מה תפקידו של עורך דין צוואות?

לאורך השנים אנו צוברים נכסים, כספים, כלי רכב ומטלטלין אישיים אותם נרצה להעביר ביום מן הימים  לאחר מותנו לבני משפחה וחברים. אולי לא נעים לחשוב על זה כיום, אך אם לא מתכננים היטב את חלוקת הרכוש אנו עשויים לגרום לקונפליקטים ומריבות בתוך המשפחה על רכוש זה. במשפחות רבות, כאשר לא נכתבה צוואה מסודרת בסיוע עורך דין צוואות וירושות שני אחים רבים זה עם זה על זכותם בדירה, בני זוג לשעבר טוענים לזכותם על חלקים מהפנסיה וקרובי משפחה רחוקים טוענים כי הובטח להם שולחן ענתיקה ישן. אם כן, מהי הדרך הנכונה לבחור עורך דין צוואות שינסח את הצוואה בצורה הנכונה על מנת שלא יהיה ספק בכוונתה?

מה תפקידו של עורך דין צוואות?

עורך דין צוואות וירושות שותף בניסוח הצוואה על מנת להעביר בצורה הטובה ביותר את רצונו של המצווה. לאחר מכן, כאשר משפחתו ויורשיו של המנוח מעוניינים לממש את זכויותיהם עורך דין צוואות וירושות הוא זה שמסייע גם להם בתהליך. כאשר לא משתמשים בניסוח מקצועי של עורך דין צוואות לעתים, מתגלעות מחלוקות בדבר כוונתו של המצווה. עורך דין ירושה מנוסה ידע להעניק ליורשים את הייעוץ המקצועי על מנת לסייע לבית המשפט להבין ממעשיו האחרים של הנפטר מה היה רוצה שיהיה גורל רכושו?

לעתים, עורך דין צוואות וירושות צריך לייצג רק צד אחד במשפחה מול הצד השני הטוען לזכותו בצוואה. במקרה זה יהיו שני משרדים שונים של עו"ד מעורבים כאשר כל עורך דין צוואות פועל לטובת האינטרס של הלקוח שלו.

עור דין צוואות וירושות: איך הוא מזהה שצוואה מסוימת תקפה ומוכיח זאת בבית המשפט?

במקרה שישנן מספר צוואות שונות שעליהן לא רשם הנפטר תאריך (אם בצע אותן בעצמו ללא עזרת עורך דין ירושה) עשויה להיות מחלוקת בדבר צלילות דעתו של הנפטר בעת שרשם את הצוואה. מקרים רבים הגיעו לבית המשפט בהם בני המשפחה חששו כי בצוואתו האחרונה של הנפטר נוספו דברים שהוכתבו לנפטר אך לא היו חלק מכוונתו המקורית בחלוקת הרכוש. בני משפחה רבים מנצלים מצב של דימנציה או חולשה פיזית על מנת לקבל רכוש שלא נועד להם. עורך דין צוואות וירושות מנוסה יכול להשיג נתונים רפואיים, לאחר אישור בני המשפחה, אודות מצבו המנטלי והפיזי של כותב הצוואה.

אלה הם רק חלק קטן מהמקרים המשפטיים שחלקם מגיעים לבית המשפט ונוגעים לירושה או ניסוח צוואה. לאחר שהבנו את תקפידו של עו"ד ירושות וצוואות נגלה איך לבחור את האחד הנכון.

איך בוחרים נכון עורך דין צוואות וירושות?

כאשר בוחרים משרד עורך דין צוואות וירושות כדאי לבחון ארבעה מאפיינים עיקריים של משרד עורכי הדין:

האספקט הראשון הוא הוותק שיש למשרד בתחום הצוואות והירושות. משרד עורך דין צוואות וירושות וותיק בעל ניסיון של חמש עשרה שנים לפחות יכיר את התקדימים המורכבים הנוגעים לשלל מקרים בתחום דיני הירושה. הוא ידע כיצד בית המשפט לענייני משפחה מתייחס לקרבות הירושה הבולטים בישראל ובעולם וכיצד להתמודד עם האתגרים הייחודיים של כל תיק ותיק?

שנית, נבדוק את ההתמחות של עורך הדין בתחום. עורך דין צוואות וירושות טוב יעסוק בנישה זו בלבד מבלי שיתפזר לנישות אחרות. חלק ממשרדי עורכי הדין מציעים מטרייה רחבה של שירותים בתחומי רבים כמו: פלילים, נדל"ן ודיני משפחה כאחד. אחרים, הטובים ובקיאים יותר בתחומם, יתמקדו אך ורק בדיני משפחה ובתחום צוואות וירושות. לכן, נמליץ לקרוא היטב את המאמרים שכתב אותו עורך דין באתר האינטרנט שלו ולוודא האם הוא בעיקר עורך דין צוואות וירושות? או עורך דין פלילי העוסק גם בניסוחי צוואה?

הפן השלישי שחשוב לבחון כאשר בוחרים עורך דין צוואות וירושות הוא ההמלצות שיש ללקוחות המשרד הנוגעות לעבודה מול עורך דין. כמו כל ספק אחר, עורך דין ירושה יכול להיות קשוב, אמפטי וסבלני כאשר אתם מציגים את המקרה המיוחד שלכם או להתנהג בזלזול וחוסר סבלנות. כדאי להתקשר למשרד ולבקש שיחת ייעוץ ראשונית (לעתים היא תהיה כרוכה בתשלום). אם השיחה עם עורך דין צוואות במשרד הייתה נעימה והוא עזר לכם כבר מהרגע הראשון – נראה שהגעתם למקום הנכון.

המאפיין הרביעי שכדאי לבדוק הוא גודל המשרד. האם מדובר במשרד של עורך דין צוואות וירושות אחד בלבד או שמועסקים בו מספר עורכי דין? יתכן ולכל עורך דין במשרד יש את ההתמחות שלו. תמצאו עורך דין צוואות, עורך דין ירושה ועורך דין לדיני משפחה ופלילים למשל.

כעת נגלה את הצדדים החשובים בניסוח של צוואה כאשר אתם מגיעים סוף סוף לפגישה עם עורך דין צוואות וירושות ומגיעים לנוסח הכללי.

מה חשוב לדעת כשמנסחים צוואה עם עורך דין צוואות?

עוד לפני הפגישה עם עורך דין צוואות וירושות חשוב להכין רשימה מסודרת של כל הנכסים שיש לכם, חסכונות, רכבים ורכוש נוסף. גם אם אתם לא נמנים על העשירון העליון בישראל, כמעט לכל משפחה יש מעט חסכונות שצברה עם השנים ורכוש. לאחר מכן כתבו בצורה מסודרת את שמות הילדים או היורשים להם תרצו להעניק את הרכוש. אם אתם רוצים שהוא יתחלק שווה בשווה בין כולם יש לציין זאת גם במפורש.

מלבד הילדים יש עוד אדם שכדאי לזכור כאשר נפגשים עם עורך דין ירושה. חשבו גם על בן הזוג שלכם כיום. האם תרצו שיקבל את כל הרכוש ולאחר מכן יחלקו לילדים? אולי תרצו שיגור בדירת המגורים. קיימות אפשרויות משפטיות לניסוח של צוואה הדדית עם בן הזוג על מנת שתוכלו לשמור על הזכויות של בן הזוג לפני שהרכוש עובר למישהו אחר. עורך דין צוואות וירושות מנוסה יוכל לכוון אתכם ולהמליץ כיצד לנסח את הצוואה במקרה זה?

במקרים נוספים, קיימות משפחות שיש להן חובות שונים. עורך דין צוואות וירושות יוכל לסייע לנסח את הצוואה בדרך בה הרכוש יוכל לעבור לילדים מבלי שהחובות יעברו על שמם גם כן.

עורך דין צוואות וירושות: ניסוח צוואה על נכסים מעבר לים

עורך דין צוואות וירושות יכול לסייע לא רק בתכנון הרכוש בישראל אלא גם בחלוקתו מעבר לים. בתחום זה חשוב לדעת כי כל מדינה בעולם פועלת לפי החוקים שלה. לכן, נכס בצרפת יחולק בצורה שונה מנכס בארה"ב. לצד דרך החלוקה עשויים להיות גם אספקטים נוספים הקשורים למיסוי העיזבון. בעוד בישראל אין כל מס עיזבון, עורך דין צוואות וירושות יכול לבחון האם במדינה בה יש לכם חשבון בנק או נכס קיים מס כזה? במקרים מסוימים כדאי לבצע תכנון מס מראש ואולי גם לרשום חלק מהנכס או כולו על שם היורשים עוד במהלך חייכם.

לסיכום, עורך דין צוואות וירושות מלווה אתכם ואת המשפחה עוד משלב הניסוח הראשוני של הצוואה, דרך הפקדתה בצורה מסודרת על מנת שמשפחתכם תוכל לממשה ועד לסיוע ליורשים לאחר מותכם. מחלוקות רבות מתגלעות כאשר לא קיימת צוואה מסודרת ולכן כדאי להיפגש בהקדם עם עורך דין צוואות וירושות על מנת שיוכל לסייע לכם בניסוח חד משמעי, ללא סעיפים שניתן לפרש בדרך זו או אחרת. כך, הרכוש שעבדתם עליו כל חייכם יגיע בעתיד לידיים הנכונות ורצונכם ימומש במלואו."כל מה שחשוב לדעת על צוואות – עורך דין רן רייכמן"

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פרטים:

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: