואות יכול לסייע גם בתכנון הצוואה והעיזבון כדי שתוכלו למקסם את הנכסים שלכם. באמצעות ההדרכה של עורך דין מומחה לצוואות, תהיו בטוחים שהעושר והנכסים שלכם נשמרים בטוחים בתוך משפחתכם ויהיה לכם שקט נפשי בידיעה שהם לא הולכים ליפול לידיים הלא נכונות.

מה הסיבות העיקריות להעסיק עורך דין מומחה לצוואות?

ישנם יתרונות רבים לעריכת צוואה על ידי עורך דין מומחה לצוואות. צוואה ערוכה כהלכה מספקת לכם שקט נפשי, אבל בנוסף, תכנון נכון של עיזבון ללא ספק מפחית את הלחץ המופעל על יקיריכם לאחר מותכם. צוואה היא מסמך משפטי מחייב המצהיר מה אתם רוצים שייעשה עם הרכוש שלכם כשתמותו. אם יש לכם ילדים קטינים, צוואה יכולה גם להצהיר עם מי הם צריכים לחיות וכיצד יש לגדל אותם במקרה של פטירתכם. צוואה ערוכה כהלכה חייבת להכיל הליכים פורמליים מסוימים. אם מתעלמים מהדרישות או שתנאי הצוואה אינם מנוסחים בצורה ברורה, הדבר עלול לגרום לעלויות משפטיות נוספות, זמן ולחץ לאחר מותכם. מסיבה זו עדיף לנסח את הצוואה שלכם על ידי איש מקצוע. גם עורכי דין וגם נוטריונים יכולים לנסח צוואות. עם זאת, רק עורך דין מומחה לצוואות יכול לתת ייעוץ משפטי או לייצג את העיזבון שלכם בבית המשפט. עורך דין מומחה לצוואות יכול לתת לכם ייעוץ משפטי לגבי מניעת שינוי צוואות (בקשה לשינוי צוואתכם לאחר מותכם על ידי בן זוג או ילד) וכיצד להבטיח שרצונותיכם לא ישתנו לאחר שתמותו. במקרה שילד או בן זוג אכן מגישים תביעת שינוי צוואה, עורך דין מומחה לצוואות יכול לסייע למנהל העיזבון שלכם גם בתהליך זה.

כיצד ינחה אתכם עורך דין מומחה לצוואות?

עריכת צוואה היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות – אחרי הכול הצוואה קובעת כיצד הרכוש האישי והחסכונות שהרווחנו קשה יתחלקו בין בני משפחה וחברים קרובים. בדרך כלל מדובר בתהליך פשוט וזול. אבל אי עריכת צוואה עלולה להציב קשיים גדולים עבור אלה שנותרו מאחור, למשל, על ידי תשלום מס גבוה מהנדרש. העיזבון שלכם – כסף, נכסים אחרים ורכוש – יכול להיות חלוקה על פי החוק ולא על פי רצונכם. חשוב במיוחד להשאיר הוראות אם בבעלותכם נכס. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לצוואות לפני שמחליטים מה לשים בצוואתכם. צוואה יכולה לכסות מגוון נושאים, לרבות:

  1. ותרומות לצדקה שתרצו לתרום
  2. מי צריך לרשת את הרכוש, הכסף, הנכסים והנכסים האחרים שלכם.
  3. מי צריך להיות אחראי לטפל בעיזבון שלכם .
  4. איך צריך לטפל בילדים שלכם.
  5. סידורים מיוחדים להלוויה שלכם.

האם עורך דין ינסח כראוי את הצוואה שלכם?

צוואה היא מסמך משפטי פורמלי, וכתוצאה מכך עליה לעמוד בדרישות משפטיות מסוימות על מנת שתהיה תקפה ואטומה ככל האפשר כדי למנוע את האתגרים נגדה לאחר מותכם. למרות שאולי קראתם והבנתם מהן הדרישות המשפטיות הללו, האם אתם יכולים להיות בטוחים שתוכלו לעמוד בהן ושהצוואה שלכם תעמוד לאחר מותכם? אפילו תבניות ושירותים מקוונים רבים אינם עומדים בדרישות החוקיות לתקפות, ובמקום שבו זה קורה, ייתכן שמאמצי כתיבת הצוואה שלכם היו חסרי טעם. יתרה מזאת, כאשר צוואה אינה ערוכה כהלכה, היא תהיה פסולה או ניתנת לערעור. אתם יכולים לחסוך לאהובים שלכם קושי מאוחר יותר ולהניח את דעתכם על ידי שימוש בשירותיו של עורך דין מומחה לצוואות.

לסיכום

עריכת צוואה היא מסובכת. זה דורש ניסוח והבנה מדוקדקים על מנת להבטיח שרצונותיכם ישתקפו בצורה מדויקת וכי אפשר יהיה לבצע את רצונותיכם בפועל לאחר מותכם. סכסוכי צוואות רבים נובעים מתוך ניסוח לא ברור, אבל בעזרת עורכי הדין שלנו אתם יכולים להבטיח שההנחיות שלכם לא יישארו פתוחות לפרשנות. ומכיוון שכך, כדאי ביותר שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו כי אנחנו מתמחים בתחום עורך דין מומחה לצוואות.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: