צו ירושה ליורש בהליך פשיטת רגל

צו ירושה ליורש בהליך פשיטת רגל – לפי חוק הירושה ישנן שתי דרכים לפיהן עשויה להתבצע חלוקה של רכוש וממון שהותיר אחריו אדם שהלך לעולמו. הדרך הראשונה היא לפי הוראות צוואה שהותיר המנוח אחריו, דרך זה מכונה הורשה ע"פ צוואה. הדרך השנייה, בה נוקטים כאשר אין בנמצא צוואה תקפה שכזו, היא חלוקה באופן המפורט בחוק הירושה, חלוקה כזו מכונה "הורשה על פי דין". בשני המקרים חלוקת העיזבון תחל רק לאחר שרשם הירושות מעניק צו קיום צוואה, במקרה של הורשה על פי צוואה, או צו ירושה, במקרים של הורשה על פי דין. כדי לקבל צו ירושה יש להגיש בקשה לרשם הירושות, הרשם מפרסם את דבר הגשת הבקשה כדי לאפשר התנגדויות לה. במקביל, מבצע הרשם עצמו הליך בירור מול האפוטרופוס הכללי והיועץ המשפטי לממשלה כדי לוודא שאין מניעה להעניק את צו הירושה המבוקש. במקרים בהם אחד היורשים מצוי בעיצומו של הליך פשיטת רגל המצב הופך מורכב מעט, זאת משום שחלקו בעיזבון של יורש כזה מן הדין שיצטרף לשאר נכסיו וישמש לכיסוי חובותיו. מצב עניינים שכזה עשוי להתפתח בדרכים שונות וחשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושות אשר ידע להשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר האפשרית. נקדים ונאמר שגם במקרים בהם אין נסיבות מיוחדות רק טיפול של עורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות יבטיח השלמת ההליך מול רשם הירושות במהירות וללא סיבוכים

התפתחות תקינה או ניסיונות התחמקות

למעשה, למעט מעורבות של כונס הנכסים של היורש המצוי בהליך פשיטת רגל, הליך קבלת צו הירושה וביצוע חלקת העיזבון בין היורשים אינו אמור להיות שונה ממצב בו איש מהיורשים אינו מצוי בהליך פשיטת רגל. כאשר כולם נוהגים בניקיון כפיים ועל פי דין הרשם יעניק צו ירושה תוך שכונס הנכסים של היורש המצוי בהליך פשיטת רגל מודע לנכסים ו/או הממון שיקבל פושט הרגל. הדברים עלולים להסתבך כאשר היורש המצוי בהליכי פשיטת רגל בוחר לנסות למנוע מחלקו בירושה ליפול לידיהם של נושיו.

מכיוון שלא ניתן לחייב אדם לקבל נכסים או ממון שהוא אינו מעוניין לקבל, גם לא כאשר מדובר בירושה, חוק הירושה קובע מנגנון המכונה "הסתלקות" המאפשר ליורש לוותר על חלקו, בין אם לטובת יורש אחר או מבלי לפרט מי ייכנס לנעליו. יורש המצוי בהליך פשיטת רגל עלול להתפתות לנסות לבצע הסתלקות רק כדי שחלקו בירושה לא ייפול לידי נושיו. הסתלקות כזו עשויה אפילו להיות רק למראית עין תוך תיאום עם היורשים האחרים. חשוב להבין שרשם הירושות לא יכול לכפות על יורש לקבל חלקו בעיזבון ולכן חשוב מאוד לפעול בדרך יעילה כדי למנוע הסתלקות שלא בתום לב, עורך דין פשיטת רגל ידע באלו צעדים יש לנקוט. במקרים של צו ירושה ליורש בהליך פשיטת יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושות בהקדם האפשרי כך שיוכל למנוע סיבוכים אפשריים, למשל על ידי הטלת עיקול על העיזבון טרם הוענק צו הירושה.

מצב היורשים האחרים

כאשר ניתן צו ירושה לפיו חלק מן העיזבון מגיע ליורש המצוי בהליך פשיטת רגל חלקם של היורשים האחרים לא ייפגע, זאת אפילו אם יש לחלק בין היורשים נכס כגון דירה. כך למשל דירה כזו ניתן למכור בכפוף לאישור בית המשפט כאשר בית המשפט וכונס הנכסים מוודאים שהדירה נמכרת במחיר השוק. ליורש המצוי בהליך פשיטת רגל מומלץ מאוד לא לנקוט בדרכים לא כשרות כדי לנסות למנוע מחלקו בעיזבון מלשמש לכיסוי חובותיו, זאת משום שכדי להגיע לסיום הליך פשיטת הרגל ולקבל צו הפטר, המוחק יתרת חובותיו, חשוב לשמור על ניקיון כפיים.
משרד עורך דין רן רייכמן מתמחה גם בתחום דיני צוואות וירושות. הנכם מוזמנים לפנות אלינו לטלפון 03-7524213. עורך דין צוואות וירושות רן רייכמן יוכל להעניק לכם את הטיפול המשפטי המקצועי והמסור ביותר כולל במקרים של יורש המצוי בעיצומו של הליך פשיטת רגל.

ליצירת קשר עם המשרד בנושאי צוואה, ירושה ועיזבון – חייגו 03-7524213 או השאירו פר

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: