מה ההבדל בין משמורת לאפוטרופסות?

1904-3 מה ההבדל בין משמורת לאפוטרופסות? – בשבוע שעבר פרסם בית הדין הרבני נתונים המצביעים על כך שב-5 השנים האחרונות התגרשו במדינת ישראל כ-56 אלף זוגות. מנתונים אלה ניתן להבין כי בשנים האחרונות התרחבה תופעת הגירושין ואיתה גם התביעה למשמורת משותפת. הורים רבים כלל אינם מבינים את ההבדל בין אפוטרופסות למשמורת, דבר שעלול לגרום למלחמות מיותרות בין הצדדים.

אפוטרופסות

האפוטרופסות מקנה להורה את הסמכות לקבוע בעניינים מהותיים הנוגעים לילדיו. לאחר הגירושין שני ההורים הם האפוטרופוסים של ילדיהם, בלי קשר לשאלה בחזקת מי יישארו הילדים במסגרת הסכמי המשמורת.

משמורת

המונח 'משמורת' מהווה חלק מהשפה המשפטית שנועדה לציין מי מההורים יחזיק פיזית יותר בילדים לעומת ההורה השני. מונח זה הוא אינו מונח שקיים בחוק.

חשוב להבין כי בסוגיות המהותיות בחייו של הילד, כמו למשל: קביעת מקום מגורים, קביעת אופי החינוך, מוסד לימודים ועוד, מחליטים שני ההורים כיוון ששניהם בעלי מעמד של אפוטרופסות. לעומת זאת בסוגיות אחרות, קרי דאגה לקיומו של הילד ביומיום, מחליט ההורה שקיבל את המשמורת על הילד.

משרד עורך דין רן רייכמן

פירמת עורכי הדין רן רייכמן נחשבת למובילה בתחום דיני המשפחה, גירושין, צוואות, ירושות ועיזבון. לעורך דין רן רייכמן ולצוות המשרד ניסיון של למעלה מ-20 שנה בערכאות השונות.

זמינים בשבילך 24/7

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

לשיחת ייעוץ ראשוני חייגו:

זמינים בשבילך 24/7

או השאירו פרטים ונשוב בהקדם: