מרכיב כלכלי ומשפטי במערכת היחסים

כל מערכת יחסים כוללת בתוכה גם מרכיב כלכלי, בין אם נרצה בכך ובין אם לאו. בהתאם מומלץ לקחת זאת בחשבון, ולערוך הסכם ממון. באופן עקרוני עדיף לערוך את ההסכם עוד לפני החתונה, אבל ישנה גם האופציה של הסכם ממון לאחר נישואין. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין רן רייכמן, שצבר ניסיון רב במתן שירות ספציפי זה במהלך 20 שנות פעילותו.

דגשים חשובים לגבי הסכם ממון לאחר נישואין

* אישור ערכאה שיפוטית – בניגוד להסכם ממון לפני נישואין שלא מחייב קבלת אישור (מעבר לחתימה של בני הזוג), הסכמי ממון שנחתמים לאחר הנישואין הופכים לתקפים רק כשבית משפט לענייני משפחה או בית דין דתי מאשר אותם. השופט או הדיין יוודא שההסכם נחתם מרצונם החופשי של שני בני הזוג, ולכן נדרשת הופעה משותפת בפני הערכאה השיפוטית שנבחרה.

* הסכם ממון של זוג חד-מיני – גם זוגות חד מיניים רשאים כמובן לערוך הסכמי ממון לאחר הנישואין. במקרה כזה ערכאה דתית לא תסכים לאשר את ההסכם, והפנייה תתבצע אך ורק לבית משפט לענייני משפחה.

* הסכם ממון של ידועים בציבור – עבור זוגות שלא נישאו באופן רשמי אבל חיים ביחד כמו זוג נשוי, ישנה האופציה של הסכם חיים משותפים.

* שכנוע – לפני החתונה, ישנו מנוף לחץ פשוט ויעיל: החתונה עצמה – מפני שמן הסתם סירוב מצד אחד הצדדים לחתום על הסכם הממון הוא אינדיקציה לכך שלא כדאי להינשא. מרגע שבני זוג נישאו, חל עליהם אוטומטית חוק יחסי ממון בין בני זוג, שבין השאר מסדיר את אופן חלוקת הרכוש במקרה של פרידה. כתוצאה מכך נוצר צורך לשכנע את הצד השני בנחיצות הסכם הממון, וזהו עוד מרכיב בשירות של עורך דין מיומן.

הסכם מדויק ומקיף

דגש נוסף לגבי כל הסכם ממון לאחר נישואין הוא הצורך בתשומת לב לכל פרט ופרט, לרבות התייחסות לתרחישים עתידיים. משרד עורכי דין רן רייכמן מתנהל במקצועיות ובאחריות, כך שהתוצאה היא הסכם מקיף, מדויק, מנוסח בקפידה כך שאי אפשר יהיה לעקוף אותו ובעיקר כזה שמספק לכם את השקט הנפשי המבוקש.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: