עלות עריכת צוואה – ממה המחיר מורכב?

צוואה היא אחד החלקים החשובים ביותר במורשת שלכם, וזאת משום שהיא מאפשרת לכם לתת לאהוביכם מתנות טובות ולהגן על משפחתכם לאחר שנפטרתם. אנחנו יודעים שאתם רוצים לעשות את רצונכם כמו שצריך, אז זה מחייב מבחינה משפטית ואף אחד לא יכול לערער עליו. אך אנחנו גם יודעים שאתם שואלים את השאלה הגדולה – מה היא עלות עריכת צוואה? כי, בואו נהיה אמתיים, הדרך היחידה לערוך צוואה בחינם היא לכתוב אותה בעצמכם, ויכולות להיות המון בעיות אם תעשו זאת (עוד על כך בעוד דקה). אז זה חכם לקבל קצת עזרה ביצירת הצוואה שלכם. באופן כללי, עלות עריכת צוואה מתחילה מאלף מאתיים ₪ לבין אלף וחמש מאות ₪ לצוואה רגילה, וזה יכול להגיע גם לכדי שלושת אלפים ₪, במידה ואתם מחזיקים המון רכוש, נכסים והוראות חלוקה מפורטות בפרט. אך, עלות עריכת צוואה עשוי להיות גם בחינם במידה ותחליטו לכתוב צוואה בכוחות עצמכם. אז פשוט תמשיכו לקרוא, מכיוון שאנחנו בטוחים שהנושא של – עלות עריכת צוואה מעניין אתכם מאוד.

עלות עריכת צוואה

מדוע עלות עריכת צוואה עשויה להשתנות?

עלות עריכת צוואה עשויה להשתנות מאוד בהתאם לשאלה האם אתם משתמשים בעורך דין, מיקומכם, גודל ומורכבות העיזבון שלכם וכולי. אם אתם שוכרים את שירותיו הנאמנים של עורך דין, צפו בכל מקום בין כמה מאות ₪ לבין כמה אלפי ₪ עבור צוואה בסיסית מאוד. אם אתם משתמשים בכלי צוואה מקוון, זה יכול להיות הרבה יותר זול אבל טומן בחובו סיכון מסוים.

מה היא עלות עריכת צוואה בפני עדים?

אחת הצוואות הכי שכיחות הינה צוואה בפני עדים, בה מחתימים שני אנשים ללא אינטרס על הצוואה, על מנת שהצוואה תהיה אמינה משפטית. במקרה זה ניתן לכתוב את הצוואה בצורה עצמאית או בעזרת עורך דין, כאשר טווח עלות עריכת צוואה בשטח עומד על בין אלף ומאתיים ₪ לבין אלף וחמש מאות ₪ לא כולל מע"מ. אם הצוואה מורכבת במיוחד, עלות עריכת צוואה עשויה להגיע גם לבין אלפיים ₪ לבין שלושת אלפי ₪. .

מה היא עלות עריכת צוואה על ידי עורכי דין?

תכנית עיזבון נכונה שהוכנה על ידי עורך דין יכולה לכלול מגוון מסמכים. אבל אבן היסוד של התוכנית שלכם היא צוואה . צוואה מפרטת כיצד אתם רוצים שהעיזבון שלכם יטופל לאחר שתמותו – מי יקבל את הנכסים שלכם, מי ינהל את העיזבון שלכם ועוד שיקולים רבים אחרים. עלות עריכת צוואה על ידי עורכי דין לתכנון עיזבון בדרך כלל בין אלף ומאתיים ₪ לבין שלושת אלפים ₪, על מנת כדי ליצור צוואה בסיסית. ירושות מורכבות יותר יכולות להיות בממוצע עלות עריכת צוואה יותר משלושת אלפים ₪ באזורים מסוימים במדינה. זה מגוון רחב, וזה בגלל שעלות עריכת הצוואה יכולה להשתנות מאוד בהתאם למיקומכם ולמורכבות העיזבון שלכם. כאשר בוחנים עלות עריכת צוואה, אל תשכחו כי צוואה המבוצעת כהלכה יכולה לעזור להבטיח שהעיזבון שלכם יחולק בעלות מינימלית. תהליך צוואה עשוי להיות ארוך ויקר, ואף יותר מכך אם אין לכם צוואה. אז איזון עלויות עריכת צוואה עם עורך דין מול כאבי ראש עתידיים ועלות ליורשים שלכם.

מה הינה עלות עריכת צוואה בפני רשות?

צוואה בפני רשות נחשבת גם כן לצוואה מאוד שכיחה ואמינה, וזאת משום שהיא מחייבת אישור של רשות משפטית, כדוגמת – שופט, דיין בבית דין רבני, רשם הירושות או נוטריון. במקרה של עמידה בפני שופט, דיין או רשם הירושות, עלות עריכת צוואה כוללת אגרה על קבלת האישור. במקרה של עמידה בפני נוטריון, לא תצטרכו לשלם אגרה אלא רק לשלם עבור עלות עריכת צוואה על פעולת האישור אותה הוא נותן. ובמילים אחרות –  עלות עריכת צוואה נוטריון – אם בחרתם להיעזר בנוטריון לשם כתיבת צוואה – עלות עריכת צוואה  אישור עריכת צוואה יעמוד על מאתיים ארבעים ושלושה ₪ לחתימת אדם יחיד על הצוואה, ועוד מאה עשרים וארבעה ₪ לכל חותם נוסף. אם בחרתם בצוואה שתאושר באמצעות נוטריון, וגם בחרתם להיעזר בו לשם עריכת הצוואה, שכן כל נוטריון הוא גם עורך דין, אל תשכחו שמדובר על שתי עלויות נפרדות. במקרה הזה, תצטרכו לשלם לעורך הדין גם על פעולת עריכת הצוואה, ואז עלות עריכת צוואה היא בין אלף ומאתיים ₪, לבין אלף וחמש מאות ₪ כאמור לעיל, וגם על אישורה הנוטריוני. מחיר אגרה אם בוחרים לעמוד בפני שופט, דיין או רשם הירושות, מחיר האגרה, נכון לשנת 2022 יעמוד על מאתיים שלושים וחמישה ₪, אותה תוכלו לשלם אונליין, באמצעות שובר בבנק הדואר או בעמדת תשלום אוטומטית במשרדי רשות הירושות.

איזה גורמים משפיעים על עלות עריכת צוואה?

ואלו הם הגורמים אשר משפיעים על – עלות עריכת צוואה – חרף העובדה כי עלות עריכת צוואה שמחיר צוואה סטנדרטית נע בין אלף ומאתיים ₪ לבין אלף וחמש מאות ₪, יש לא מעט גורמים שעשויים להוביל לעלייה במחיר, כדלקמן – עורך דין עד הבית – אם תתקשו להגיע עד למשרדו של עורך הדין ותרצו שהוא יבוא אליכם, זה אפשרי, אך זה ידרוש תוספת של עלות עריכת צוואה. בממוצע, אם מזמינים את עורך הדין הביתה עלות עריכת צוואה תהיה בעוד בין חמש מאות ₪ לבין שבע מאות ₪, בהתאם למרחק ולזמן.  מורכבות הצוואה – ככל שיש לכם יותר רכוש, נכסים והוראות חלוקה, באופן הזה עריכת הצוואה הופכת מורכבת יותר, ועמה עולה בהתאמה עלות עריכת צוואה. אם יש לכם נכסים בחו"ל, עסק בבעלותכם, חשבונות בנק, חסכונות, מניות, חפצים וכיוצא בזאת, כך גדלה עבודתו של עורך דין. כמו כן, אם יש לכם גם הוראות חלוקה מיוחדות, תנאים ומועד הורשה שונה לכל אחד, באופן הזה גדלה עבודת עריכת הצוואה. שורה תחתונה – עבור אדם נשוי עם ילדים, ללא עסק בבעלותו, עלות עריכת צוואה תהיה בסביבות אלף וארבע מאות ₪. אך במקרים מורכבים יותר עלות עריכת צוואה מגיעה גם לבין אלפיים ₪ לבין שלושת אלפים ₪.  אגרת הפקדה – לאחר כתיבת צוואה, אפשר להפקיד את הצוואה אצל הרשם לענייני ירושות, ובאופן הזה לאפשר למצוא את הצוואה בקלות ובנוחות. חוץ מצוואה בעל פה בשאר המקרים אין חובה להפקיד את הצוואה, וזה עניין של בחירה. אם כן תרצו להפקיד, תצטרכו להוסיף למחיר עריכת הצוואה גם את מחיר אגרת ההפקדה, שעומדת על מאה ושישה ₪ .

לסיכום

עורכי דין המתמקדים אך ורק בתכנון עיזבון גובים לעתים קרובות מחיר גבוה יותר כדי להכין את הצוואה שלך, אם כי אצלנו זה לא המקרה. אתם תשלמו עבור מומחיות ספציפית, אז זה לא מפתיע שהעלות עשויה להיות קצת יותר גבוהה. זה לא שונה ממה שהייתם מצפים מרופא כללי ומרופא מומחה. בעת איזון עלות עריכת צוואה, אתם בכל זמן נתון בוודאי רוצים לשקול את רמת המומחיות שאתם רוצים מעורכי הדין שלכם, וזה בדיוק אנחנו. ומשום כך, מומלץ שתצרו קשר עם צוות עורכי הדין שלנו כיוון שאנחנו מתמחים בתחום של עלות עריכת צוואה.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: